Passat 3gb uszczelka pod głowicą

23 Paź 2019, 06:42

Witam nie dawno kupiłem passata 3gb 1.6 03rok.Niestety wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą na obrotach przy zmianie biegu puszcza biały dymek,olej też znika.Po uruchomieniu jakieś 30sekund nie ma w ogóle siły jechać.Dymi generalnie po rozgrzanie.
Auto kupiłem w De ,gdzie mieszkam od prywatnego 2 właściciela przy sprawdzaniu nic nie wyszło domyślam się, że specjalnie olej był zmieniony I płyn chłodniczy na nowe.Pod korkiem oleju i płynu chłodniczego nic nie było,nie bulgotalo w zbiorniczku wyròwnawczym.Zacięty był termostat.

Pytanie jaki koszt naprawy w Pl uszczelki?Czy może być to coś poważniejszego?I czy mogę w ogóle zrobić trasę 900km?

Za auto dałem 1300e ,przegląd na rok,nowe hamulce ,wydech,zawias ok,nie bity jedynie malowana klapa tył I błotniki na co sa papiery ,bez korozji,fajne opony.Wyposazenie 100 sprawne.Zmienilem nie stery już rozrząd paski napinacz alternatora ,termostat koszt ponad 600e.Dlatego proszę o poradę czy warto robić to dalej czy uczciwie sprzedać jako uszkodzony?Pozdrawiam
Podkowa1991
Nowicjusz
 
Posty: 23

25 Paź 2019, 14:17

Wszystkie objawy wskazują na uszczelkę z tego co opisujesz. Możesz dla pewności kupić sobie tester CO2. One nie są drogie a utwierdzisz się że masz spaliny w układzie chłodzenia.

Podkowa1991 napisał(a):Czy może być to coś poważniejszego?I czy mogę w ogóle zrobić trasę 900km?
Ja bym nie ryzykował bo możesz nie dojechać. Czy może być coś poważniejszego jak uszczelka w tym przypadku? Hm… np. pęknięta głowica.

Podkowa1991 napisał(a):przegląd na rok,nowe hamulce ,wydech,zawias ok,nie bity jedynie malowana klapa tył I błotniki na co sa papiery ,bez korozji,fajne opony.Wyposazenie 100 sprawne.Zmienilem nie stery już rozrząd paski napinacz alternatora ,termostat koszt ponad 600e.Dlatego proszę o poradę czy warto robić to dalej czy uczciwie sprzedać jako uszkodzony?
Skoro tak jest i to jedyny problem to ja bym zaryzykował i zrobił. Sporo już włożyłeś....
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

25 Paź 2019, 19:40

Dzięki za odpowiedź.Czy możliwe, że coś jest w rozrządzie sknocone?Przy kupnie niesprawny był termostat, ale auto nie dymilo, nie śmierdziały spaliny.Mechanik zmienił termostat,pompę wody,pasek ,rolkę napinajacą,pasek klimy,alternatora I napinacz alternatora. Od tego czasu gryzący smród z wydechu,czasem dymi na biało.Przy wkręceniu na obroty ciemny dym (olej czy za duża dawka paliwa?).Od tego momentu zrobiłem 180km ,dolałem 1litr płynu chłodniczego.Dziwne,że nie zawsze są te objawy.
Podkowa1991
Nowicjusz
 
Posty: 23