Oznaczenia przekaźników, poszukiwanie zamiennika

16 Cze 2015, 10:47

Witam wszystkich,

W carismie siadły mi długie światła, okazało się że poza skrzynkami bezpieczników, zaraz obok zbiornika płynu hamulcowego są dwa takie same przekaźniki, zamieniłem je miejscami i światła długie zaczęły działać (równocześnie przestało działać automatyczne włączanie świateł po przekręceniu kluczyka - samochód ze Szwecji). W takim razie chciałem wymienić obydwa przekaźniki ale to jakieś nietypowe: 125 Siemens A1001-X18, A23074, PA66-GF25, większość przekaźników w tym samochodzie mają X7 zamiast X18 i tych jest cała masa w internecie. Chciałem zapytać gdzie szukać tych z X18 lub ewentualnie jak szukać zamienników?

dziękuje i pozdrawiam
PRMCarisma
Nowicjusz
 
Posty: 3
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Mitsubishi Carisma
Silnik: 1.8 GDI 125KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

17 Cze 2015, 08:33

A czy na tym przekaźniku masz schemat? Ewentualnie ile jest w nim nóżek? Nie znam tych przekaźników, o których piszesz, ale jakbym miałe je w ręce, to można pomierzyć która nóżka jest od czego. Ewentualnie schemat elektryczny i też będzie wiadomo jak działają. Podejrzewam, że zamiast nich można wstawić zwykły przekaźnik z cewką i dwoma stykami roboczymi. Ważne, żeby były na 12V. No i prąd obciążalności styków. Ale z tym nie ma najmniejszego problemu.
Ewentualnie pozostaje ci poszukać jeszcze na autozłomach takiego samego auta i wyjąc te przekaxniki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Cze 2015, 11:39

Dzięki za reakcję :)

Schematy są identyczne na obydwu rodzajach przekaźników, 12V, ogólnie są takie same, nie wiem tylko jak z obciążeniem i co może znaczyć to x7 i x18, wstawiam zdjęcia. Ciężko będzie znaleźć taki sam bo wychodzi, że musiałbym znaleźć samochód ze Skandynawii, wszystkie inne przekaźniki to te x7 i one są ogólnie dostępne w przedaży (sam mam 5 zapasowych)

[link wygasł]

[link wygasł]



pozdrawiam
PRMCarisma
Nowicjusz
 
Posty: 3
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Mitsubishi Carisma
Silnik: 1.8 GDI 125KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

17 Cze 2015, 20:27

No to z tym przekaźnikiem będziesz miał problem, ponieważ większość bezproblemowo dostępnych przekaźników z tym schematem ma inaczej zrobione nóżki. Ale to nie jest wielki problem dla elektryka, żeby przerobić ci gniazda przekaźników z tych co masz na inne, standardowe. Np jest przekaźnik o tym samym schemacie - PS543 Trzeba tylko założyć gniazdo na taki przekaźnik. Z gniazdem jak i przekaźnikiem nie będzie najmniejszego problemu. Przerobić oba gniazda, dla elektryka to jakieś pół godzinki roboty.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Cze 2015, 21:13

Rzeczywiście nie ma nigdzie tego x18. Żadne katalogi o nim nie mówią. Myślę że włożenie X7 nie zaszkodzi. Układ zadziała.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4924
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

18 Cze 2015, 09:41

wsadziłem x7, działa, tylko obudowy zamieniłem bo ta od x18 ma zaczepy u góry, jak kiedyś mi się znowu coś stanie i zapomnę że zamieniłem te obudowy to znowu będzie panika, że nie mogę znaleźć x18 :)

dziękuje Panowie za pomoc

z elektryki/elektroniki mam jeszcze taki problem, że pomarańczowa kontrolka z silnikiem czasami nie gaśnie i samochód nie odpala, wtedy muszę wyjąc kluczyk, włożyć znowu i działa, czasami tak kilkukrotnie przy jednej próbie, czasami przez miesiąc jest dobrze, komputer nie pokazuje żadnych błędów, co to może być?
PRMCarisma
Nowicjusz
 
Posty: 3
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Mitsubishi Carisma
Silnik: 1.8 GDI 125KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus IS 430
    Wyjątkowym samochodem Lexusa był również IS 430, opracowany na targi SEMA w 2003 roku. Choć auto na pierwszy rzut oka przypominało po prostu nieco stuningowanego sedana IS, zmiany były znacznie istotniejsze. Pod maską ...
    Koenigsegg Regera hybrid – 2,8 sek., 1500 KM
    Kto da więcej za sportową hybrydę? W tej kategorii, hybrydowe coupe ze Szwecji jest absolutnym zwycięzcą i najmocniejszym seryjnie produkowanym autem z napędem spalinowo-elektrycznym na świecie. Napędza go benzynowy silnik ...

18 Cze 2015, 14:13

Przekaźniki na zdjęciu to typowe i łatwe do znalezienia, najszybciej w jakimś fordzie lub fiacie 15 letnim np seicento. W nowych autach, gdzie jest dużo elektroniki trzeba wstawiać przekaźniki w których równolegle do cewki jest włączona dioda lub rezystor.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704