Pisk sprzęgła po wymianie

04 Sie 2017, 12:19

Witam
Miałem wymieniane sprzęgło. Powodem było hałasowanie, coraz głośniejsze piszczenie w momencie wciskania sprzęgła oraz dziwny opór pod nogą. Mechanik stwierdził że to łożysko oporowe i poradził żeby wymienić kompletne sprzęgło.

Niestety po wymianie sprzęgła czasem słyszę dziwny pisk, takie "świerszczenie" dużo cichsze niż przed wymianą sprzęgła. Różnica też jest taka że pisk słyszę gdy sprzęgło nie jest wciśnięte. Pisk ucicha gdy tylko lekko dotknę pedału sprzęgła.

Co to może być? Czy trafiło mi się jakieś wadliwe sprzęgło? Czy jakoś nieprawidłowo zamontowane?

Niestety pisk nie występuje zawsze, czasem cały dzień go nie ma. Pojechałem do mechanika żeby spojrzał, ale jak na złość wtedy była cisza.
pawel1492
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 01 2002
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Kia Ceed 1
Silnik: 1.4 B 109KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Sie 2017, 12:59

Pod maską w okolicy skrzyni biegów też słychać ten dźwięk jak występuje? Może to wina samego wysprzęglika.
Zerknij sobie do tematu tam też problem występuje w Kia Ceed :) kia-pro-ceed-1-6-benzyna-lpg-swist-gwizd-swierszcze-pod-maska-vt101586.htm
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Sie 2017, 13:22

Pod maską też słychać w okolicy sprzęgła. Dźwięk tak na ucho identyko jak na filmie w tamtym wątku. W weekend przyjrzę się wysprzęglikowi.
pawel1492
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 01 2002
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Kia Ceed 1
Silnik: 1.4 B 109KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Sie 2017, 15:10

pawel1492 napisał(a):Dźwięk tak na ucho identyko jak na filmie w tamtym wątku
To przyjrzy się i daj znać :) może będzie ten sam problem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Sie 2017, 06:57

Strzał w dziesiątkę. Pisk dochodził z właśnie z miejsca styku wysprzęglika z łapą łożyska oporowego. Na razie dałem odrobinę oliwy (tylko to miałem pod ręką) i już 2 dni cisza. Czym to można przesmarować tak porządniej? Jakie są smary odporne na temperatury? Bo wydaje mi się że jak się silnik rozgrzeje to trochę czuć tą oliwę.

Wrzucę jeszcze to dla potomnych ;)

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

pawel1492
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 01 2002
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Kia Ceed 1
Silnik: 1.4 B 109KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Sie 2017, 11:59

Jak chcesz odporny na wysokie temperatury to masz smary ceramiczne czy miedziane i czymś takim możesz przesmarować powinno na dłuższy czas wystarczyć.
Tylko pamiętaj żeby w koło nie nabrudzić smarem i przesmarować tylko to miejsce i też z umiarem :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda z przyczepą - o czym trzeba pamiętać?
    Wakacje to dla wielu osób okres podróży, inni na czas urlopu planują remont czy przeprowadzkę. Często przydatna w takich sytuacjach może okazać się przyczepa. Prowadzenie auta z przyczepą to jednak często niełatwe ...

11 Wrz 2017, 12:26

Niestety ten pisk ciągle powraca. To że na chwilę ucichlo to musiał być przypadek. Próbowałem nasmarować miejsce połączenia wysprzeglika i łapy sprzęgła, podłożyłem też kawałek gumy(silikonu) odpornej na wysokie temperatury i dalej nic. Jak łapa sprzęgła wibruje na luzie to piszczy. Teraz mi się wydaje ze ten pisk dochodzi jednak z wnętrza sprzęgła tam gdzie łapa wchodzi w gumową osłonę.
Czy myślicie że można psiknąć tam bezpiecznie jakimś smarem w sprayu? Myślałem o czymś typu Wazol.
pawel1492
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 01 2002
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Kia Ceed 1
Silnik: 1.4 B 109KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Wrz 2017, 13:25

pawel1492 napisał(a):Czy myślicie że można psiknąć tam bezpiecznie jakimś smarem w sprayu? Myślałem o czymś typu Wazol
Raczej nie jest to bezpieczne takie psikanie w ciemno. Lepiej już by było jak byś zdjął tą osłonę i przyjrzał się dokładnie. Załączam Ci obrazek na którym widać jak wygląda osadzenie w środku.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


PS. Lepiej żeby na łożysko oporowe nie dostały się takie preparaty jak masz na myśli.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Sie 2018, 10:13

W przypadku takiego problemu z wysprzęglikiem, można rozważyć wymianę całego elementu, nie jest on drogi, wymiana jest dosyć łatwa, więc też koszt robocizny nie powinien być duży. W innym wypadku, nie wiadomo, kiedy wysprzęglik zupełnie zawiedzie w dalekiej trasie. [link wygasł]
Sprzegla24
Początkujący
 
Posty: 74