Passat b5 / golf iv / toledo II 1.9 tdi / 1.8 turbo ?

18 Lip 2010, 11:18

Witam Przymierzam się do kupna auta z grupy VAG tylko mam dylemat jaki silnik wybrać . W grę wchodzi 1.9 tdi (110km) albo 1.8 t (150km). Dodam, że silnik diesla bym zmocnił chipem a bene osłabił gazem sekwencyjnym (Stag300 prawdopodobnie). Który z motorów będzie dynamiczniejszy, zrywniejszy w takiej sytuacji. Proszę o opinie, pozdrawiam!

Aha mam jeszcze pytanie dla wtajemniczonych: Obecnie śmigam 206 2.0hdi 90ps. Jakby ustawić seryjne 206 hdi KONTRA seryjne: passat, golf, toledo 110 tdi który by wygrał spod świateł i na trasie?
konrad1422
Początkujący
 
Posty: 99
Miejscowość: PL

18 Lip 2010, 21:21

Spod swiateł to Golf zostawi wszystkich rywali w tyle na 100% i jest to dosc oczywiste. Ja bym na Twoim miejscu nie czipował diesla, gra nie warta swieczki lepiej odrazu kupic orginalnie mocniejszą wersje np Golfa IV 130koni bo odrazu bedziesz miał skrzynie 6 a nie 5 jak w przypadku 110koni.
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

18 Lip 2010, 22:25

MajkPZM napisał(a):Spod swiateł to Golf zostawi wszystkich rywali w tyle na 100% i jest to dosc oczywiste. Ja bym na Twoim miejscu nie czipował diesla, gra nie warta swieczki lepiej odrazu kupic orginalnie mocniejszą wersje np Golfa IV 130koni bo odrazu bedziesz miał skrzynie 6 a nie 5 jak w przypadku 110koni.


Tylko za max. 15k nie kupie dobrej 130-tki....
konrad1422
Początkujący
 
Posty: 99
Miejscowość: PL

19 Lip 2010, 10:51

konrad1422 napisał(a):
MajkPZM napisał(a):Spod swiateł to Golf zostawi wszystkich rywali w tyle na 100% i jest to dosc oczywiste. Ja bym na Twoim miejscu nie czipował diesla, gra nie warta swieczki lepiej odrazu kupic orginalnie mocniejszą wersje np Golfa IV 130koni bo odrazu bedziesz miał skrzynie 6 a nie 5 jak w przypadku 110koni.


Tylko za max. 15k nie kupie dobrej 130-tki....

Za 15k to wogole nie kupi dobrej IV, chyba ze 1.4 benzyne.
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

19 Lip 2010, 14:15

hehehe co Ty :) 110 tdi to się już nie byle jaką kupi ...
konrad1422
Początkujący
 
Posty: 99
Miejscowość: PL

19 Lip 2010, 14:53

konrad1422 napisał(a):hehehe co Ty :) 110 tdi to się już nie byle jaką kupi ...



To widze masz troszke małe rozezanie...
Sprzedam Audi A6, 03', 2.5 TDI, Prywatnie, Od 4 lat w PL.
Bart258
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 223
Miejscowość: okolice Krakowa

19 Lip 2010, 16:39

Bart258 napisał(a):
konrad1422 napisał(a):hehehe co Ty :) 110 tdi to się już nie byle jaką kupi ...



To widze masz troszke małe rozezanie...


Nie przesadzajmy, że za 12letnie auto w niezłym stanie nie wystarczy 15k. Za 15tys spokojnie kupi się zadbany egzemplarz z climatronikiem kolego ;]
konrad1422
Początkujący
 
Posty: 99
Miejscowość: PL

19 Lip 2010, 17:25

Pewnie, że kupi w końcu to tylko Golf czyli zwykły kompakt.
Kolega pod koniec zeszłego roku sprzedał TDI 110km. doinwestowane z 2000r za 16tys. tyle, że miał klimatyzacje manualną i 3 drzwi.
206 z tym silnikiem Passata objedzie ale Golfa i Toledo raczej nie, choć zależy to od stanu jednostki.
Jedno jest pewne, że HDI>TDI.
BTW: zdecydowanie wolałbym 1.8 T od 1.9 TDI, dużo przyjemniej się jeździ.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Lip 2010, 19:07

konrad1422, jeżeli założysz dobrą instalacje to nie musisz się martwić, że osiągi drastycznie spadną.
Oba rozwiązania są dobre. 1.9 TDI to bardzo wytrzymałe i żywotne silniki, do tego bezawaryjne, więc chipować można bez problemu, ale oczywiście fachowo.

Musisz pomyśleć bo byś bardziej wolał. Pamiętaj, że silnik Diesla trochę dłużej się rozgrzewa i jeżeli jeździsz na bardzo krótkich dystansach to chyba lepszym rozwiązaniem będzie benzyna. Z drugiej strony w nowych instalacjach gazowych, zasilanie LPG też nie jest podawane od razu tylko dopiero po rozgrzaniu się do odpowiedniej temp. Jednak i tak benzyna szybciej się nagrzeje :grin:
Dodatkowo przy instalacji LPG musisz cześciej wymieniać świece i ewentualnie kable WN. Jest to stosunkowo nieduży koszt, ale jak analizujemy co się bardziej opłaca to warto brać pod uwagę wszytko.

Zastanawiasz się np. czy golf czy passat. Chcesz jeździć większym samochodem czy mniejszym? Który Ci sie bardziej podoba? :grin:
Czy najbardziej interesuje Cie, że któryś z nich będzie o sekunde szybszy do setki?
Klakier
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Płock

19 Lip 2010, 19:26

Więc tak, zazwyczaj śmigam na krótkich dystansach lecz od października będę robić dziennie 25km trase.... Podejrzewam, że 1.8t z gazem iv generacji i tak będzie się lepiej zbierać niż tdi 110 + chip. W dużej mierze zależy mi na ekonomii z zapasem gazu pod nogą gdyż lubię dynamiczną jazde :) Passat oczywiście jest samochodem wyższej klasy od golfa tylko matrwi mnie jego większa awaryjność np. zawieszenie

Klakier właśnie chciałbym zobaczyć który by lepiej się zebrał na podstawie golfa iv: 1.8t+gaz czy 1.9tdi 110 (130 po czipie) ;]
konrad1422
Początkujący
 
Posty: 99
Miejscowość: PL

19 Lip 2010, 19:42

konrad1422 napisał(a):Klakier właśnie chciałbym zobaczyć który by lepiej się zebrał na podstawie golfa iv: 1.8t+gaz czy 1.9tdi 110 (130 po czipie) ;]


Tu nie ma co sprawdzać, logicznym jest że 150 konna, doładowana jednostka pomimo że na gazie pójdzie ze startu lepiej. Jeżeli nie jest jakoś wybitnie zużyty a instalacja jest wyregulowana i dobrej jakości to z pewnością 1.8T zostawi TDI.
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

19 Lip 2010, 19:46

Który w takiej sytuacji wydawałby się ekonomiczniejszy?
konrad1422
Początkujący
 
Posty: 99
Miejscowość: PL

19 Lip 2010, 20:55

Kolego jeżeli masz zamiar sprawdzać sprint spod świateł i mówisz o ekonomii przy tym to chyba ja już nie nadążam za nowymi zasadami eco-drivingu :mrgreen:

Czy to ważne że przy takiej jeździe diesel weźmie 10 czy 12 ON/100km a 1.8 15-17 l/100km LPG? Albo ekonomia albo sprinty spod świateł :wink:
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

19 Lip 2010, 22:13

hehe xD chyba sie nie zrozumieliśmy. Chodzi mi który silniczek będzie ekonomiczniejszy na 25km trasy (dziennie ok. 50km)
1.8t z lpg czy 1.9tdi chip
konrad1422
Początkujący
 
Posty: 99
Miejscowość: PL

20 Lip 2010, 22:40

Kup passata a nie będziesz zawiedziony! Silnik 1.8 T :)
Ostatnio edytowany przez rycho13, 21 Lip 2010, 17:00, edytowano w sumie 1 raz
rycho13
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 74
Miejscowość: Lublin
Auto: Honda Prelude