Oszczędne, tanie auto za ~8k

13 Cze 2007, 11:57

na początek powiem, że jestem zupełnie zielony jeżeli chodzi o samochody.
prosiłbym o pomoc, jeżeli nie szczegółową, to chociaż nakierowującą mnie na dalsze poszukiwania.

szukam taniego auta w utrzymaniu. chodzi zarówno o mało palącego jak i taniego w przypadku ewentualnej naprawy.
samochód nie musi mieć super osiągów. wygląd też nie jest ważny.
ma być to samochód, który byłby używany głównie w mieście plus raz na jakiś czas wypad kilkusetkilometrowy (tak żeby dojechać i wrócić niekoniecznie w rewelacyjnym czasie).
wolałbym 4/5 drzwi, choć przeżyję 2/3. nie musi być pakowny.
no i cena tak w okolicach 8tys czyli nie za dużo.

będę wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedź czego szukać. marka, benzyna czy diesel, etc...
XczlapolX
Nowicjusz

13 Cze 2007, 14:43

:D możesz zatem wybierać między astrą i corsą - tak bym wybierał; astra z silnikiem 1,6; corsa 1,4. Możesz spokojnie myśleć o gazie II generacji za 1700zł; oba silniki są na jednopunktowym wtrysku benzyny.
... miłujcie swoich nieprzyjaciół...
czerepach
Aktywny

Miejscowość: Mosina

14 Cze 2007, 07:53

czyli przy tej cenie i wymaganiach diesel odpada?
XczlapolX
Nowicjusz

14 Cze 2007, 13:58

XczlapolX: niekoniecznie diesel ma odpadać; lubisz - masz...
Zmiana kosztów niewielka w tym przypadku. Przy lpg drożej jest tylko na przeglądzie o ok 60zł; po 10-ciu latach jeśli dotrwasz z tym samym autem i instalacją - trzeba legalizować butlę, ale to odległe. Przy gazie jedynie na początku dobrze od razu wymienić świece, kable WN i filtr powietrza - ale tego wymaga serwis montujący instalkę. Później wymiany tych elementów podobnie, jak przy eksploatacji na benzynie. Cena ON jest przecież prawie równa Pb; lpg masz natomiast o 1/2 tańszy lekko licząc.
I nie słuchaj "bajarzy", że gaz niszczy silnik, bo jest suchy , a benzyna smaruje... :shock: :D
... miłujcie swoich nieprzyjaciół...
czerepach
Aktywny

Miejscowość: Mosina

15 Cze 2007, 08:54