Pajero I jak uterenowić

18 Lis 2008, 20:44

witam
chciał bym pod windować moje pajero ma tyle ile jest to możliwe i bezpieczne. nie ukrywam że jestem początkujący, czytałem o podcięciu nadkoli i błotników oraz o podniesieniu budy na podkładkach i tu nasuwa mi się pytanie czy po podniesieniu budy potrzebne będą jakieś przeróbki ?
jeśli ktoś posiada wiedzę na ten temat ewentualnie jakieś materiały to proszę o kontakt bardzo bym chciał pobawić się w off road od wiosny a standardowym pajero to po suchej łące sobie mogę pojeździć. z góry wszystkim dziękuje pozdro
ferdek
Nowicjusz
 
Posty: 8

18 Lis 2008, 20:53

z pajero I nie jest łatwo, z przodu ma zawieszenie na drążkach, z tyłu resor. najważniejszy jest stan resorów - jak klapnięte to trzeba je wyklepać lub kupić nowe, najlepiej wyższe (wyliftowane), a przód delikatnie podkręcić na drążkach. później kupić opony terenowe i...w teren :wink:
podcięcie nadkoli lub lift budy jest potrzebny gdy chcesz założyć duże koła, ale wydaje mi się, że 31" w zupełności do weekendowych zabaw wokół komina starczy.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

19 Lis 2008, 20:43

witam karson.
dzięki za odpowiedz ale nie do końca mi o to chodziło.
chcemy z brachem z pajero zrobić coś więcej niż tylko autko na niedzielne wypadu do lasu. wiem ze pajero nie do końca nadaje się na off road (brak blokady mostów), ale nasz budżet jest ograniczony a po za tym udało nam sie wychaczyć pajero w idealnym stanie(dwa lata temu przeszło kapital blachy i motoru), za małą kasę. A więc wycięcie nadkoli już postanowione tylko zastanawiam się jak zrobić lift budy. słyszałem że podkłada się jakieś podkładki ale nie wiem jakie i czy po podłożeniu owych podkładek konieczne są jakieś przeróbki(np. wydłużenie linek, cięgien, drążków
jeśli jest ktoś wstanie mnie oświecić to z góry dzięki
pozdro
ferdek
Nowicjusz
 
Posty: 8

19 Lis 2008, 21:06

na początek spotkaj się z jakimiś ludziskami ze swojego terenu co jeżdżą w błoto, pogadaj z nimi, a wiele się dowierz. może ktoś z nich ma pajero i zobaczysz co i jak z nim zrobił. błagam Cię, nie bierz się za przeróbki jeśli nie wierz jak i co zrobić! możesz zrobić sobie i innym krzywdę.
nie zrozum mnie źle ale zdrowie Twoje i innych jest najważniejsze.

kontakt z offroadowcami bardzo łatwo jest złapać, wystarczy zagadać pierwszego lepszego właściciela zmotanego 4x4, poprosić o wspólny wyjazd w błoto i z głowy :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

21 Lis 2008, 00:06

W sumie jak wiesz, że nie bardzo się nadaje na przerobienie go na potwora co pożera bezdroża, to czemu się za to bierzesz?? Mi np było by szkoda kasy i pracy gdybym wiedział, że poi przerobieniu nie będzie to, to czym miało być

ps a tak w ogóle to do jakich wypadów i dokładnie do czego ten samochód ma być, bo na razie wiadomo, że nie ma służyć na weekendowe wypady
Więc na co ?

A co do blokady mostów to pajero można znaleźć z tylna blokadą i tylko takie bym polecał do terenu, bo autko ogólnie przez przednie zawieszenie jeździ jakby to powiedzieć na 3 kółkach...

a co do drążków to jak kiedyś z Karsonem pisałem to wyszło, że lepiej ich nie kręcić tylko kupić specjalny zestaw liftujący :D no nie zrobisz tym metra prześwitu ale zgodnie z przeznaczeniem pajero będzie git
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

21 Lis 2008, 18:53

witam wezyrro
potwory pożerające bezdroża kosztują od 80 tyś w górę, a mnie jak pisałem już po prostu nie stać. trafiło sie wychoczyć pajero w stanie ideal za śmiech kasę, w końcu od czegoś trzeba zacząć. nie napisałem że chce zrobić z niego przeprawówke aby nie narazić się na szydere. docelowo pajero ma posiedać snorkel, dwie wyciągarki(przód i tył), koła 34",wycięte błotniki, zderzaki wytrzymujące ciężar co najmniej pięciu osób i ma taplać sie w błocie po same dyfry(a może głębiej). dlatego szukam pomocy jak zrobić lift budy aby nie ciąć za bardzo kasty bo ma całkiem nowy metaliczny lakier.
o moście z blokadą już myślę planuje zaadoptować dyfer od patrola GR jak ten padnie.
a czy możesz coś więcej napisać o zestawie do liftu drążków, gdzie taki zdobyć i za ile
ps. pozdro dla rasty marleya
ferdek
Nowicjusz
 
Posty: 8
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Daltonista na drodze - czerwony, żółty i zielony
    Prawidłowa interpretacja kolorów w pewnych okolicznościach drogowych bywa kluczowa dla zachowania bezpieczeństwa. Zdarza się to głównie, gdy zasady na drodze wyznacza sygnalizacja świetlna. Jak radzi sobie w ...
    Koenigsegg Regera hybrid – 2,8 sek., 1500 KM
    Kto da więcej za sportową hybrydę? W tej kategorii, hybrydowe coupe ze Szwecji jest absolutnym zwycięzcą i najmocniejszym seryjnie produkowanym autem z napędem spalinowo-elektrycznym na świecie. Napędza go benzynowy silnik ...

21 Lis 2008, 19:15

ferdek napisał(a):pajero ma posiedać snorkel

bardzo słusznie
ferdek napisał(a):dwie wyciągarki(przód i tył)

wyciągarka ogłupia, na początku zabawy z offroadem proponuję pojeździć w terenie tylko z wyciągarką ręczną (tirforem) - jak się pomacha trochę ręczną wyciągarką to człowiek uczy się czytać błoto i jeździć z głową, tak żeby nie wklejać za bardzo :wink:
ferdek napisał(a):koła 34"

skąd pomysł na taką wielkość? bardzo szybko zabijesz mosty.
ferdek napisał(a):zderzaki wytrzymujące ciężar co najmniej pięciu osób

mocne zderzaki to podstawa ale wyznacznikiem ich mocy nie jest ilość osób na nich stojących tylko stal i spawy, z których są zrobione
ferdek napisał(a):o moście z blokadą już myślę planuje zaadoptować dyfer od patrola GR jak ten padnie

a co z przełożeniami i rozstawem kół?
ferdek napisał(a):a czy możesz coś więcej napisać o zestawie do liftu drążków, gdzie taki zdobyć i za ile

zadzwoń do firmy sprzedającej takie rzeczy bądź do importera, namiary znajdziesz w necie - Dobinsons, OME, Trail Master.
osobiście polecam Dobinsons'a
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

22 Lis 2008, 08:47

witam karson
jak nie koła 34" to co byś polecał?, mnie osobiście bardzo sie spodobały te 34" i myśle że niezle by sobie dały rade w bagnach
a jaki byś dyfer z blokadą polecał?
a czy pajero posiada jakiekolwiek blokady?
ferdek
Nowicjusz
 
Posty: 8

22 Lis 2008, 12:58

31" kopia simexa w zupełności starczy,
mosty oryginalne wytrzymają spokojnie, więc nie trzeba nic rzeźbić ze zmianami. a nawet jak zmielisz to założysz znów oryginał.
blokadę możesz założyć ARB, pewnie produkują do pajero niestety drogi gips.
na początek to kup opony, załóż je i zobacz czy coś obcierają. jeśli nie to nie liftuj auta, będzie stabilniejsze na trawersach.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

23 Lis 2008, 12:08

no to w takim razie życzę, żeby to wszystko Ci powychodziło i autko sprawowało się jak najlepiej :D

No i moim zdaniem nie ma co się wrzucać na głęboką wodę tylko powoli z głową każdą operacje i zakup części przemyśleć, korzystając z info które są w necie itp
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

23 Lis 2008, 19:08

dzięki wezyrro
w razie jakiś problemów na pewno po fachową poradę się zgłosze
ferdek
Nowicjusz
 
Posty: 8

04 Gru 2008, 22:00

czesc kolego !
jak chcesz to moge Tobie udzielic pare info na temat pajero.
Przypatrując sie rozmowie widze ze masz ograniczone mozliwosci kasą ,
więc dlaczego chcesz zakladać tylny most z blokada od patrola ? wsać kolego
most od Pajero 2 od silnika 2,8 lub 3,0 /3,5 , taki most kupisz juz za 1200zł z kompresorem, a nie za 3000zł jak patrola. Most musisz znależć od 2,8 TD lub 3,0 BENZ
,w zależności jaki ty masz teraz, chodzi o to by przełożenia na ataku mniej wiecej sie zgadzaly. Co prawda ten most jest na spręzynach ,beda przeróbki ale za to po zdjęciu
stabilizatorów są niezłe wykrzyże nawet na oryginalnych amorach. Jak masz jeszcze pyt
to chetni odp
pozdr
fragles
fragles
Nowicjusz
 
Posty: 5

05 Gru 2008, 10:21

przełożenia mają się zgadzać mniej więcej? to mniej czy więcej?
moim zdaniem przełożenia mają się zgadzać idealnie :idea:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce