Pajero ....

12 Mar 2011, 01:27

Witam Wszystkich ... :grin:

Od razu do rzeczy :) kupiłem pajero 88r 2.5 TD i chciałbym się czegoś dowiedzieć o tym autku; trochę wiem ;) interesuje mnie jazda w terenie , proszę wiec o takie informacje. Jakie oponki? Obecnie stoi na 31/10.5/r15. AT. Chcę zmienić na MT ale drogo:) może są jakieś zamienniki? :) Fedima? np. Drugie pytanko : wyciągarka? jaka ? za ile ?

Z góry Dziękuję za pomoc i info.

Pozdrawiam i byle do wiosny :)

[ Dodano: 16 Marzec 2011, 22:07 ]
Dziękuję za zainteresowanie :) myślałem że, choć Moderator się przywita :) tak czy siak pozdrawiam
Rafcik...
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: 3miasto

17 Mar 2011, 19:19

witam cie kolego,mam rade:jeżeli chcesz znależć odpowiedzi na interesujące cie pytania odwiedż stronę: opony 4x4 tam jest mowa o naszych autkach,tutaj raczej słaby ruch w temacie,pozdrawiam i powodzenia :lol:
BVB GÓRĄ!!!!!
szczupak25
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 142
Miejscowość: Den Haag

18 Mar 2011, 08:43

bo takie pytania lepiej zadać w dziale 4x4 :mrgreen:
inna sprawa po co Ci wyciągarka i tak agresywne opony?
zadając tego typu pytania podejżewam że nei masz zbyt wielkiego doświadczenia w jeździe w terenie,
jeździsz sam czy w 2 auta?
jaki teren?
zawieszenie seria czy nie?
silnik seria?
fedima to ciężka agresywna nalewka trzeba mieć czym zakręcić żeby robiła poprawnie, jeśli nie topisz auta po klamki to nie ma ona najmniejszego sensu, do tego spalanie będzie nie policzalne a jazda po asfalcie prawie niemożliwa :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

19 Mar 2011, 20:20

Dziękuję kolegom za odpowiedź :)
Oczywiście Pocieszny , że jestem nowicjuszem , Pajero mam od dwóch tygodni . Stąd takie pytania . Autko seryjne ( silnik , zawieszenie ) , tyle że opony ciut większe .
Jeżdżę sam , uczę się ( stąd pomysł na wyciągarkę by poradzić sobie jakoś z wklejką) .
Teren to las, błoto , plaża , pola - średnio trudny , ale chcę więcej. Wiem , że Pajero można podnieść o kilka cm bez wkładu finansowego, a dalej liczę na pomoc, podpowiedzi .


Dużo błota życzę .
Pozdrawiam
Rafcik...
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: 3miasto

19 Mar 2011, 20:43

bez wkładu finansowego niestety nie da się nic ;)
ja osobiście jestem przeciwny montowaniu od razu wyciągarki i nie wiadomo czego, na początek dobre zaczepy to wyciągania (seryjne się nie nadają za słabe, hak holowniczy też się nie nadaje, w zasadzie do jazdy w terenie lepiej go zdemontować bo robi za kotwice) lekki lift? tak, przód na drążkach tył albo na sprężynie (drożej, lepiej) albo na podkładkach z elastomeru (taniej ale bez rewelacji) do tego porządne amortyzatory (cena troche wysoka bo w granicach 350 i więcej)
do tego oponka w wielkości 31x10,5 optymalna wielkość przy niezamulaniu silnika, typu MT ale nie od razu jakiś mega bieżnik, raz żeby autem dało się w miare wygodnie jeździć po drodze, dwa żeby nauczyć sę prowadzenia auta w terenie,

mega opona i wyciągarka powodują zanik myślenia u "młodych użytkowników", występuje technika but but but, wtopa, łincz i jedziemy dalej, jeśli nie masz wyciągarki zaczynasz myśleć, w razie wtopy kup po taniości tirforan i kilka pasów - ciężkie i się namachasz jak głupi ale auto wyciągniesz ;) następnym razem pomyślisz 2 razy żeby tylko go nie wyjmować :mrgreen:
do tego będiesz miał bardziej uniwersalne auto, pojedziesz i w teren ale i na wycieczke na drugą stronę Polski (co na oponach typu simex jest w zasadzie niemożliwe)
pajero to fajne autko jeśli się o niego ciut zadba odwdzięczy się z nawiązką ;)

BTW po plaży to w ogóle nie wolno jeździć a po lesie to też wykroczenie :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Mar 2011, 00:57

a co pocieszny sądzisz o Fedima Extreme Ewolution ?

[ Dodano: 22 Marzec 2011, 00:03 ]
pewnie lepsza będzie F/MUD Fedima ? :mrgreen:
Rafcik...
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: 3miasto

22 Mar 2011, 01:15

extrem evolution to kopia Geolandar MT jest to w zasadzie najostrzejsza opona na której jeszcze w miare da się jeździć po asfalcie :mrgreen:
śmigałem na takich jakieś 6 sezonów w UAZie i Patrolu bardzo fajna opona, jak się ma czym zakręcić to bardzo fajnie robi w błocie, bardzo dobra na podjazdy i trzyma świetnie na trawersach, fedima jeszcze ma boczny bieżnik który w teorii ułatwia wyjazd z kolein :wink: ogólnie dobry wybór do auta które głównie jeździ w terenie a raz na jakiś czas kula się po czarnym, głośna, daje duże opory, na śliskim asfalcie nie najlepsza (jak każda MT ale i tak lepsza od starego goodrysia), do lekkich samochodów bardzo fajny wybór, w błocie, świetnie robi na niskim ciśnieniu (1 bar i mniej) tylko trzeba się zastanowić nad dętkami lub kleić do felgi bo czasem można ją zdjąć przy 0,6-0.8 bara :mrgreen: na asfalt trzeba dmuchać przynajmniej 2,2 żeby jechało, inaczej opory mulą auto :mrgreen:


aaa jedno piach frezuje prawie tak szybko jak kopie simexa :mrgreen:

F-mud to kopia starego BFGoodichMTek czysto turystyczny, dobry do wszystkiego, nie za agresywny, zdacydowanie mniejsze opory niż kopie Geo, na śliskim asfalcie łyżwy, w błocie jako tako, trawersy trzyma jako tako ;) lepsza na pewno w piach od Geo, na szutry i turystyczne dalsze wyjazdy bardziej uniwersalna ;)


jeśli patrzysz na opony między 400 a 500 popatrz jeszcze na Kumho KL-71 coś pomiędzy starym BFG a Geo najlepsza z nich na asfalt a w terwnie niewiele ustępuje Geo a od F-mud o wiele lesza, do tego masz nową z 5cio letnią gwarancją ;)
no i BFGoodrich km2- nowy bieżnik Goodrysia, całkiem fajna opona turystyczna, w miare cicha na asfalcie i dobrze trakcyjna w każdych warunkach
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

24 Mar 2011, 01:25

a gdzie kupić te kumho ? allegro świeci pustkami :shock: a teraz konkretnie chce wybrać pomiędzy kumho a fedima extreme evo? co byś wybrał???

jutro autko idzie do mojego nadwornego mechanika ; podnosimy je na drążkach i resorach. nowy zderzak przód i orurowanie na progi jest w drodze :mrgreen: likwidujemy hak

ide za Twoja radą i odpuszczam wyciągarke na jakiś czas:P

jakie dalsze kroki by autko nadawało się w ciut trudniejszy teren?
Rafcik...
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: 3miasto

24 Mar 2011, 15:29

http://opony-4x4.pl/
na pewno na pomorzu też masz sklepy z typowo offroadowym szpejem ;)
popatrz na bieżniki, popatrz na ceny, pamiętaj nalewka zawsze będzie ciężka :wink: i szybciej się skończy ze względu na miękką mieszankę,
hak sobie zrób demontowany (jak Ci przyjdzie fantazja pociągnąć jakąś przyczekę to misiek ma na haku więcej niż większość osobówek) zderzak na przód jeśli robisz to zrób przyszłościowo sobie płyte pod wyciągarkę ( kiedyś pewnie kupisz i tylko otwory montażowe wywiercisz, a nie będziesz zmieniał całości) do autka na drążkach najlepiej zrobić lekki zderzak, przy cięższym drązki bardzo szybko padną, nowe HD nie są tanie,
kupić sobie na początek tirfora i kilka pasół szekle i najważniejsze zrobić mocne uchwyty do wyszarpywania auta (muszą wytrzymywać przeciążenia rzędu 10-12 ton minimum)
zaznajomić się z kolegami jeżdżącymi w Twoim terenie, pokażą gdzie jeździć czasem poduczą czegoś, pokażą jak nie jeździć ;) w razie awarii czy mega wtopy pomogą :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

26 Maj 2011, 08:34

Witam was panowie i panie
mam problem z szyber dachem w pajero II 1993
się zacina To znaczy jak mu pomożesz to się od sunie cały powoli ale idzie
natomiast jak z powrotem idzie do pewnego momentu jak dojedzie do uchwytów tych
metalowych owiewki to zatrzymuje się silnik się wyłącza i trzeba cofnąć i trzeba ręką mocno pchać razem z silnikiem i się zamknie smarowałem prowadnice i nic
może ktoś miał taki problem proszę o informację :roll:
psipazur
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Ostróda