Oszczedny samochod do 13000zł

07 Paź 2015, 12:44

Witajcie! Aktualnie jeżdżę litrową Corsą C. Jest to moj pierwszy własny samochód. Służy mi do dojazdów na studia no i wiadomo latem do pracy, na jakieś wyjazdy itd. jednak jest dosyć słaba. Jej zalety to klimatyzacja i spalanie 5.5l maksimum wiec nie wkładałem nawet lpg.

Rocznie pokonuję ok 25tyś km więc zaczynam się zastanawiać nad dieslem. Poszukuję teraz auta do 13-14tys zł, nieco większego i mocniejszego. Benzyna+LPG lub diesel.

Ważne żeby nie zaskoczyło mnie nic drogiego, bo jestem studentem i nie pracuje więc wszelkie wady fabryczne typu wycierające się wałki, rozciągające łańcuchy rozrządu itd wykluczają w moich oczach samochód.
Jeśli diesel to bez koła dwumasowego i z możliwością zachipowania.
Jeśli benzyna to minimum 100km i akceptacja LPG.
Pojemność do 2.0 ze względu na zwyżki OC.
Dobre zabezpieczenie antykorozyjne.
Nadwozie to nie kombi, nie potrzebuję wozić powietrza, niepotrzebna dodatkowa waga.
Rocznik minimum 2002.

Myślałem o:
Corolla e12 - 1.4vvti LPG lub 1.4 d4d + chip
Astra H - tu nie wiem jaki silnik
Citroen C4 - tu też nie wiem jaki silnik
Golf 4 - najlepiej 1.6 8v LPG lub 1.9tdi + chip
Focus 2 - zbyt mały budżet
Alfa 147 - piękna ale boje się usterek
Grande Punto - o nim nie wiem nic.
Corsa D - da rade cos znaleźć?

Teraz pytanie czy 1.9tdi w ogóle występowały z jednomasem?
Wiem, że 1.6hdi w C4, 1.4 d4d w Corolli mają jednomas.
Astra H, Focus 2 mają jednomas w ktorymś silniku?
Bartek048
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 06 09 2013
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Corsa C
Silnik: 1.0 60km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

07 Paź 2015, 15:18

Co do golfa 4 - 2.0 + gaz bedzie rownie dobra jak nie lepsza opcja od 1.6
Jesli 1.9 tdi to 90/110 w tych 90 w pierwszych modelach podobno nie bylo 2masy
Jesli disel i "male" koszty to dorzucam peugeota 406 2.0hdi 90 - nie maja 2masy
CASh
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Audi TT
Silnik: 1.8 T 180
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

07 Paź 2015, 21:56

Po głębszym zastanowieniu zostaje przy benzynie +LPG, diesle odrzucam, bo lubie przycisnąć. Diesel raczej się do tego nie nadaje, plus ten okropny dźwięk. Kusił mnie chiptuning, ale pewnie wpływa to na awaryjność, a mnie na to nie stać plus kiepsko bym się czuł ze świadomością, że w każdej chwili może polecieć turbina albo wtryski.

Na placu boju pozostają:
Golf 4 - najlepiej 1.6 8v LPG lub 2.0 8v LPG
Grande Punto - o nim nie wiem nic.
Citroen C2 - tylko 1.6 16v manual, ciężko znaleźć, a byłby ideałem!
Hyundai Coupe 2.0 LPG
Bartek048
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 06 09 2013
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Corsa C
Silnik: 1.0 60km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

08 Paź 2015, 08:33

szkoda kasy na Golfa 1,6. Jak już to szukaj 1,8.
Grande Punto niby auto klasy B, a ma więcej miejsca na tylnej kanapie od Golfa IV. Dobry silnik 1,4 pod LPG. Corsa D i GP są oparte na tej samej płycie podłogowej.
Hyundai ciekawe stylistycznie auto, z dobrym silnikiem, niską awaryjnością i tanimi naprawami
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Paź 2015, 11:02

Przeraża mnie ilość sprowadzonych golfów na allegro, chyba odpuszczę ten model. 1.8T mnie nie interesuje ze względu na turbo, a 1.8 20v podobno głowice pękają. PODOBNO ale wolę nie ryzykować.

Grande Punto 1.4 8v czy 16v pod gaz? Ten 16v ze skrzynią 6b brzmi interesująco.

Hyundai Coupe 2.0 143KM zniesie LPG?

Citroen C2 1.6 125KM, tak jak mówiłem marzenie! Szkoda, że tak ciężko trafić więc pewnie też zostanie wykluczony.
Bartek048
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 06 09 2013
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Corsa C
Silnik: 1.0 60km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

08 Paź 2015, 11:36

Bartek048 napisał(a):1.8T mnie nie interesuje ze względu na turbo
no i co z tego że ma turbo?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

08 Paź 2015, 11:58

Kolejna rzecz do popsucia się. Tylko wolnossące, między innymi dlatego odrzucam diesle.
Bartek048
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 06 09 2013
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Corsa C
Silnik: 1.0 60km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

08 Paź 2015, 12:04

Regeneracja prostej turbiny (takiej jak w 1.8t) ~700zł.
Idąc Twoim tokiem myślenia klimatyzacja, radio i ABS też są niemile widziane bo przecież mogą się popsuć :roll:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

08 Paź 2015, 12:08

Tylko wolnossące :ok: Po przejrzeniu allegro wybór ograniczam do dwóch modeli właściwie.
Grande Punto 1.4 16v LPG
Hyundai Coupe 2.0 16v LPG
Trzeba zacząć szukać. Jak kupie to na pewno pochwalę się w temacie :ok:
Bartek048
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 06 09 2013
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Corsa C
Silnik: 1.0 60km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

08 Paź 2015, 16:32

1,8T w przypadku Golfa IV czy A3 to jedynie słuszny wybór + np. LPG
Stąd apeluje o zmianę podejścia i mniej stereotypowe patrzenie na tego typu kwestie.
Daje sobie palec obciąć że prędzej w takim Grande Punto padnie Tobie alternator czy będą jakieś problemy z rozrusznikiem niż w 1,8T tak nagle padnie turbo czy dwumasa..Jak kupisz zadbany egzemplarz to jedynie kontrola oleju i temperatury/chłodzenia i jeździsz.

Mam Golfa IV 1,8T po chiptuningu okolice 180-190 KM i 290 nm i to auto jeździ mega dynamicznie, natomiast wspomniane przez Ciebie auta, które chcesz wybrać czyli Punto 1,4 albo Hyundai Coupe 2.0 16v to auta z silnikami wolnossącymi - no takie wybrałeś, zgadza się czyli max moment obrotowy który wynosi np 180 nm osiągają przy 4,5 tys obrotów, ja u siebie przy tej wartości mam już dawno 290 nm..różnica olbrzymia..także co wolisz czy kręcić auto i ciągle redukować biegi czy coś dynamiczniejszego i też elastyczniejszego jak turbo-benzyna no albo diesel, chociaż tutaj się zgodzę diesle są ciężkie w zakupach bo mocno wyjeżdżone.

Także nie patrz na to co jest sprowadzane, bo praktycznie każdy dzisiaj auto może być sprowadzone, nie patrz na to czy turbo czy nie..bo tak jak pisze Mike, regeneracja 600-700, używana sprawna turbina ta podstawowa K03 ok 400 zł, nowa ok 1500..a i jeszcze chiptuning..jeśli wykonany przez specjalistę, tunera a nie gotowce z portali aukcyjnych to nie ma wpływu na jednostkę i awaryjność.
Ja polecam 1,8T, mam i jestem zadowolony, szczególnie gdy auto dostało kopa w postaci tuningu i zwiększenia mocy.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

08 Paź 2015, 16:39

Cos w tym jest, zresztą z racji momentu dwumasa w dieslu padnie szybciej niz w turbo benzynie. Wlasciwie to przesiadka na Grande Punto moze nie miec sensu, 95KM i tak nie jedzie wiec bez sensu przesiadka. Poprzegladam sobie te vagi 1,8T, akceptują one lpg?
Bartek048
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 06 09 2013
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Corsa C
Silnik: 1.0 60km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

08 Paź 2015, 17:43

Tak, bez problemu akceptuje lpg, ponadto chiptuning i wszelkie modyfikacje związane z mocą są bezpieczne, silnik bardzo odporny, skrzynia mocna, jedynie to że zdarzają się sytuacje iż znika olej albo problemy z chłodzeniem, trzeba sprawdzać temperaturę i czy nie ubywa zbyt szybko płynu do chłodzenia.

Na wielu aukcjach, w wielu ogłoszeniach sa oferowane egzemplarze już od razu z instalacja lpg
Ja w tym budżecie osobiście szukałbym np fajnego egzemplarza Audi A3 po lifcie, dobrze wyposażonego, one prezentują się nieźle np
[link do Gratka wygasł]

[link do oferty na Allegro wygasł]
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

08 Paź 2015, 19:09

Bartek048 napisał(a):dwumasa w dieslu padnie szybciej niz w turbo benzynie

żeby nie było to w 1,8T też jest dwumasa :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Paź 2015, 23:26

Najwyżej wstawi się jednomas, ciekawi mnei dlaczego w dieslach się tego nie stosuje. Ile takie cudo pali zrobione na 180-190 koni?
Bartek048
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 06 09 2013
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Corsa C
Silnik: 1.0 60km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

08 Paź 2015, 23:42

Bartek048 napisał(a): Ile takie cudo pali zrobione na 180-190 koni?

Na trasie 7-8l w mieście ok 10-12.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000