Passat B5 czy volvo V40 z 2001?

02 Cze 2007, 15:40

witam forumowiczów! prosze o rade i opinie mam zamiar kupic autko i mam dylemacik czy skusic sie na passata B5 1,9 TDI z 2001 roku czy moze na volviaka v40 1,9 TDI rocznik 2001-02. Czekam na podpowiedzi rady i wszystko co pomoze mi podjac decyzje ;-) pozdrawiam
kocurrr
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: kołobrzeg

02 Cze 2007, 15:59

:D Chcąc kupić autko i mając dylemacik (a ten,no...jest też?) kup volviaczka...zwykle jest dość dużusi. :wink:
... miłujcie swoich nieprzyjaciół...
czerepach
Aktywny
 
Posty: 299
Miejscowość: Mosina

02 Cze 2007, 16:43

Volvo 8)
Daroo
Początkujący
 
Posty: 165

02 Cze 2007, 18:27

Passat jest większy volvo mniejsze jesli chodzi ojakość i bezpieczeństwo Volvo.Ale jabym skusil sie jednak na V70
Łukasz789
Aktywny
 
Posty: 460
Miejscowość: Kraków

04 Cze 2007, 15:10

ja bym wział cokolwiek ale nie zawieszeniem b5
aluminiowe zawieszenie nie nadaje sie na polskie drogi
poszukaj sobie raczej jakąś napasiona ovtavie albo merca klasy C
rafart
Nowicjusz
 
Posty: 17

05 Cze 2007, 20:13

powiem szczerze ze jest lekki dylemacik co tu wybrac.na temat volvo nie za wiele moge powiedziec bo nigdy tym samochodem nie jezdzilem ale szwedzkie bryki uznane sa za jedne z bezpieczniejszych samochodow na rynku i ta tradycja.
oczywiscie co do vw nie bede szczedzil pochwal bo bardzo goraco polecam ten model (2001 powinna byc juz b6)ostatnie modele b5 wychodzily w 2000 roku, a jeszcze bardziej diesla.te silniki naprawde moge duzo wytrzymac a i bezawaryjnosc jest duza.co do zawieszenia,zostalo moze zrobione z mysla na niemieckie drogi bo napewno nie na polskie i angielskie.ale na razie ja osobiscie problemu nie mam z tym tematem.
misiek
Początkujący
 
Posty: 93
Miejscowość: london,vw passat ,1.9 TDI 90KM
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    TOP 5 - modele segmentu A czyli mistrzowie w miastach
    Małe samochody o długości do 3,5 metra, z niewielkim promieniem zawracania i małymi silnikami o mocy ok. 70 KM. To właśnie one najlepiej nadają się do jazdy po mieście. Są chętnie wybierane zarówno przez nabywców ...

06 Cze 2007, 13:59

Miałem ten sam dylemat ale po wnikliwej analizie odpowiedz brzmi - passat !
Volvo V40 to kicha a nie volvo !Silniki z renault,zawieszenie rownie drogie jak wielowachaczowe w vw/audi i na dokładke płyta podłogowa taka sama jak w mitsubishi carisma.To fakt jest piękny,ale nic poza tym.To juz nie jest volvo-to zbieranina na dodatek żeniona z renault.Przy tym ciasny,nawet nie ma porównania do passata który jest b.duży w środku.Poza tym vw ma trwalsze blachy.
Po prostu volvo zeszmacone najpierw z renault a teraz z fordem.ODPADA !!!
inic
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 36

06 Cze 2007, 19:40

widze ze kolega dosc tresciwie sie wypowiedzial na temat volvo,bo akurat takich rzeczy to sam nie wiedzialem ze silniki sa z renault i te inne ciekawostki.w tym przypadku polecalbym jeszcze bardziej vw bo wedlug mnie to jest klasa auta.pozdrawiam. :)
misiek
Początkujący
 
Posty: 93
Miejscowość: london,vw passat ,1.9 TDI 90KM

06 Cze 2007, 22:42

Witam,

Jeżeli chodzi o wypowiedź "inic" co do Volvo jest w tym trochę racji natomiast nie wszystkie silniki były od Renault, co do zawieszenia to czy Volvo czy Passat podobne koszty napraw z przewaga na droższe w Pasacie (aluminiowe elementy). Volvo S40 od 97 roku miało 4 gwiazdki w testach zderzeniowych natomiast Passat tylko 3 dopiero w 2001 wersja po liftingu uzyskała 4 gwiazdki. Plusem Passata jest jego przewaga miejsca we wnętrzu.
Volvo z fordem tak, ale kolega zapomniał dodać że nowa S40 ma zawieszenie nowego focusa które w tej klasie aut zostało uznane za najbardziej komfortowe.
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

07 Cze 2007, 14:27

To prawda ze V40 miał i inne silniki....chyba raptem jeden ale drogi w ew.naprawie mitsubishi 1,8 GDI.Znakomity silnik,ale nich coś pierdyknie to kłopot !
Poza tym zależy co kto sobie wyżej ceni i co kto lubi.Ja lubię brak kłopotów poza zwykłymi eksploatacyjnymi,a to raczej w grupie VAG jest norma.W innych potrafią się psuć rzeczy niby błache,ale denerwujące.

Miałem wielkiego smaka na V40 bo piękny jest,ale patrząc trzeźwo nic poza VAG jeśli chcesz mieć w miarę tanie auto w eksploatacji i naprawiać na nowych zamiennikach nie łapiąc się za głowę.
Co do passata.Jest (zawsze był) wielki w środku i bardzo mocny! Wiele ich jest i wiem że czasem chce sie pawia rzucić jak się jedzie i co drugi to VW (sam mam passat variant B3),ale racjonalność nakazuje taki nie inny wybór.

Kolego ArteK......zawieszenie to problem mniej nieprzyjemny niz np rdza czy kapryśny silnik,a pod tym względem ford nie dorównuje grupie VAG.

Jeszcze jeden argument.Zawsze łatwiej w przyszłości sprzedać passata niż V40 w/g zasady : człowiek się dwa razy cieszy z samochodu-przy jego kupnie i jeszcze bardziej przy....jego sprzedaży :)

pozdrawiam wszystkich !
inic
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 36

12 Cze 2007, 14:06

Witam- jako posiadacz Volvo V40 z 2002 muszę polecić to auto !
Faktycznie -zasada nr 1- unikać aut z Dieslem Renault 1,9. To nie jest silnik do tego auta.
Najlepszym rozwiązaniem są dwulitrowe jednostki z Turbo: 163 KM lub 200 KM. Prawdan, że mało to nie pali ( w moim przypadku 163 KM w automacie na dystansie 2500 kilometrów przy prędkości bojowej między 160 km\h a 210 km\h- Niemcy- 8) średnio 9,2 l\100 km) ale nia ma nic za darmo.
Części do najtańszych nie należą tyle, że auto się nie chce psuć- jak do tej pory ( przebieg 99 000 ) wykonałem wymianę drążków regulacyjnych i reakcyjnych w tylnym zawieszeniu- koszt klamotów i robota to 1200 zł. Poza tym świetne prowadzenie (zawiecha sztywna)- myślę, że również tańsze w zakupie od VW.

pozdrawiam !
redraven
Nowicjusz
 
Posty: 1

18 Cze 2007, 16:44

kup passata,ponieważ gdy Ci się coś zepsuje to możesz kupić tani zamiennik a w volvo masz tylko orginalne części.passat jest większy i wytszymalszy możesz nim jeździć na długie trasy i nic nie powinno Ci się popsuć :) volvo są ładne ale awaryjne ja na twoim miejscu bym wybrał passata
daro
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Warszawa

01 Lip 2007, 17:18

Witam

Ja jestem posiadaczem Volvo V40 z silnikiem 1.9 td ten z renault.
Moge powiedzieć tylko, że jak się chce to można go przydusić ( mam ten starszy 90 konny) Jednak na temat silnika nie będę się wypowiadał bo to inny typ.

Zawieszenie jest dość niskie przez to troche ciężko jeździ mi się w plenery z rodzinką ( straciłem już dwie osłony od silnika) jednak fajnie trzyma się w zakrętach. Prowadzi się go naprawdę przyjemnie i lekko ( z tego co słyszałem nie jest to odczuwalne gdy przesiada się z merca). Mam już ponad 200 tysięcy i jestem zadowolony największe problemy to chyba miałem z pompą abs i uszczelką pod głowicą (dziwna historia i długi pobyt w warsztacie). W długie trasy jeździ się naprawdę wygodnie i nie odczuwa zmęczenia. Polecam te autko, ale tak jak napisał poprzednik eksploatacja jest droga bo części niestety tylko volvo'wskie. Podobno można zejść nim poniżej 7 litrów, ja nie próbuję bo jeździć szybko i nie dbam o spalanie.
kociub
Początkujący
 
Posty: 151