defens napisał(a):Czy ktoś może mi pomoc? Nie chciałbym wywalać pieniędzy na sondę jeśli działa
Tu trzeba to porządnie zdiagnozować odpowiednim sprzętem. Tym co masz raczej tego nie zrobisz bo one są ubogie jeżeli chodzi o odczyt dodatkowych parametrów.
Co do błędu P0172 to
możliwe objawy mogą być:
- prawdopodobnie nie ma problemu z jazdą
- może jakiś brak mocy lub czkawka przy przyspieszaniu
- lampka emisji jest włączona
Jeżeli chodzi o możliwe przyczyny to:
- System jest zbyt bogaty, więc cylinder (cylindry) dostaje zbyt mało powietrza lub paliwo zbyt dużo
- Nieprawidłowe podawanie paliwa
- zanieczyszczony filtr paliwa
- pompa paliwa jest brudna lub uszkodzona
- wtryskiwacz (y) zanieczyszczony lub uszkodzony - Za mało powietrza
- wyciek powietrza dla zaworu gazowego
- system podciśnienia jest przeciek
- zbyt dużo oleju na filtrze oleju nasączonym olejem
- wskaźnik poziomu oleju i / lub korek oleju nie zamykają się prawidłowo
- EGR jest nieszczelny
- LMM (G70) jest brudny lub wadliwy
- wyciek po LMM
- czujnik ciśnienia powietrza atmosferycznego jest uszkodzony
- (N112) jest nieszczelny - Kontrola wad lambda
- sonda Lambda dla katalizatora (G39) jest uszkodzona
- okablowanie i / lub połączenia z / do (G39) są wadliwe - Usterka układu wydechowego
- katalizator jest nieszczelny, wadliwy
- wyciek spalin
Co do kodu P0171 to możliwe przyczyny to:
- Przecieki powietrza wlotowego
- Wadliwa pierwsza podgrzewana sonda lambda
- Nieprawidłowe spalanie
- Wadliwe wtryskiwacze paliwa
- Wycieki gazów wydechowych
- Nieprawidłowe ciśnienie paliwa
- Brak paliwa
- Wadliwy czujnik masowego przepływu powietrza (MAF)
- Nieprawidłowe podłączenie węża odpowietrzania skrzyni korbowej (PCV)
Czy po wymianie/naprawie katalizatora sprawdziłeś wykresy sond? jak one dokładnie wyglądają czy wykres drugiej sondy jest prawidłowy?