Przy obrotach około 1500 silnik zaczyna nierówno pracować. Ponoć to źle ustawiona pompa rotacyjna. Została wymieniona i mechanik ustawiał ją w zimie. W zimie też ponoć silnik chodził równo. Teraz, gdy zrobiło się ciepło pojawiły się problemy. Czy może być inna przyczyna tych objawów? Czy można jeździć z takimi objawami, czy ma to wpływ na silnik?
Ostatnio edytowany przez Damiencki, 11 Maj 2024, 08:16, edytowano w sumie 1 raz
Nie chodzi mi o poradę, jak to naprawić, tylko czy to może być objaw czegoś innego i czy jazda z takim problemem może doprowadzić do uszkodzenia silnika. W skrócie mówiąc to jest samochód, który mogę kupić i ma takie objawy. Stąd to moje pytanie. Gdyby to był mój samochód to bym podjechał do specjalisty i byłoby po problemie. Czy to może być poważniejszy problem i sprzedawca ściemnia.
Ale nie wiadomo co jest przyczyną więc jak można stwierdzić czy się zaraz coś stanie czy nie? Może być to brudny nastawnik może być nieprawidłowo ostawiona pompa a może i być wtrysk i tez wiele innych, bez diagnostyki nic nie mozna powiedzieć
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
Badaj auto i przeprowadzaj regularne badania techniczne Sprawność techniczna pojazdu jest kluczowym elementem bezpieczeństwa ruchu drogowego. Najczęściej stwierdzane przez policję usterki w pojazdach, które uczestniczyły w wypadkach drogowych, to braki w oświetleniu (54%), ...
Jak Kao napisał, weryfikacji gdzie leży problem. Wypada Ci zapłon? dławi się?
Znajdź w okolicy warsztat, który zajmuje się diagnostyką zapytaj czy mogą sprawdzić i niech tam dadzą samochód. Jak to zakup za 1000 PLN to możesz ryzykować, najwyżej wtopisz (?). Jak to normalne auto, które ma jeździć to po co ryzykować - sprawdź.
Same kody błędów, może pomogą a może będzie tylko wskazówka.
Do sprawdzenia jest minimum kilka miejsc. Jak Ci na błędach w skanerze nic nie wyjdzie możesz sprawdzić w warsztacie, który ma oscyloskop diagnostyczny: jak cewki (możesz indukcyjnie cewką przy cylindrach), jak praca zaworów (możesz przetwornikiem ciśnienia w kolektorze i na wydechu), możesz sprawdzić sygnał sterujących do cylindrów przy wtyczkach. Jak coś nie tak to dochodzą kolejne iteracje zawężając gdzie leży problem.
Taki test jak wszystko jest ok, może potrwać 20 minut a jak zacznie się szukanie może trwać kilka godzin - jak będą mogli usiąść nad autem od ręki.
Więcej informacji uzyskach jakbyś spróbował mając w ręku kilka takich wykresów i skan z obd z błędami (lub info, że ich nie ma) to jeszcze przydałby się opis czy ta nierównomierna praca jest zawsze czy np.: przy opadających, rosnących obrotach:
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.