Passat B4 - ciężko pali/brak mocy

18 Lut 2019, 12:07

Witam. Sprawa wygląda tak.
Passat B4, 1994 rok, 1.9TDI 90 KM. Wymieniony filtr paliwa plus zawór zwrotny. Fakt, zapowietrzenie ustało bo nie ciągnie już takich bombelkow paliwa, ciekło przy powrocie do pompy od pierwszego wtryskiwacza, zmieniony wężyk. Lecz auto nadal ciężko pali, czy ma coś stacyjka do tego? raz włącza wszystkie kotrolki, raz nie. Jak zaświeci kontrolka od świec żarowych a jak nie to ciężko pali, czasami też jest tak na ciepłym silniku jak nie zaświeci czy nie zaświecą sie wszystkie to także ciężko pali. Plus auto ma totalnego muła, na postoju niby dobrze zbiera się w obroty, ale nie to samo. Podczas jazdy ciężko ma sie bujnąć w obroty i złapać moc i co jakiś czas poszarpie nim i powoli powoli jakoś łapie moc.. Czy jeszcze gdzieś jakieś wycieki paliwa mam i szukać bo zapowietrza sie czy co? jakieś sugestie co w domu sprawdzić mogę?
gber44
 

19 Lut 2019, 15:20

Jeżeli stacyjka nie kontaktuje to nie odpalisz samochodu lub jest tak że przekręcasz kluczyk nie kontaktuje ale trzymasz, rozrusznik kręci i w pewnym momencie załapuje stacyjka i silnik odpala.

Dobrze by było sprawdzić Vagiem błędy i kąt wtrysku.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

19 Lut 2019, 21:19

Samochód jeśli chodzi o muła wrócił do żywych. Mniemam, że się odpowietrzył i przegoniło mu powietrze z przewodów i chodzi dobrze, ładnie przyśpiesza i czuć, że ma kopa.
Co do stacyjki. Jest tak, że rozrusznik tak czy siak kręci jak nawet kontrolki nie świecą, ale nie odpala. Zaświeca kontrolki, podgrzeje przez to świece i auto pali. Czasami zapali i zaraz gaśnie.. Ale jak już pali to chodzi, ale i potem na ciepłym sie to zdarza. Tak czy siak coś z stacyjką, trzeba ją wymienić albo sprawdzić plus wymienić zegary. O ile wiem, one mogą też robić jakieś zwarcie.. Ważne, że na razie wrócił silnik do żywych bo juz sie zaczynałem martwić, że turbo mówi papa, albo coś z pompą wtryskową/wtryskami. Dziękuje za pomoc Cichy jak coś! :)
gber44
 

21 Lut 2019, 11:49

Wracam ponownie. Nagrałem filmik jak to wygląda. Jak czasami widziecie włącze kluczyk, przekręce i zarzy sie lekko od ładowania kontrolka.. Ale nie reaguje nic, potem wyłączam i znowu włączam i myka działaja wszystkie, potem to samo i na koniec znowu wszystkie chodzą. W filmiku macie ukazane, więc co mu sie dzieje ? jakieś zwracie, czy z stacyjką problem? DO tego auto nadal ma muła i nie przybyło mu mocy, pozostaje jedynie podłączyć go pod komputer i szczytać błędy, bo tak co sami proponujecie do sprawdzenia? Tutaj link do filmiku.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

gber44
 

16 Mar 2019, 21:01

Wymieniona kostka stacyjki i wyczyszczony przepływomierz i auto wróciło do prawidłowej sprawności.
gber44
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik wysokoprężny 1.6 CDTI - Opel
    Nowy silnik wysokoprężny 1.6 l zapewnia najlepsze w swojej klasie osiągi we wszystkich kluczowych parametrach. Został wprowadzony w modelu Zafira Tourer i docelowo zastąpi obecną jednostkę 1.7 l i wersje 2.0 l o niższej mocy ...