Passat 2.0 B5 benzyna - kończy się sprzęgło z dwumasą i co robić?

07 Cze 2017, 22:40

Witam. Posiadam passata b5 2.0 benzyna 130km 2003 rok. I kończy się mu sprzęgło. Jest to dwumas. Wszyscy mówią aby wywalić dwumasa i dać sztywne, jeszcze inni mówią ze jak dasz sztywne to skończysz skrzynie. Kto ma rację?
I pytanie kolejne ile mogła by kosztować taka robocizna tak w przybliżeniu?
Czy jak by dał to zwykle to jest duża różnica w konforcie jazdy?
Ostatnio edytowany przez ArteK, 08 Cze 2017, 11:19, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Zmiana tematu
Stasiwo
Nowicjusz
 
Posty: 9
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Passat b5
Silnik: 2,0 130 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

07 Cze 2017, 23:36

Po zmianie na zamiennik dwumasy możemy odczuć delikatne drgania lub telepanie karoserii.
Jeżeli mówimy o sprzegłach wyższej klasy to nie ma wielkiej różnicy cenowej zestaw z dwumasa LUK około 1500 zł
Zestaw z dwumasa sachs około 1300zl
( Nie polecam dwumasu z firm krzak)
Zamiennik dwumasy (czyli sztywne) Valeo około 1300zl
Robocizna około 500 zł.
PS. Jakbyś zmienił tytuł na np "zmiana sprzęgła Passat B5" to osoby wyszukujace podobny temat przeczytają go i nie będą musieli zakładać nowego.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Cze 2017, 11:21

Czyli wychodzi na to że zmiana na zwykłe sztywne nie ma sensu skoro koszty są bardzo zbliżone tak jak napisał [email widoczny po zalogowaniu]
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Cze 2017, 19:32

Tak to wygląda ze lepiej dac te 200 zl i mieć konfort jak dac mniej i tego nie mieć. Co innego jak by roznica była z 800 stów a tu to jeszcze jest do przyjęcia.
Stasiwo
Nowicjusz
 
Posty: 9
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Passat b5
Silnik: 2,0 130 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

13 Cze 2017, 17:27

Stasiwo napisał(a):Tak to wygląda ze lepiej dac te 200 zl i mieć konfort jak dac mniej i tego nie mieć.
Dokładnie, moim zdaniem nie ma co kombinować.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Cze 2017, 19:06

Moj znajomy mechanik,bardzo dobry, stawia zestawy Sachsa przed LUK.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota 2000GT 1967 rok
    Sportowa Toyota 2000GT to łakomy kąsek dla kolekcjonerów. Obecnie jest to najcenniejsza i najbardziej pożądana Toyota w historii marki. Pierwszy raz pojawiła się na targach w 1965 roku, gdzie spotkała się z dużym entuzjazmem. ...
    Lexus IS 430
    Wyjątkowym samochodem Lexusa był również IS 430, opracowany na targi SEMA w 2003 roku. Choć auto na pierwszy rzut oka przypominało po prostu nieco stuningowanego sedana IS, zmiany były znacznie istotniejsze. Pod maską ...

06 Sie 2018, 15:55

Sprzęgła Sachs oraz LuK są praktycznie identycznej jakości. Co więcej, w całej grupie Volkswagena, stosowane są "na przemian" na pierwszy montaż.
Sprzegla24
Początkujący
 
Posty: 74