Oszczędne auto z prostym silnikiem do 30 000 zł (najlepiej z LPG)

22 Sie 2024, 22:45

Dobry wieczór,

Szukam w miarę oszczędnego auta, najlepiej z prostym benzynowym silnikiem i instalacją LPG do około 30 000zł. Codzienne dojazdy 12km do pracy, weekend trasy 50-100km, rocznie robię około 20 000km. Lokalizacja powiedzmy do 100km od Wadowic. Na ten moment znalazłem takie propozycje:

Mazda 6:

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/mazda-6-polski-salon-garazowany-udokumentowany-przebieg-ID6GAmWr.html

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/mazda-6-mazda-6-2012-stan-idealny-ID6GFL8z.html

Accord:

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/honda-accord-honda-accord-2-0-2008-manual-lpg-elegance-ID6GBwIS.html

C5:

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/citroen-c5-citroen-c5-benzyna-lpg-navi-ID6GErCh.html

Honda Ufo:

[link do oferty na Olx wygasł]

Chevrolet Cruze:

[link do oferty na Olx wygasł]
seba1005
Nowicjusz
 
Posty: 3

23 Sie 2024, 08:03

Odstrzel C5. Ta pierwsza Mazda cena z dupy vs przebieg vs wersja.
Sprawdzić trzeba rdzę bo jest lipa w tym aucie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10766
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Sie 2024, 14:45

Silniki ok. Poszczególne wypusty biorą olej ale cena rynkowa tych aut to skrajne nieporozumienie.
Ostatnio kupowałem taką dla znajomego który przesiadł się ze starego Avensis i...już ma dość. Wraca do t25 tylko fl bo za te pieniądze spokojnie coś kupi z małym nalotem i z ostatniego wypustu.

Ogólnie ta oct zwykłe toczydło i jednak VW czyli a to spalona klema, a to nie dział centralny, a to ...i tak ciągle. Do tego przy autostradowej jeździe pali tyle co mój Lexus v8 :D

Jak jeździsz spokojnie to oct 1,6 8v jest możliwą opcją.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10766
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Sie 2024, 14:53

Czyli za taką cenę lepej szukać innego auta?
seba1005
Nowicjusz
 
Posty: 3

23 Sie 2024, 15:05

Jak chcesz mieć spokój i zapomnieć że masz auto to Octavia jest idealna, co tam może się zepsuć? cewka za 100 zł?
I idealny silnik pod lpg, chyba że szukasz wyścigówki to może Cię Octavia rozczarować.
Natomiast na pewno jest to oszczędne auto i ma prosty silnik
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 760
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pasy Smart Kid Belt
    Szukam informacji na temat pasów smart kid belt, co o nich sądzicie? Czy w przypadku starszaków mogą się sprawdzić. Czy te pasy chronią przed nurkowaniem dziecka podczas wypadku?

23 Sie 2024, 15:21

Trevor napisał(a):Natomiast na pewno jest to oszczędne auto


Raporty spalania
Octavia 1.6/102 8.1L
Avensis 1.8/129 7.7L

27KM więcej, auto większe i cięższe a spalanie prawie pół litra niższe.

Przestańcie pisać, że to vw 1.6 jest ekonomiczne. Pali więcej niż porównywalne silniki u konkurencji a jeszcze jedzie gorzej. Muł i tyle, jedyna jego zaleta to fakt, że jest najmniej najgorszym wyborem jak już coś musisz z vaga kupić
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2632
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Sie 2024, 15:38

Trevor napisał(a):Natomiast na pewno jest to oszczędne auto i ma prosty silnik

Oszczędne auto miasto 10l LPG autostrada 12l LPG. Przy 150kmh 13l LPG.

Dla porównania aven kolegi 8-10l LPG.a jazda przepaść.

Do tego przełożenia autostradowe 150kmh licznikowe 4,5k.rpm !!!!

Trevor napisał(a):Octavia jest idealna, co tam może się zepsuć? cewka


Poszczególne wypusty pierścienie. Bierze olej około 0,5l na 1000km.i to jest nic nadzwyczajnego. Ciągłe detale z tych upierdliwych a to centralny padnie, a to wycieraczki przednie, a to cięgna zamków wypadają i fani wiedzą że szybka w dół trzeba od zewnátrz za klamkę pociągnąć.

Tak oczywiście są to bzdety ale to auto wystawiane jest za 28k !!!!!

I tak żeby nie było na próbę dostałem a3 1,6 8v z ostatniego wypustu. Sprzedałem je za 29k.i fajnie ale zrobiłem to dlatego że jazda takim czymś za takie pieniądze jest czystą profanacją $$$ :D

Tak więc oct 1,6 8v można podsumować tak. Jak na kaszany które w tamtych latach oferuje grupa VW jest dobrze ale cena 28k.pln jak człowiek ma doświadczenia z innymi autami totalnie wzięta z czterech liter.


franccc napisał(a):27KM więcej, auto większe i cięższe a spalanie prawie pół litra niższe.


Tak dla porównania kolega po avenie przyjechał że mu się skodziczka popsuła nie można sprawnie wyprzedzić i to tak na poważnie.

:D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10766
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Sie 2024, 17:07

franccc napisał(a):Raporty spalania
Octavia 1.6/102 8.1L
Avensis 1.8/129 7.7L

27KM więcej, auto większe i cięższe a spalanie prawie pół litra niższe.

Przestańcie pisać, że to vw 1.6 jest ekonomiczne. Pali więcej niż porównywalne silniki u konkurencji a jeszcze jedzie gorzej. Muł i tyle, jedyna jego zaleta to fakt, że jest najmniej najgorszym wyborem jak już coś musisz z vaga kupić


Jak już się bawisz w takie aptekarstwo i opowiadasz o 27 kuniach ależ moc!
To sobie zobacz jakie ma parametry silnik :ok:
Moc silnika
129 KM (95 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
170 Nm przy 4200 obr/min

parametry dobre na ćwiartkę do kręcenia do odcinki :ok:

całe 170 Nm przy ponad 4 tys obrotów ależ rakieta!
A 1,6 vaga ma niecałe 150 Nm no różnica masakryczna!

Poza tym zobacz sobie na wiek takiej Toyotki przy takim samym budżecie jak Octavia, stan blacharski i podaż tych aut.

1,6 jest bardzo ekonomiczne, trwałe, koszty napraw śmiesznie tanie, lpg do założenia za grosze a potem spalanie ok 9-10l lpg/100
Także dla autora nie ma sensu się bawić w filozofie tylko brać dobre auto, tanie i oszczędne a taka jest Octavia 1,6
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 760
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

23 Sie 2024, 17:36

Trevor napisał(a):129 KM (95 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
170 Nm przy 4200 obr/min

parametry dobre na ćwiartkę do kręcenia do odcinki :ok:

całe 170 Nm przy ponad 4 tys obrotów ależ rakieta!
A 1,6 vaga ma niecałe 150 Nm no różnica masakryczna!


Co Ty piszesz za kocopoły ? Ty się dobrze czujesz ? Co Ty podajesz ? Jakieś wyniki w max piku tego kondona który po 1 sekundzie nie ma siły wyprzedzić tira który jedzie 90kmh. Do tego dźwięki tego silnika na wysokich obrotach przyprawiają ludzi o mdłości.

Trevor napisał(a):Poza tym zobacz sobie na wiek takiej Toyotki przy takim samym budżecie jak Octavia, stan blacharski i podaż tych aut.


Chłopie zrozum, ja w odróżnieniu mam takie auta, serwisuje je a do tego pomagałem/pomagam przy ich zakupie więc nie piernicz mi co jak jedzie.

Jak autor chce to mam w firmie jeszcze oct 1 1.6 8v, a sąsiadowi sprzedałem a3 1,6 8v z 11r przyjedzie i dam mu pojeździć obydwoma a potem posadzę go do avensisa i zobaczymy co powie.

Trevor napisał(a): lpg do założenia za grosze a potem spalanie ok 9-10l lpg/100

LPG kosztuje tyle samo co do innych aut. 9-10l lpg przy max pieszczeniu gazu.
Zrobiłem nimi ostatnio z 5k.km. to na trasie 11l wychodziło jak trzymałem około gpsowego 120km/h dla porównania na tej samej trasie corolla e15 1,6 paliła mi max 9l. W a3 żeby zejść do 9l musiałem jechać non-stop 80-90kmh bez przyspieszania.

Przy a3 jeszcze mogłem zrozumieć bo wyciszenie ok.ale przy octavi za 28k to trzeba być naprawdę nagrzanym na badziew.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10766
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Sie 2024, 17:55

Szybki daj Ty sobie chłopie święty spokój.
Auto żeby dobrze jechało musi być czymś napędzane, to coś nazywa się moment obrotowy, Avensis też go nie ma prawie wcale.
Przejeździłem wiele km Hondą 1,8/136 Oplowskim 1,8/140
te silniki są wszystkie wolnossące, żeby jechały trzeba je wkręcać więc nie ma to dla autora żadnego znaczenia że coś przy wysokich obrotach ma czegoś więcej.
Dodatkowo Avensis to jest naczelny zgniluch, więc opcja bardzo średnia.

Natomiast autor ma opcję kupić max proste, tanie w utrzymaniu auto, z prostackim silnikiem, dość przestronne, znane gazownikom i mechanikom, 12 km do pracy to nie jest odległość gdzie potrzebuje wyścigi robić
Założy lpg i zapomni o samochodzie tyle w temacie.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 760
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

23 Sie 2024, 19:21

Trevor napisał(a):Szybki daj Ty sobie chłopie święty spokój.
Auto żeby dobrze jechało musi być czymś napędzane, to coś nazywa się moment obrotowy, Avensis też go nie ma prawie wcale.
Przejeździłem wiele km Hondą 1,8/136 Oplowskim 1,8/140
te silniki są wszystkie wolnossące, żeby jechały trzeba je wkręcać więc nie ma to dla autora żadnego znaczenia że coś przy wysokich obrotach ma czegoś więcej.
Dodatkowo Avensis to jest naczelny zgniluch, więc opcja bardzo średnia.

Natomiast autor ma opcję kupić max proste, tanie w utrzymaniu auto, z prostackim silnikiem, dość przestronne, znane gazownikom i mechanikom, 12 km do pracy to nie jest odległość gdzie potrzebuje wyścigi robić


Tobie fanatyzm marki już nie tylko przykrył oczy ale i odebrał rozum.

Piszesz całkowicie nowe rozdziały motoryzacji gdzie siedzisz w necie i wystarczy wpisać chociażby na YT hasła dotyczące głowic silnika czemu w 8v niut pojawia się na chwilę. Potem to samo zerknąć na głowice 16v chociażby po to żeby zrozumieć czemu łatwiej wyprzedzić na jednym biegu tira.
Potem można zerknąć co oznacza ostry wałek rozrządu czyli do czego służą krzywki sterujące czasem otwarcia zaworów i wysokością ich ruchu.
potem można zobaczyć do czego służy vvti, dual vvti, valvematic i inne wynalazki.

Tu mamy porównanie auta 1600 cm3 vs 1800 cm3. 8v vs 16v. Głowicę z vvti vs głowicę z dużego Fiata 125p.

I rozumiem jak ta oct2 byłaby za 15k. jest gitara, rozumiem nawet za 28k audi a3 8p FL 1,6 8V ładne, wyciszone, można jechać 100kmh w spokoju, środek jakościowo pozytywny, rozumiem seat też ładny, kompaktowy itd. ale płacić pod 30k. za coś takiego jak oct 2 z tym silnikiem to trzeba być już naprawdę masochistą motoryzacyjnym.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10766
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Sie 2024, 19:56

Lepiej mieć głowicę z Fiata 125p niż blachę z poloneza :ok:
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 260
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

23 Sie 2024, 20:44

Drogie dzieciaczki @Edquar oraz fanboju @Trevor specjalnie dla Was założyłem temat w odpowiednim dziale żeby tu nie zaśmiecać.

wykresy-hamownia-1-6-mpi-gr-vw-vs-1-8-16v-vvti-toyota-vt136095.htm
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10766
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Sie 2024, 12:29

Taka oct 2 to max 20. To i tak grubo za takie auto. To co pisze szybki jest niestety prawdą. Co chwilę a to zamek p... a to z szybą problem, check engine jak się nie świeci to tak jakbyś stracił przyjaciela :D. Miałem ją przez 12 lat od nowości, ponad 220kkm zrobiłem, wszystko robione na czas dbane aż przesadnie. Problemy są drobne i to auto zawsze dowiezie do celu. Tylko te drobnostki są często. 20k w dobrym wyposażeniu bez rdzy ok, wszystko powyżej to niezbyt mądry pomysł
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 261
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna