P0172 i P0171 Volvo V50

06 Mar 2020, 18:27

Witam, od kilku dni wyskakuje mi błąd- najpierw P0171 mieszanka za uboga a teraz (od dzisiaj P0172 za bogata) auto w gazie leczbłąd wyskakuje na gazie i na benzynie, zaczęło się od tego ze od dłuższego czasu borykałem się z błędem P0420 ( niska wydajność katalizatora) 3 dni temu dałem auto do wymiany kata (wymiana serca kata na metalowy i plecionka, wszystko wg tłumikarza dobrze zrobione, pokazywał mi zdjęcia spawie itd. Ogólnie dobry fachowiec )po przejechaniu ok 50km wyskoczył błąd P0171 (uboga mieszanka) myślałem ze to wina kata wiec następnego dnia wyłączyłem gaz i pojechałem do gaziarza by sprawdził instalacje (ok. 60km na benzynie) dosłownie kilometr przed warsztatem na benzynie wyskoczył znowu błąd P0171.... gazownik sprawdzał kompem od gazu jak i czytnikiem od kompa auta (pod czas jazdy) wszystko było ok, po za tym ze bardzo szybko zmieniały się korekty (podobno nie standardowo) czasami z 25 do -18 ( co Kołbiel to znaczy) wg niego błąd leży w sondzie która się zawiesza i wywala błąd. Dzisiaj natomiast wyskakuje błąd od bogatej mieszanki P0172... zaznaczam ze błąd wyskakuje zawsze po uruchomieniu silnika i przejechaniu może z 100-500m.
Czy ktoś może mi pomoc? Nie chciałbym wywalać pieniędzy na sondę jeśli działa.
P. S idzie jakoś sprawdzić to wszystko zwykłym programem piston (taki mam na telefonie do kasowania błędów i odczytu danych z czujników) jest coś na co powinienem zwrócić uwagę na te czujniki?
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

10 Mar 2020, 12:08

defens napisał(a):Czy ktoś może mi pomoc? Nie chciałbym wywalać pieniędzy na sondę jeśli działa
Tu trzeba to porządnie zdiagnozować odpowiednim sprzętem. Tym co masz raczej tego nie zrobisz bo one są ubogie jeżeli chodzi o odczyt dodatkowych parametrów.

Co do błędu P0172 to możliwe objawy mogą być:
- prawdopodobnie nie ma problemu z jazdą
- może jakiś brak mocy lub czkawka przy przyspieszaniu
- lampka emisji jest włączona

Jeżeli chodzi o możliwe przyczyny to:
  • System jest zbyt bogaty, więc cylinder (cylindry) dostaje zbyt mało powietrza lub paliwo zbyt dużo
  • Nieprawidłowe podawanie paliwa
    - zanieczyszczony filtr paliwa
    - pompa paliwa jest brudna lub uszkodzona
    - wtryskiwacz (y) zanieczyszczony lub uszkodzony
  • Za mało powietrza
    - wyciek powietrza dla zaworu gazowego
    - system podciśnienia jest przeciek
    - zbyt dużo oleju na filtrze oleju nasączonym olejem
    - wskaźnik poziomu oleju i / lub korek oleju nie zamykają się prawidłowo
    - EGR jest nieszczelny
    - LMM (G70) jest brudny lub wadliwy
    - wyciek po LMM
    - czujnik ciśnienia powietrza atmosferycznego jest uszkodzony
    - (N112) jest nieszczelny
  • Kontrola wad lambda
    - sonda Lambda dla katalizatora (G39) jest uszkodzona
    - okablowanie i / lub połączenia z / do (G39) są wadliwe
  • Usterka układu wydechowego
    - katalizator jest nieszczelny, wadliwy
    - wyciek spalin

Co do kodu P0171 to możliwe przyczyny to:
- Przecieki powietrza wlotowego
- Wadliwa pierwsza podgrzewana sonda lambda
- Nieprawidłowe spalanie
- Wadliwe wtryskiwacze paliwa
- Wycieki gazów wydechowych
- Nieprawidłowe ciśnienie paliwa
- Brak paliwa
- Wadliwy czujnik masowego przepływu powietrza (MAF)
- Nieprawidłowe podłączenie węża odpowietrzania skrzyni korbowej (PCV)

Czy po wymianie/naprawie katalizatora sprawdziłeś wykresy sond? jak one dokładnie wyglądają czy wykres drugiej sondy jest prawidłowy?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

08 Kwi 2020, 11:07

Sory, ze dopiero teraz odpisuje ale siła wyższa, wiec tak: wykresow sond (dwóch) nie mam bo tam gdzie jeżdżę do elektryków to nie maja sprzętu (Vidy) ... jedynie co widze to ( z piston’a) parametry pracy drugiej sondy i wydaje się być ok, natomiast co zauważyłem nie dawno- wyższe spalanie (gazu i benzyny) kiedyś na pełnym baku gazu robiłem 370-380km.... teraz już mi się gaz kończy na 310-320km, gdy przerzucę na benzynę komputer pokazuje mi teraźniejsze spalanie 11-12l/100km przy prędkości 110km gdy wcześniej miałem ok8-9l
Z tego co piszesz wychodziłoby ze sonda pierwsza (przed katem) byłaby wadliwa bo błąd P0171 wyskakuje cały czas, chyba ze coś innego?
P. S filtry (wszystkie wymienione 2 tyg. Temu, układ dolotowy sprawdzony (w miarę możliwości)
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lipcowe burze – uwaga na gwałtowne opady!
    Podczas burzy wielu kierowców najbardziej obawia się piorunów, ale skutkiem nawałnicy jest również zwiększone ryzyko poślizgu. Niebezpieczny jest zwłaszcza początek opadów, gdy woda łączy się z ...