Lancia Lybra lampka ABS- screen z Fiat ecu scan

16 Cze 2015, 10:53

Hej,
Ostatnio sama z siebie zaświeciła się żaróweczka od ABSu.
Mój elm327 na wifi nie wykrywał ABSU:/ Kupiłem ten KKL-VAG no i faktycznie znalazł jakiś błąd- wyglądało mi na jednorazowy przypadek, ale po zresetowaniu kodu podczas jazdy znów się pojawiło.
Czy jestem w stanie coś dokładniej zdiagnozować? Może innym programem? Albo fizycznie w aucie? Domyślam się, że jakieś przewody dochodzą do koła.
Liczę że uda mi się samodzielnie naprawić ten problem, bądź jeśli to wymaga jakiejś wymiany w kole, jak najwięcej sprawdzić, zdiagnozować- żebym w serwisie już nie musiał płacić za komputer i szukanie usterki.
Mam nadzieje, ze screeny z Multi ECU scan dodały się gdzieś w galerii..

Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam,
Kuba
Jakuda
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Lancia Lybra
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

17 Cze 2015, 07:58

Z błędu wynika że masz uszkodzony przedni lewy czujnik prędkości. W programie z którego zrobiłeś screeny w drugiej zakładce masz Parameters kliknij na niego powinieneś mieć prędkości wszystkich kół, rusz samochodem i obserwuj, przy jeździe na wprost wszystkie 4 koła powinny mieć jednakową prędkość jeśli lewy przód takowej prędkości mieć nie będzie to czujnik do wymiany. Błąd wykasowałeś kontrolka zniknęła ale po ruszeniu samochodem sterownik otrzymał błędny sygnał lub jego brak z lewego przodu i wypluł błąd.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

17 Cze 2015, 08:09

Hej,
Dzięki wielkie za odpowiedź.
Tez widziałem t opcję w zakładce ale nie bardzo miałem jak jechać autem z laptopem na kolanach i wijącym się kablem:) no ale to sprawdzę.
ten czujnik to jest jedyna przyczyna? może jakaś wtyczka się wypięła?
Jakuda
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Lancia Lybra
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

17 Cze 2015, 08:22

Jeśli w ostatnim czasie nic nie robiłeś przy lewym kole to mało prawdopodobne że wtyczka lub kabel aczkolwiek nic nie jest wykluczone, do koła najprawdopodobniej idą dwa przewody z wtyczkami jedna do klocków druga do ABS wypnij tą od abs sprawdź czy piny nie są zaśniedziałe, dopchnij i zrób test, pasowałby sprawdzić również ciągłość przewodu (czy nie jest uszkodzony), musiałbyś posiadać rozpiskę pinów wtyczki sterownika abs i prześwietlić kable miernikiem. Ale ja stawiam na czujnik, miałem podobnie u siebie tylko u mnie błąd wyskakiwał jak polało, wilgoć dostawała się do czujnika i powodowała błędne odczyty wymiana czujnika załatwiła sprawę.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

17 Cze 2015, 08:29

oki super.
No to pewnie bez wizyty u mechanika sie nie obejdzie.
Wielkie dzięki za pomoc!
Jakuda
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Lancia Lybra
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

17 Cze 2015, 12:28

O ile sam czujnik jest wymienny to sam to zrobisz odkręcasz jedną śrubkę wypinasz wtyczkę, wysuwasz czujnik z piasty i składasz, czasem niestety czujnik jest zespolony z piastą (nie wiem jak u Ciebie).
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


17 Cze 2015, 12:50

hmm wygląda prosto. bo sam czujnik wygląda na prostą i niezawodną konstrukcję- więc zastanawiam się czy na pewno to on przestał działać i już...
a jak odepnę ten przewód to chyba też można by go miernikiem sprawdzić?
Jakuda
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Lancia Lybra
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

17 Cze 2015, 17:44

Wypnij kostkę z czujnika zmierz oporność ok 1Kom,następnie możesz sprawdzić czy indukuje się napięcie przełącz miernik na pomiar prądu zmiennego i zakręć kołem powinno się indukować napięcie.Kręcąc ręcznie uzyskasz do kilku wolt (zależ od prędkości obrotowej).
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

18 Cze 2015, 08:13

oki, super dzięki za porade.
Z tego co widziałem te czujniki do Lybr to są na takim długim 1.5m kablu-więc kostki nie ma przy kole- tylko pewnie już gdzieś pod maską...
Jakuda
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Lancia Lybra
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

18 Cze 2015, 08:18

Najprawdopodobniej idzie do ściany grodziowej i dalej do podszybia, idź za kablem a znajdziesz wtykę.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

18 Cze 2015, 08:20

oo dobrze wiedzieć- myślałem że idzie wzdłuż amora i od razu do komory silnika.
Jakuda
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Lancia Lybra
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001