Pasek klinowy wymieniomy lecz dalej piszczy

29 Paź 2017, 23:03

Witam
Wymieniłem pasek klinowy, bo piszczal strasznie. Przez pewnien czas było dobre lecz nadal coś piszczy pod maską w sumie gorzej jak wcześniej . Na początku problemu podczas pisku świeciła się kontrolka akumulatora jakby nie było ładowania lecz teraz już nie nie świeci. Ten problem występuje zawsze praktycznie podczas odpalania na zimnym silniku i podczas jazdy. Coś może z alternatorem jest nie tak. ?
Suzuki swift 2005 1.3 67KM benzyna
Sebeszczyn
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 25 11 2011
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Suzuki Swift IV
Silnik: 1.3 67,5KW
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • 30 Paź 2017, 07:48

    Za słabo naciągnięty pasek. Tam masz napinacz manualny czy hydrauliczny?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16699
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    30 Paź 2017, 23:55

    Problem może być ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym które jest w rolce prowadzącej alternatora. Warto by było je sprawdzić. Jeżeli pasek piszczal i zapalała się kontrolka ładowania to być może alternator stawiał jakiś większy opór i pasek ślizgał się na tym kole pasowym alternatora. Przy odpowiednim naciągu paska nie powinno być takich problemów.
    Sprawdzałeś napięcie ładowania? Pozostałe rolki prowadzące nie miały luzów i oporów, sprawdzałeś podczas wymiany paska?

    Sprawdź też czy czasem gdzieś na rolki / pasek nie dostaje się woda podczas postoju. Kiedyś miałem taki przypadek że z podszybia kapało na pasek i przy odpalaniu potrafił zapiszczeć. Trochę mi zajęło zanim do tego doszedłem :)
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    01 Lis 2017, 00:10

    Paski miały dobry naciąg bo osoba która je wymieniała mi o tym wspominała.
    Miałem raz tak że przewód masowy z nadwozia do silnika się zerwał. Nie było ładowania. Nie działał ABS, wspomaganie, radio szwankowalo itp. Przewód został wymieniony lecz ostatnio problem powrócił. Może jakiś inny przewód masowy strzelił albo coś z alternatorem właśnie. Bardzo ciężko było ponownie odpalić silnik. Chwilę musiał kręcić zanim zapalił.
    Na drugi dzień odpalił normalnie, kontrolno na desce rozdzielczej poznikaly.
    Sebeszczyn
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    Prawo jazdy: 25 11 2011
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Suzuki Swift IV
    Silnik: 1.3 67,5KW
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    07 Lis 2017, 09:13

    Sebeszczyn napisał(a):Może jakiś inny przewód masowy strzelił albo coś z alternatorem właśnie. Bardzo ciężko było ponownie odpalić silnik. Chwilę musiał kręcić zanim zapalił
    Powinieneś sprawdzić napięcie spoczynkowe akumulatora po około dwóch trzech godzinach po wyłączeniu silnika oraz napięcie ładowania aku przez alternator wraz z obciążeniem.
    Możesz też sprawdzić masę na przejście między silnikiem a nadwoziem i ujemnym biegunem akumulatora.

    Sprawdź tez czy zaciski na akumulatorze są dobrze przykręcone. Luźna klema może również powodować różne problemy.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
      Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...