REKLAMA
Cześć,
Byłem nastawiony na zakup używanej Astry J 1.4T (140KM) i założenie do niej LPG (bądź kupno już z założoną instalacją) z rocznika z okolic 2011, co myślę mogłoby się zamknąć ogółem w 35-40k.
Wobec nieprzewidywanych wydatków w ostatnich miesiącach muszę jednak sfinansować zakup w przeważającej kwocie długiem oprocentowanym. Realne raty miesięczne przy klasycznym kredycie gotówkowym / samochodowym dajmy na to na 35k do spłaty w 5 lat to dziś ok. 750 zł / m-c +PLUS+ koszty bieżącego serwisu, przy relatywnie niskim koszcie paliwa.
Zacząłem się zastanawiać. Trudno przebrnąć przez wszystkie oferty dealerów i producentów samochodów, ale widzę u wielu z nich chociażby możliwość finansowania zakupu średnioterminowego z wymianą samochodu na nowy po np. 4 latach bądź jego wykupem (np. smart plan w toyocie). Oczywiście przy pewnym wkładzie własnym na początku. Nie wszystko tutaj jeszcze ogarniam w tym temacie, ale mając na uwadze wysokie koszty odsetek przy zwykłym kredycie bankowym, dokładając relatywnie niedużą kwotę w racie miesięcznej mam do dyspozycji nowy samochód, z zapewnionym serwisem.
Problemem pozostaje jednak paliwo, bo praktycznie nie widzę już w ofertach nowych samochodów pojazdów z fabrycznym LPG. Skoda widzę ma CNG, Toyota hybrydę - ale całość wychodzi dosyć drogo i wydaje mi się, że nie zdąży mi się zwrócić ta inwestycja...
Mając na uwadze:
- konieczność dłużnego finansowania zakupu (kredyt gotówkowy / leasing / kredyt samochodowy / smartplany itd) i akceptowalnych ratach miesięcznych nie większych niż górne kilkaset PLN,
- oczekiwane niskie koszty zużycia paliwa
- rodzinny charakter samochodu (2+1+zwierz, z potencjałem 2+2)
co co moglibyście tutaj doradzić?
Temat złożony i wielowątkowy, ale może ktoś już borykał się z takimi dylematami