Oszczędne auto z prostym silnikiem do 30 000 zł (najlepiej z LPG)

28 Sie 2024, 09:53

sisinho17 napisał(a):To co pisze szybki jest niestety prawdą.

Widzisz, niestety mamy tu doczynienia ze zwykłymi teoretykami piszącymi w necie. Potem przychodzi nowy forumowicz i bidony myśli skoro takie forum a ktoś pisze waląc oznaczeniami/rocznikami/cyferkami to jest święte i oznacza prawdę. Niestety tak nie jest.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10634
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Sie 2024, 12:42

sisinho17 napisał(a):Taka oct 2 to max 20. To i tak grubo za takie auto. To co pisze szybki jest niestety prawdą. Co chwilę a to zamek p... a to z szybą problem, check engine jak się nie świeci to tak jakbyś stracił przyjaciela . Miałem ją przez 12 lat od nowości, ponad 220kkm zrobiłem, wszystko robione na czas dbane aż przesadnie. Problemy są drobne i to auto zawsze dowiezie do celu. Tylko te drobnostki są często. 20k w dobrym wyposażeniu bez rdzy ok, wszystko powyżej to niezbyt mądry pomysł


Zapomniałeś tylko dodać ile kosztuje wkładka zamka 150 zł?
A mechanizm szyby kolejne 100-150
faktycznie majątek
nie mówiąc już o tym że to raczej kwestia egzemplarza, a nie że w każdym masz problem z szybami itd.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 721
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

28 Sie 2024, 13:07

Mechanizm szyby 270, intercars (przy opuszczonej szybie i przed deszczem, wymieniasz szybko, nie czekasz na paczkę z allegro a w tym czasie zalewa Ci samochód). Jeśli autor tematu tego nie zrobi sam, to ktoś musi też zarobić, tego już nie liczysz. Podałem przykłady pierdół, które się psują. Te auta niesamowicie gniją (do kombi nie da się dokupić klapy bagażnika, wszystkie są zgnite, a jak się już pojawi bez rdzy to za 20% wartości auta). Nie odradzam zakupu, pisze tylko, że dać 25-30k za 12-13 letnią Octavię w 1.6 to nie jest mądre posunięcie. Przerobiłem model naprawdę dokładnie i sprzedałem swojemu mechanikowi (więc na pewno nie był zły, on sobie poradzi z pierdołami i wtedy ma tanią jazdę na LPG).
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 260
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

28 Sie 2024, 13:27

Trevor napisał(a):Zapomniałeś tylko dodać ile kosztuje wkładka zamka 150 zł?
A mechanizm szyby kolejne 100-150
faktycznie majątek
nie mówiąc już o tym że to raczej kwestia egzemplarza, a nie że w każdym masz problem z szybami itd.


Chłopie mówimy tu o aucie który był wystawiony pod 30k. Do tego porównujemy go do Avensis t25 fl ostatni wypust przy którym ta oct nawet nie stała.
Do tego drobne usterki ale upierdliwe. Zamki to jedno, prowadzenie mechanizmu otwierania drzwi od wewnątrz, podnośniki szyb, do tego taniocha pt. bezpieczniki klemy. Jedziesz nocą i nagle pyk stajesz na autostradzie i co ?

Kolejny temat rdza. Jak kolega wyżej napisał. Okazuje się że wcale nie jest obca temu autu.


Osobiści szukałbym do 12-15k oct1 fl 1,6-2,0 8v taki sam technicznie, taka sama jazda a przynajmniej jest jakieś odzwierciedlenie jakości tego auta i silnika z epoki kamienia łupanego.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10634
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Sie 2024, 13:45

Problemy z zamkami w Octavii II z 2011, z podnośnikami szyb, z rdzą po czym polecanie 20 letniej Octavii 1 czyli Golfa 4 :roll:
przy budżecie 30k

Proponuje jeszcze Favoritkę dorzucić do zestawienia :ok:
Edquar
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 249
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

28 Sie 2024, 13:54

Edquar napisał(a):Problemy z zamkami w Octavii II z 2011, z podnośnikami szyb, z rdzą po czym polecanie 20 letniej Octavii 1 czyli Golfa 4
przy budżecie 30k

Kumasz ?
szybki napisał(a):Osobiści szukałbym do 12-15k oct1 fl 1,6-2,0 8v taki sam technicznie, taka sama jazda a przynajmniej jest jakieś odzwierciedlenie jakości tego auta i silnika z epoki kamienia łupanego.


Podsumuje


Oct 2 1,6 jest nie warta budżetu autora.

Jest prosta, tania w serwisie jak na możliwości stajni vw ale jej cena pod 30k to abstrakcja.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10634
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czarna skrzynka w samochodzie będzie obowiązkowa
    Czarna skrzynka, znana także jako rejestrator danych zdarzeń (EDR - Event Data Recorder), to urządzenie instalowane w pojazdach samochodowych, które zbiera i przechowuje dane dotyczące pewnych zdarzeń, takich jak kolizje ...

29 Sie 2024, 07:33

szybki napisał(a):Ogólnie ta oct zwykłe toczydło i jednak VW czyli a to spalona klema, a to nie dział centralny, a to ...i tak ciągle. Do tego przy autostradowej jeździe pali tyle co mój Lexus v8

Nie przesadzajmy, takie rzeczy mogą się przytrafić w każdym aucie

Mój Leon właśnie skończył 18 lat, i jedyne usterki to termostat przy 120tys i 1 zamek drzwi pasażera przy 240tys
Przy 220 chyba wymieniałem jeszcze cewke (130zl, wymieniłem sam pod domem)

Oczywiście to też nie potwierdza bezawaryjnosci ale to są proste do bólu auta, psują się rzadko a jak się zepsują to naprawa kosztuje grosze w porównaniu do nowszych

Olej biorą tylko zajeżdżone egzemplarze, wady fabrycznej tam żadnej nie ma, nawet przy wysokich obrotach, 900km trasy z prędkością 140-150 i nie ubywa nic.

O Audi nie wspominam bo tam mam ledwo 100tys, w każdym razie to są silniki z tych które zawsze do celu dowiozą, chętnie bym kupił jeszcze jedno auto z tym silnikiem na zapas, ale niestety znaleźć coś 2011-2012 graniczy z cudem więc wówczas kupiłem Leona 1.4TSI z którego notabene też jestem zadowolony ale mam z tyłu głowy świadomość że raczej 500tys nie zrobi, gdzie 1.6MPI to się dopiero dociera przy takim przebiegu, mam znajomych którzy dobijają 700-800tys w golfach 4/5 bez remontów czy nawet bez głupiej wymiany UPG.
Tylko rozrzad co 60tys, uszczelki kolektora co 100tys i nic więcej tam nie trzeba robić poza zmiana oleju i filtrów
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1461
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

29 Sie 2024, 08:16

R11 zgodzę się z Tobą ale nie w oct 1,6 za prawie 30k. Są za tą kwotę o wiele lepsze auta.

No i jeszcze jedno. Serwisuje 1,6 MPI dosyć sporo chociaż mam/miałem 2szt i te podawanie przebiegów po 700k.km. jest :no:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10634
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Sie 2024, 08:33

Po 87 kkm robiłem upg z planowaniem głowicy :D. Żarła 0.5 l oleju na 1000km, pewnie sporo osób by tak jeździło. Do 20k takie auto jest spoko, za więcej to masochizm. Można kupić Avensisa, corolle, ceeda/i30, wolałbym nawet Megane z 1.6
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 260
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Sie 2024, 10:19

Jako posiadacz RS-a przedlift 2006 w kombi, powiem tak, chyba nie zdajecie sobie sprawy jakie te auta są przestronne, w wersji kombi można pół domu zapakować. Autor nie bez powodu chyba (?) wrzucił linki do kombi.
Poza tym co do ceny, zwróciliście uwagę że te linki co autor wkleił to są już egzemplarze z gazem? to można odciągnąć ze 3-4 tys, lekka negocjacja i za 20parę tysięcy 12 letnia Octavia II polift, no jak da mnie normalna cena, nikt tego za 5 tys nie puści raczej.
Poza tym pierwszy link już nieaktualny czyli jednak ktoś kupił za taką cenę :P
MarcusEq
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Skoda Octavia II RS
Silnik: 2,0 TFSI 200
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

29 Sie 2024, 10:24

Pojemność bezkonkurencyjna to prawda. Bagażnik, przestrzeń dla pasażerów, pełen komfort. Co do gazu to zdecydowana większość go ma, mało kto tym smokiem jeździ na pb :D
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 260
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Sie 2024, 11:29

MarcusEq napisał(a):Jako posiadacz RS-a przedlift 2006 w kombi, powiem tak, chyba nie zdajecie sobie sprawy jakie te auta są przestronne, w wersji kombi można pół domu zapakować.

Dokładnie tak jest. W wersji 1,6 chyba to jest jedna niezaprzeczalna zaleta.
MarcusEq napisał(a):Autor nie bez powodu chyba (?) wrzucił linki do kombi

Tu już się kłaniają domysły.
MarcusEq napisał(a):Poza tym co do ceny, zwróciliście uwagę że te linki co autor wkleił to są już egzemplarze z gazem? to można odciągnąć ze 3-4 tys

Od kiedy używana instalki LPG kosztuje tyle samo co nowa ? Do tego uwzględniasz ewentualność tego że np.była źle wystrojona i głowica po 10k.km.u Ciebie powie papa.
MarcusEq napisał(a):Octavia II polift, no jak da mnie normalna cena,

A dla mnie nie. Mam w firmie oct1 i miałem a3 10r i mam styczność z kilkoma autami z tymi motorami.
MarcusEq napisał(a):Poza tym pierwszy link już nieaktualny czyli jednak ktoś kupił za taką cenę

Norma. To się nazywa owczy pęd.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10634
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Sie 2024, 11:32

200tys natłukłem dwoma 1.6 bez gazu
Dla mnie osobiście gaz to dodatkowy kłopot w zamian za oszczędność.
Coś jak z dieslem, to co zaoszczędzisz na paliwie zapłacisz w serwisie po kilku latach.

UPG po takim przebiegu to mega pech, ale zdarza się raz na milion
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1461
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

29 Sie 2024, 12:21

Raziel11 napisał(a):200tys natłukłem dwoma 1.6 bez gazu

Zafiksowałeś się :D ja po Audi pomimo że było fajnie wyciszone, ładne i wnętrze ok.już do niego nie chcę wracać. Chyba że coś trafiłoby się okazyjnie bo rynkową cena jest :no:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10634
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Sie 2024, 12:39

A3 jest przede wszystkim zbyt droga (jakakolwiek) Seat i Skoda pomimo gorszego wyciszenia i wykonania zdecydowanie maja bardziej realne ceny.
Jak widzę po ile ludzie wystawiają strupy 2.0TDI to ręce opadają, pandemia dawno minęła, ceny rynkowe wróciły do normy a Janusze dalej krzyczą 30-35tys za 15 letnie A3 z dogorywającym dizelkiem
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1461
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna