Passat B5 1.6 czy 1.8T ? Pomocy :-(

05 Cze 2014, 20:46

Witam...
Zdecydowałem się na Passata B5 kombi.
Wybrałem kombi bo mam małe dziecko i toboły oraz wózek wchodzą idealnie. Ja oraz moja żona pracujemy na miejscu więc będziemy okazjonalnie jeździć poza miasto więc miasto 90% trasa 10%. Najważniejszą kwestią przy wyborze będzie silnik. Wybrałem benzynę 1.6 lub z większym zapasem mocy 1.8T. To jest właśnie ten dylemat ehhh. Chciałbym abyście pomogli mi w decyzji naprawdę poważnie. Oczywiście liczę się z każdym groszem więc chciałbym wiedzieć co czeka mnie w tych silnikach? co wybrać? jakie są pułapki? który jest droższy w obsłudze i naprawach? ... no i wiadomo spalanie też jest ważną kwestią :-)...tylko nie piszcie żebym kupił inne auto bo klamka zapadła (zresztą nie ma nic innego :-P )...Czekam i pozdrawiam
stingeros
Początkujący
 
Posty: 56
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: brak :-(

05 Cze 2014, 20:48

Jak passat to 1,8T bo 1,6 to jest dor\bry silnik do LPG ale za to jest paliwożerny i lekko mułowaty nie radzi sobie dobrze z tą budą.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Cze 2014, 20:50

jak w 90% do miasta to może byc ten 1.6 silnik nada się
Adamautko
Początkujący
 
Posty: 114
Zdjęcia: 24
Prawo jazdy: 29 08 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

05 Cze 2014, 20:52

Adamautko napisał(a):jak w 90% do miasta to może byc ten 1.6 silnik nada się

No i owszem nada się ale od razu trzeba ładować LPG bo to jest muł i pali około 10 litrów na 100 km w mieście.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Cze 2014, 21:10

Tak, tak :!:

Krzysiu "ZNAWCA", zawsze dobrze doradzi :lol: :lol:

1.6 to silnik podstawowy w B5, nie jest jakiś szczególnie dynamiczny, ale w życiu nie jest paliwożerny, chyba że jeździsz z gazem w podłodze :!:

1.8T, czyli benzynowy silnik z turbiną, to żłopacz paliwa, miałem Audi TT i VW Beatla z tym silnikiem, 15 litrów w mieście to standard, poza tym jak dla mnie ma bardzo nieprzyjemną charakterystykę pracy.
Na niskich obrotach wogóle nie jedzie, po przekroczeniu 3000RPM jest uderzenie mocy...

Jeśli benzynowy, to wybrałbym zwykłe 1.8 lub 2.0 :ok:
KUPIĘ KAŻDE AUTO.
PomocDrogowa
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 340
Zdjęcia: 14
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW 728i
Silnik: M30B28 184KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984

05 Cze 2014, 21:15

PomocDrogowa napisał(a):Jeśli benzynowy, to wybrałbym zwykłe 1.8 lub 2.0

No ja właśnie też wybrałbym jeden z tych dwóch ale jak kolega pytał tylko o 1,6 albo 1,8T to powiedziałem że lepszy będzie ten 1,8T ale palił będzie duuuużo więcej ale za to będzie nieco szybciej jechał i lepiej radził sobie z tą budą niż 1,6 ale jak najbardziej polecam 2.0 lub 1,8 bez turbo.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Przygotuj auto do zimy
    Przed sezonem zimowym warto zainteresować się, czy nasze auto jest do niego przygotowane. A co trzeba zrobić, by tą zimę przejeździć bez problemów? O oponach zimowych pisał nie będę, bo to temat znany każdemu. ...

05 Cze 2014, 21:25

A ja mimo ostrzeżenia odważę się zaproponować coś innego :naughty:
Ceny b5 są sztucznie podbijane przez legendę marki w Polsce. Tak naprawdę jest lekko pół średnio wart tych pieniędzy, za które jest najczęściej sprzedawany.
Co do 1.6 i 1.8T. Pierwszy z nich to podstawowy silnik a więc łączony był z podstawowymi wersjami wyposażenia. Szczerze mówiąc jest to spora wada - gdybym kupował auto tego segmentu oczekiwałbym pewnego wyposażenia i komfortu. Inna sprawa to zwyczajnie to, że auto z tym silnikiem nie jedzie. Wiem, bo miałem okazję przejechać się czymś takim. Inna sprawa to znane już wielowachaczowe zawieszenie.
Więc co odważę się zaproponować? Ford Mondeo mk3 2.0/2.5 b+lpg, Opel Vectra,Toyota Avensis.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Cze 2014, 21:32

To bardzo dziwne co piszecie , że 1.8T do 3000obr/min jest mułowaty bo wg danych technicznych 1.8T osiąga swój najwyższy moment obrotowy już przy 1750obr/min (210 Nm przy 1750 obr/min) a 1.6 dopiero przy 3800obr/min (140 Nm przy 3800 obr/min) więc wynikałoby, że turbo jest dużo lepszy przy niskich obrotach czyt.mocniejszy.
stingeros
Początkujący
 
Posty: 56
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: brak :-(

05 Cze 2014, 21:39

stingeros napisał(a):To bardzo dziwne co piszecie , że 1.8T do 3000obr/min jest mułowaty bo wg danych technicznych 1.8T osiąga swój najwyższy moment obrotowy już przy 1750obr/min (210 Nm przy 1750 obr/min) a 1.6 dopiero przy 3800obr/min (140 Nm przy 3800 obr/min) więc wynikałoby, że turbo jest dużo lepszy przy niskich obrotach czyt.mocniejszy.

Nie tylko moment obrotowy się liczy przy silnikach benzynowych liczy się też w dużej mierze widzialność mocy maksymalnej i sprawdź sobie jeszcze to i wtedy wszystkiego się dowiesz.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Cze 2014, 07:38

A może 1.8 125KM? Idealny pod gaz i osiągi całkiem spoko.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012