Pajero 3.2 DID

03 Maj 2010, 13:15

Witam,
Posiadam Pajero 3,2did. Od jakiegoś czasu z silnka (przód silnika) wydobywa sie dziwne dzwonienie i nasila się w miarę rozgrzewania. Nie potrafię zdjagnozować co to może być. Dostaje różne sugestie np. łańcuch rozrzadu, uszkodzoy katalizator. Czy ktoś miał podobny przypadek i wie co to moze byc?
Ostatnio edytowany przez dawidow, 04 Maj 2010, 13:59, edytowano w sumie 1 raz
dawidow
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Zielona Góra
  • 03 Maj 2010, 13:39

    dawidow napisał(a):Od jakiegoś czasu z silnka (przód silnika) wydobywa sie dziwne dzwonienie i nasila się w miarę rozgrzewania.
    dawidow napisał(a): np. łańcuch rozrzadu,

    Nie miałem takiego samochodu ale na podstawie twojego opisu postawiłbym na
    łańcuch rozrządu... :!: :sad:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6188
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    03 Maj 2010, 19:13

    Też podobnie myslę, ale zbija z tropu to, że jest tam łańchu z automatycznymi napinaczami i jest to ponoć bezobsługowe. No i jeszcze to "dzwonienie" jest dość głośne> Nie spotkałem sie jeszcze z łańcuchem, który by tak mocno tarabanił... :???:
    dawidow
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Miejscowość: Zielona Góra

    03 Maj 2010, 19:18

    bezobsługowy to jest rozrząd na kołach zębatych, łańcuch się powinno co 120-150 tysi sprawdzić/wymienić
    a w skład zestawu wchodzi
    W skład zestawu wchodzą:
    - 1 szt. - Łańcuch
    - 1 szt. - Napinacz
    - 2 szt. - Koła zębate
    - 2 szt. - Prowadnice
    - 1 szt. - Koło pompy wody (czasem warto wymienić całą pompę)
    - 1 szt. - Koło wału korbowego

    problem nie jest w samym łańcuchu co w napinaczach i ślizgach które go nie trzymają tak jak powinny
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    03 Maj 2010, 19:30

    Hehe dobre :twisted: Ja lancucha nigdy nie wymienialem bo sie nie wymienia, a wy tu pociskakacie jakies pierdoly
    e220 okular
    Początkujący
     
    Posty: 204
    Miejscowość: Tarnowskie Góry

    03 Maj 2010, 19:47

    3.2 z początku produkcji zwłaszcza ma popuszczające napinacze, i wycierające ślizgi (jak każdy rozrząd na łańcuchu)
    w specyfikacji Mitsu kontrola zalecana jest co 60 tysi wymiana co 120, zdarzało się już kilka rozwalonych rozrządów w 3.2 :wink:

    poza tym Ty kolego w mercu masz zupełnie inny rozrząd który się sprawdza rzadziej ale tez się wymienia ;) poczytaj sobie servis manuala :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
      Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...

    03 Maj 2010, 20:08

    Ja tam w mercedesie(ale innym) mialem pol miliona i nie byl wymienianiu rozrzad, a peka on przy milionie :lol:
    e220 okular
    Początkujący
     
    Posty: 204
    Miejscowość: Tarnowskie Góry

    03 Maj 2010, 20:14

    tak sobie tłumacz :mrgreen:
    potem przyjeżdża pan mietkiem i mówi
    "-Panie mechaniku kochany no pompa mi nie robi do dupy wszystko no i silnik sie tłucze od 200 tysi
    -rozrząd pan kiedyś sprawdzał?
    -eeee przecie to mietek bezobsługowy do miliona kilometrów
    -tera panie to se silnik wymień"
    i tak to mniej więcej zwykle wygląda :mrgreen:
    nikt ci rozrządu nie każe wymieniać jak jest dobry, ale sprawdzić stan trzeba :wink:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    03 Maj 2010, 20:16

    Koledze w "beczce" rozrzad pekl dopiero gdy mial milion takze wiesz... Ale sprawdzic moze nie zaszkodzi, ale ja i tak tego nie robie

    Pozdrawiam :)
    e220 okular
    Początkujący
     
    Posty: 204
    Miejscowość: Tarnowskie Góry

    03 Maj 2010, 20:18

    znam merce (zwłaszcza te nowsze) gdzie rozrząd padał po 200 tysiach ;)
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    03 Maj 2010, 20:30

    No niestety mercedes popsuł sobie troche opinie po 2002r. :(
    e220 okular
    Początkujący
     
    Posty: 204
    Miejscowość: Tarnowskie Góry

    03 Maj 2010, 21:33

    ostatnie fajne merce to 124 i 190 potem już nie było klasyki... no chyba że Gwagen :mrgreen:
    jako jedyny z niewielkimi zmianami produkowany od 50 lat :cool:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    03 Maj 2010, 21:37

    a 123 ?? :mrgreen: Okulary tez bardzo dobre samochody oprocz tego silnika 95 koni ...(pompa)
    e220 okular
    Początkujący
     
    Posty: 204
    Miejscowość: Tarnowskie Góry

    03 Maj 2010, 21:39

    123 bylo wcześniej a więc przed 124 więc ostatnim nie jest ;)
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)