Passat 1.9 TDI 110KM nierówna praca silnika przy 1500 obrotach

10 Maj 2024, 22:27

Przy obrotach około 1500 silnik zaczyna nierówno pracować. Ponoć to źle ustawiona pompa rotacyjna. Została wymieniona i mechanik ustawiał ją w zimie. W zimie też ponoć silnik chodził równo. Teraz, gdy zrobiło się ciepło pojawiły się problemy. Czy może być inna przyczyna tych objawów? Czy można jeździć z takimi objawami, czy ma to wpływ na silnik?
Ostatnio edytowany przez Damiencki, 11 Maj 2024, 09:16, edytowano w sumie 1 raz
Damiencki
Nowicjusz
 
Posty: 39

10 Maj 2024, 23:02

Jaka jest dawka paliwa? Jakie są korekty wtryskow?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Maj 2024, 23:04

Nie mam pojęcia. Nie znam się na tym. Pytam ogólnie.
Damiencki
Nowicjusz
 
Posty: 39

11 Maj 2024, 09:10

No to nie wiem jak Ci pomóc, potrzebujemy informacji, bez tego to można jedynie zgadywac
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Maj 2024, 09:15

Nie chodzi mi o poradę, jak to naprawić, tylko czy to może być objaw czegoś innego i czy jazda z takim problemem może doprowadzić do uszkodzenia silnika. W skrócie mówiąc to jest samochód, który mogę kupić i ma takie objawy. Stąd to moje pytanie. Gdyby to był mój samochód to bym podjechał do specjalisty i byłoby po problemie. Czy to może być poważniejszy problem i sprzedawca ściemnia.
Damiencki
Nowicjusz
 
Posty: 39

11 Maj 2024, 12:23

Ale nie wiadomo co jest przyczyną więc jak można stwierdzić czy się zaraz coś stanie czy nie?
Może być to brudny nastawnik może być nieprawidłowo ostawiona pompa a może i być wtrysk i tez wiele innych, bez diagnostyki nic nie mozna powiedzieć
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Volkswagen i Porsche łączą siły
    Przyspieszony proces integracji umożliwi połączenie działalności związanej z produkcją samochodów już z dniem 1 sierpnia 2012 - Volkswagen Group w pełni przejmuje kontrolę nad działalnością Porsche uzyskując pozostałe ...

12 Maj 2024, 13:08

Jak Kao napisał, weryfikacji gdzie leży problem. Wypada Ci zapłon? dławi się?

Znajdź w okolicy warsztat, który zajmuje się diagnostyką zapytaj czy mogą sprawdzić i niech tam dadzą samochód. Jak to zakup za 1000 PLN to możesz ryzykować, najwyżej wtopisz (?). Jak to normalne auto, które ma jeździć to po co ryzykować - sprawdź.

Same kody błędów, może pomogą a może będzie tylko wskazówka.

Do sprawdzenia jest minimum kilka miejsc. Jak Ci na błędach w skanerze nic nie wyjdzie możesz sprawdzić w warsztacie, który ma oscyloskop diagnostyczny: jak cewki (możesz indukcyjnie cewką przy cylindrach), jak praca zaworów (możesz przetwornikiem ciśnienia w kolektorze i na wydechu), możesz sprawdzić sygnał sterujących do cylindrów przy wtyczkach. Jak coś nie tak to dochodzą kolejne iteracje zawężając gdzie leży problem.

Taki test jak wszystko jest ok, może potrwać 20 minut a jak zacznie się szukanie może trwać kilka godzin - jak będą mogli usiąść nad autem od ręki.

Więcej informacji uzyskach jakbyś spróbował mając w ręku kilka takich wykresów i skan z obd z błędami (lub info, że ich nie ma) to jeszcze przydałby się opis czy ta nierównomierna praca jest zawsze czy np.: przy opadających, rosnących obrotach:
Passat 1.9 TDI 110KM nierówna praca silnika przy 1500 obrotach
RunnerOne
Obserwowany
 
Posty: 1
Zdjęcia: 1
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018