13 Paź 2007, 12:41
Witam.Mam nadzieję,że przed kupnem tej bryczki posprawdzałes wszystko co się dało - szyby,lusterka,klimę,ABS,fotele,wspomaganie,światła itd,itd.No i oczywiście,że byłeś na sytacji diagnostycznej i sprawdziłeś stan techniczny - hamulce,amortyzatory,układ kierowniczy,wydechowy,skład spalin,stan akumulatora,układ ładowania,poduchy,itd.
Jeżeli to wszystko było ok,to teraz wiele zależy jak wielkie są te odpryski i czy w tych miejscach nie pojawia się rdza.Jak tak jest to szybko musisz pomalować,bo zacznie ci niszczeć blachara.
Co powinieneś wymienić - jak nie ma udokumentowanych w książce gwarancyjnej ostatnich wymian płynów eksploatacyjnych to wymienić by trza było olej silnikowy,płyn chłodzący silnik,dobrze by było wymienić płyn hamulcowy i ewentualnie olej we wspomaganiu,ale jak jest w miare czysty to niekoniecznie.Jaki wlać olej silnikowy - najlepiej taki sam jakim był zalany.
Co do rozrządu - wymienia się co 60000 km.Ale jek nie wiesz kiedy był ostatnio wymieniany,to niestety też powinienieś go wymienić.
Co do warczenia skrzyni - jak warczenie ustaje po wciśnieniu sprzęgła,to najprawdopodobniej do wymiany są łożyska w skrzyni biegów.Jak warczenie pojawia się po puszczeniu sprzęgła,do wymiany łożysko docisku.Co do brania sprzęgła,to musisz sprawdzić jak wygląda luz na śrubie regulacyjnej linki sprzęła.Jak się da,to trzeba sprzęgło wyregulować.Jak już się nie da,to do wymiany całe sprzęgło.
Jeżeli masz ksiązkę serwisową,to dobrze by było jakbyś sprawdził,czy nie jest ona podrobiona,co bardzo często i nagminnie się zdarza,a co jest karalne i masz wówczas prawo zwrócić samochód włascicielowi,Przy sfałszowaniu ksiązki serwisowej można oszukać klienta na przeglądach gwarancyjnych,wymianach okresowych części eksploatacyjnych(w tym rozrząd,oleje,itp).A jak to sprawdzić? - przy każdej naprawie,wymianie podzespołu,przeglądzie powinna być pieczątka z nazwą serwisu,który to wykonywał.Wówczas wystarczy zadzwonić pod numer telefonu podany na pieczątce i zapytać czy takie autko było w tym serwisie w tym dniu który widnieje przy wpisie i co było w nim robione.Nalezy tez sprawdzić,czy numer telefonu to prawdziwy numer tego serwisu.Bardzo często podczas fałszowania ksiązki serwisowej zdarza się,że na pieczątce jest faszywy numer telefonu,którego nie ma,lub jest to telefon do kolegi oszusta,który potwierdzi fikcyjne naprawy i wymiany podane w książce serwisowej.
NO i nalezałoby tez sprawdzic historię wypadkową tej bryki,czy nie miało jakichś poważniejszych wypadków.O to nalezy zapytać u ubezpieczyciela,u którego samochód był ubezpieczony.Nalezy zwrócić uwage na rok produkvcji i poszczególne daty ubezpieczeń.Chodzi o to,czy autko było ubezpieczone u jednego czy kilku ubezpieczycieli.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...