Oszczędne dynamiczne autko pod LPG do 20 tyś

13 Lis 2016, 00:39

Cześć. Jako że moje dotychczasowe auto zaniemogło a fundusze w końcu pozwalają postanowiłem rozglądnąć się za nowszym.

Na samochód mam przeznaczone 20 tyś. Nie założyłem jeszcze rodziny, a auto ma służyć do w miarę sprawnego i wygodnego przemieszczania się. Zależy mi też na w miarę dobrej dynamice i rozsądnych kosztach utrzymania auta.

Rocznie robię jakieś 22- 23 tyś km, jeżdżę do pracy 30 km , do dziewczyny podobnie a na uczelnię 50. Przebieg może wzrosnąć po zmianie pracy.

Myślałem o dieslu, dobry na dalsze trasy, ale po autostradzie jadę jedynie na uczelnie, większość przemieszczania się to do pracy przez wsie , miasteczka. Spory ruch wolno się jedzie. Często jade krótką trasę do kolegi i dalej jadę z nim więc diesel nie miałby się jak rozgrzać, a zanim by to zrobił spalił by sporo. Dodatkowo częsty serwis turbiny wtryski dwumasy.. można popłynąć.
Dotychczas śmigałem autem i byłem zadowolony więc wybór padł na LPG.
Interesują mnie:
- Opel Astra Gtc 1.8 125km/ 140km
- Audi a3 1.6 102km
- Golf V 1.6 102km
- Seat leon I 1.8t 180km
Pierwotnie chciałem gtc, ale moja dziewczyna mnie uprzedziła, ogólnie fajne autko nowoczesne dobrze wyposażone dobrze sie prowadzi.
Jednak nie jestem do końca pewien czy chce takie samo auto i nie przekonałem się do końca do marki. U mnie w rodzinie mam same vagi i są to całkiem spoko auta a o oplu opinie chodzą różne opinie, najbardziej obawiam się korozji choć w 3 gen podobno już jest lepiej.
Najbliżej z tych wszystkich zaraz po Gtc jest audi a3 choć silnik może być mułowaty w stosunku do 1.8 z opla. Golf ta sama konstrukcja jednak stylistycznie wg mnie gorzej. Co do Leona spoko auto ale dużo tego jeździ u mnie a koszty też mogą być wysokie.
Co o tym myślicie? Które wybrać? Może polecicie coś innego ciekawego :ok:
Pzdr
Maxer
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 01 2013
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Volkswagen golf
Silnik: 1.8 abs
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

13 Lis 2016, 00:54

Maxer napisał(a):Interesują mnie:
- Opel Astra Gtc 1.8 125km/ 140km
- Audi a3 1.6 102km
- Golf V 1.6 102km
- Seat leon I 1.8t 180km

Astra nie jedzie, jak już to 1.9CDTI
Audi tym bardziej, szukaj 1.9TDI
Golf to samo
Leon z tym silnikiem, jak najbardziej ok
Maxer napisał(a):. Dodatkowo częsty serwis turbiny wtryski dwumasy.. można popłynąć.

Głupoty, zanim osprzęt w dieslu zacznie się sypać, to kilka silników benzynowych zajedziesz. Takie głupie gadanie, że diesle awaryjne. Tylko że jeśli w dieslu nawet padnie coś poważniejszego, to zrobisz i masz spokój na lata. W benzyniaku z gazem ciągle coś. Jak nie problemy z gazem ( reduktor, w sekwencji też masz listwę wtryskową z wtryskiwaczami) , które tez padają, a tanie nie są.
Samochód z gazem sprawia dużo więcej problemów, wcale nie jest tańszy w utrzymaniu, do tego śmiesznie niski zasięg na baku.
Wolnossący benzyniak sam w sobie nie jedzie, a pali sporo.
Szkoda pieniędzy na PB + LPG, znacznie taniej wyjdzie Turbo diesel, który znacznie lepiej jedzie, znacznie mniej pali, ma większy zasięg na baku, niższe obroty przy prędkościach autostradowych, łatwiej się wyprzedza, w razie by brakowało mocy tanim kosztem można zrobić mapę. A w wolnossącym zagazowanym benzyniaku jedynym sposobem zwiększenia mocy, jest zmiana auta. Ludzie! w XXI wieku żyjemy, benzyniaki wolnossące to przeżytek!
Czy to diesel czy benzyna, koniecznie z turbo!
Karol1979
Nowicjusz
 
Posty: 16
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: VW Golf V/ Skoda Octavia III
Silnik: 1.9TDI 105KM, 1.0TSI
Skrzynia biegów: Manualna

13 Lis 2016, 01:06

Niby jedzie wiadomo fajnie się przyspiesza dieslem ale jak spali mi 6-7 litrów to też jest sporo. A tu wydam 2.5k na instalację spali mi 9 litrów gazu plus trochę benzyny na odpalanie i przy takim przebiegu już spora różnica. Mamy 2 auta w lpg i może i archaiczne konstrukcje ale z gazem nic się nie działo. z Opinii ludzi wyczytanych w necie którzy mają gaz tez nie jest tak źle. Mamy też diesla 1.9 tdi 101 km ale owszem można i do 4.5 zejść ale jak sie dynamiczniej pojedzie szczególnie na nie rozgrzanym do konca silniku potrafi spalić swoje. Nie zależy mi jakoś specjalnie na wysokim momencie, fakt śmiga się super jak się ma coś pod nogą, ale po wsi i do pracy cieżko będzie jeździć w miarę ekonomicznie. :)
Maxer
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 01 2013
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Volkswagen golf
Silnik: 1.8 abs
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

13 Lis 2016, 08:20

Wypowiedzi Pana wyżej możesz ignorować, korzystnie na tym wyjdziesz :naughty: 1.9tdi w a3 i golfie to silniki bxe/bls, które mają fabryczną wadę panewek, tania eksploatacja gwarantowana

1.6 w a3 to również archaiczna konstrukcja - silnik z początku lat 90-tych z drobnymi modyfikacjami.
Ogólnie odpuściłbym zakup auta w tej kwocie z tym silnikiem. Do jakiegoś golfa iv za 5 tys jeszcze ujdzie, ale tutaj już słabo. Poszukałbym czegoś o bardziej nowoczesnej konstrukcji (co trudne nie będzie), gdzie przy spalaniu na podobnym poziomie dostaniesz większą pojemność i kilkadziesiąt km więcej (nawet głupia laguna 2 FL 2.0). Chcesz "oszczędne i dynamiczne" a ten silnik nie spełnia żadnego z tych kryteriów
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Lis 2016, 09:41

OKey, a co z wspomnianą astrą Gtc? Będzie tak samo zamulać jak to 1.6?
Maxer
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 01 2013
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Volkswagen golf
Silnik: 1.8 abs
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

13 Lis 2016, 09:59

Z Twoich propozycji wnioskuję że szukasz segmentu C. Możesz poszukać:
- Honda Civic VII 2.0 160km - dynamika i nie tak duze koszty utrzymania. Za 20k masz z gazem i z pakietem.
- Hyundai i30/ Kia Ceed 1.6
- Fiat Bravo II 1.4T
- Volvo S40 II 2.4 - tutaj niestety masz duze spalanie

Z segmentu D:
- Honda Accord VII 2.0 155km
- Audi A4 B6 1.8T - tu masz spore koszty utrzymania.
flini
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: brak
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sztuka jazdy w warunkach zimowych
    Opady śniegu mają ogromny wpływ na warunki panujące na drodze – do tego stopnia, że niektórzy mało doświadczeni kierowcy zimą wolą zostawić samochód w garażu. Taki krok nie jest jednak konieczny, choć ...

13 Lis 2016, 10:03

Karol1979 napisał(a):Głupoty, zanim osprzęt w dieslu zacznie się sypać, to kilka silników benzynowych zajedziesz. Takie głupie gadanie, że diesle awaryjne. Tylko że jeśli w dieslu nawet padnie coś poważniejszego, to zrobisz i masz spokój na lata. W benzyniaku z gazem ciągle coś. Jak nie problemy z gazem ( reduktor, w sekwencji też masz listwę wtryskową z wtryskiwaczami) , które tez padają, a tanie nie są.
Samochód z gazem sprawia dużo więcej problemów, wcale nie jest tańszy w utrzymaniu, do tego śmiesznie niski zasięg na baku.

chyba coś CI mówiłem o gadaniu durnot gdy się nie znasz na motoryzacji?

Potwierdzam - nie ma co się sugerować wypowiedziami tego użytkownika ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

13 Lis 2016, 10:13

Golf z 1.6 100 km to przeciwieństwo dynamicznego auta, chyba, że komuś wystarcza i cieszy się z 11 sekund do setki. Pali też więcej niż potrzebuje, z racji słabego dołu (gdzieś ktoś wrzucał wykres, ma to odzwierciedlenie w rzeczywistości bo jeździłem takim Golfem). Poza tym, 20 tyś i taki silnik... Te auta kupuje się w budżecie 6-10 tyś :) Zadbany 1.8T dałby radę, ale znowu nie jest oszczędne, chyba, że założysz LPG (że więcej problemów z tym jest to prawda, ale jak kupujesz auto z 8 letnią źle serwisowaną instalacją).

Laguna fajna opcja, benzyny mają niezłe, ciągną od dołu, oszczędne. Jeśli za duże to Megane (tutaj niech ktoś się wypowie o dwójce bo podobno ma problemy z elektryką).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Lis 2016, 10:53

Z tego co panowie mówicie macie rację, za takie pieniądze takie słabe silniki to porażka. Zamierzam włożyć gaz we własnym zakresie więc najbliżej z tych propozycji jest mi 1.8 t z leona. No chyba że ktoś mi doradzi bądź odradzi tą gtc 1.8, z wyglądu fajne auto a jak się będzie zbierać? co do laguny czy megane to troszkę nie podoba mi się stylistyka , szukałbym czegoś bardziej młodzieżowego.
Maxer
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 01 2013
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Volkswagen golf
Silnik: 1.8 abs
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

13 Lis 2016, 11:08

Leon - 7,7 s do setki
GTC 1.8 - 10,1 s do setki

Przepaść :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Lis 2016, 12:53

10.1 przy wciśniętym trybie sport ;) bez tego pewnie z 11 :D No chyba że 2.0 turbo ale to już większe koszta ;)
Maxer
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 01 2013
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Volkswagen golf
Silnik: 1.8 abs
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

13 Lis 2016, 13:58

Popatrz może na saab'a 9-3. Dużo wspólnego z vectrą c, także wymiary również podobne (czyli niewiele większe (jeśli w ogóle) od modeli, które wrzucałeś). Trochę słabe plastiki w środku ale skoro leon i golf wchodzą w grę to bez tragedii :naughty:
Każdy silnik weźmie bez problemu LPG. Wszystkie silniki z turbo to ta sama konstrukcja (2.0). Dwa słabsze różnią się tylko programem, 2.0T ma już większe turbo
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Lis 2016, 14:43

Spoko autko jednak ten kredensowy plastikowy środek mnie trochę odstrasza, i części do saaba drogie bo szwedzkie auto , choć to w sumie opel ;)
Maxer
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 01 2013
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Volkswagen golf
Silnik: 1.8 abs
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

13 Lis 2016, 15:56

A ja powiem tak, wszystko zależy czego potrzebujesz...Golf V a Leon I to przepaść.
Pomijając silniki to Leon bazuje na A3 8L i Golfie IV czyli 96/97 konstrukcja..auta przedpotopowe.
Golf V dużo nowocześniejszy, bezpieczniejszy, lepiej wykonany.
Pytanie czy wolisz 40 calowy kineskopowy telewizor czy 27 cali full HD led

Ogólnie Leon z tym silnikiem słabo jedzie, lepiej szukać w tej kasie A3 polift 4x4 1,8T 180 KM
Tylko pamiętaj żeby sprawdzić dobrze turbo, szczelności itd..jak takie auto kupisz zajechane to kilka tys spokojni włożysz.
W golfie v ja bym szukał 2,0 FSI, może i nagar się osadza ale dynamika fajna, żadnych turbin, a spalanie no cóż, z lpg problem ale pytanie czy sporo jeździsz, bo instalacja lpg 100 zł nie kosztuje.

A może Audi TT? :D Chyba najbardziej fikuśne auto z VW z tamtych lat, a nie wszystko co w domyśle prezentuje jakby nie patrzeć Golfa IV i zalatuje latami 90.

W TT masz ten sam silnik co w Leonie (1,8T 180 KM) tzn w podstawowej wersji bo 225 konna to już ma mociejszy osprzęt ale znowuż to samo co w Leonie Cupra R.

P.S. a tak w ogóle to ktoś nieźle poleciał :D 6 tysi za Golfa V 1,6? Chętnie bym dostał namiary na takowego to bym sprzedał za 14 :D
No chyba że w kawałkach to dziękuje :D
Łokoj
Początkujący
 
Posty: 124
Prawo jazdy: 17 10 2005
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

13 Lis 2016, 16:24

A może Peugeot 307 ? Jako pierwsze auto kupiłem sobie 407 i prócz paru wałków z elektroniką, która podobno jest do ogarnięcia za niedużą kwotę z tego co się orientowałem to na prawdę mogę polecić francuską markę. 307 z tego co się orientuję ma te same silniki. 2.0 136 km w zupełności powinno wystarczyć przy mniejszej masie względem mojego auta, które póki co mi wystarcza :D W tej kwocie już znalazłbyś wersję po lifcie. Fajne wyposażenie, desing moim zdaniem też nienajgorszy za taką kwotę to dobra propozycja. Ew. jakiś Japończyk jak ktoś Ci już tam wyżej radził. Silnik 2.0 i te 155 km robi robotę na wyższych obrotach :) Co do silników z LPG to przez 10 lat w rodzinie jest Bora, która przeszła 1 kompletny remont instalacji i śmiga nadal, aż miło. Sam się pokusiłem o auto z takim paliwkiem i też nie narzekam.
Zwiadek
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 0- 0-2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 407
Silnik: 2.0 136
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004