Pasek rozrządu - mały przebieg ale ma już 6 lat

28 Maj 2010, 10:29

Od 2 tygodni jestem posiadaczem ww samochodu z silnikiem 1.5 dci. Samochód ma 6 lat
i przebieg 40tyś. km. Przebieg jest prawdziwy i nikt nigdy nie "cisnął" tego samochodu wiec silnik jest w bardzo dobrym stanie (kopiłem od ojca wiec wiem co się z nim działo od nowości). Problem polega na tym że zgodnie z tym co pisze renault powinienem wymienić pasek rozrządu po 90 tyś. km lub 5 latach.
Wiem że guma się starzeje ale czy po tych 6 latach pasek w tak złym stanie że trzeba go wymienić, czy jeszcze mogę trochę km na nim zrobić ??
Może ktoś z was miał 6 letni pasek w ręku i wie jak wygląda on z powodu wieku, czy jest mocno popękany ??
W serwisie powiedzieli mi ze wymiana rozrządu będzie mnie kosztować 1350zł i to bez pompy wody ze względu na mały przebieg najprawdopodobniej nie będzie trzeba ją wymieniać (opcja z pompą wody to 1850 zł).
Zastanawiałem się czy samemu nie wymienić samego paska bo uważam że nie ma sensu wymieniać całości rozrządu przy takim przebiegu ale nie wiem niestety jak jest z dostępem w tym samochodzie. Może ktoś wymieniał ten pasek i może mi napisać czy sprawia to duży problem (podkreślam że wiem jak to zrobić, nie wiem tylko czy jak się za to wezmę to nie będę musiał pół silnika rozebrać ;) )
krzysztof51
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Koszalin

28 Maj 2010, 10:39

jak większośc rzeczy wykonanych z materiałów sztucznych i pasek rozrządu ulega utlenieniu
producenci zalecają 60-70 tys km lub 5 lat.... wymiana silnika droższa,
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Toyota GT86 British Green Limited
    Edycja specjalna Toyoty GT86 to kolejny dowód, że w świecie motoryzacji wszystko wygląda lepiej w kolorze British Racing Green. British Racing Green to klasyka motorsportu – kolor, dzięki któremu przez ...