Najnowszy, prosto z Chin xD
Co do ekonomii na trasie. Jeżeli jedziesz tak najbardziej ekonomicznie, czyli trzymasz równo prędkość 100-120 to taki Diesel 1.9 TDI spali Ci 5 max. Przy 1.8 T z LPG myślę, że w 9-10 litrach byś się zmieścił. ON spali Ci mniej o połowę, ale jest 2 razy droższy od LPG, więc na to samo wychodzi
W tym przypadku bierz to czym Ci się lepiej jeździ. Niektórych drażni klekot diesla i go nie biorą, inni go kochają, jeszcze inni uwielbiają wkręcać benzynowy silnik pod 7 tyś. (np. ja
) i biorą benzyniaki. Oba rozwiązania są dobre, które wybierzesz zależy tylko od upodobań.
I taki mały warunek: oba rozwiązania są dobre pod warunkiem, że instalacja LPG będzie dobrze założona u sprawdzonego fachowcy
Poczytaj trochę o tym na forach VW. Często użytkownicy mają już sprawdzone i przetestowane instalację i wiedzą gdzie je zakładać i później jeździć bezproblemowo.
Pamiętam tylko, że silnikach benzynowych z Turbo jest trochę większy problem bo gaz jest spalany w wyższej temperaturze a turbinki nie lubią wysokich temperatur. Wiadomo, że po jeździe trzeba chłodzić, ale i tak coś w tym chyba jest, więc radzę dopytać się dokładnie użytkowników 1.8 T + LPG jak to wszystko się sprawuje.