PASSAT B5 - PROBLEM Z TURBINA

08 Lut 2010, 13:50

Witam, mam passata b5 1.9 tdi 90 KM 97 ROK, problem tkwi w tym ze przy osiagnieciu predkosci okolo 90-100 km/h wyłacza sie turbina, dopiero po zgaszeniu znowu dziala. i tak w kółko, ale czasem dziala ciagle, nie ma znaczenia czy auto jest zimne czy cieple ,dzieje sie tak ok 2500 obr. prosze o pomoc. z góry dziekuje
jac_lop
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: dolnoślaskie
  • 08 Lut 2010, 17:07

    jac_lop napisał(a):Witam, mam passata b5 1.9 tdi 90 KM 97 ROK, problem tkwi w tym ze przy osiagnieciu predkosci okolo 90-100 km/h wyłacza sie turbina, dopiero po zgaszeniu znowu dziala. i tak w kółko, ale czasem dziala ciagle, nie ma znaczenia czy auto jest zimne czy cieple ,dzieje sie tak ok 2500 obr. prosze o pomoc. z góry dziekuje


    Podjechał bym na kompa... Może coś ze sterowaniem turbiną poszło?
    superges
    Początkujący
     
    Posty: 89
    Miejscowość: Śląsk

    08 Lut 2010, 17:25

    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    08 Lut 2010, 22:10

    wina leży w turbie zatarte łopatki (kierownicy) turbiny i za duże ciśnienie dolotowe i silnik w stan awaryjny wchodzi.
    popatrz tu..[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kqNyY2AFAho[/youtube]
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 284
    Miejscowość: małopolska

    09 Lut 2010, 15:39

    podłaczylem pod vaga i pokazał sie bład OBWÓD TURBODOŁADOWANIA-USTERKA, od czego zacząć? z góry dzieki
    jac_lop
    Nowicjusz
     
    Posty: 33
    Miejscowość: dolnoślaskie

    09 Lut 2010, 22:12

    czujnik doładowania. dałem filmik . tego wina lub czujnika może dawać złe wskazania do kompa ale 99% turbo do rozruszania . wszystkie audi WV seat i reszta z VAG to mają z turbo..
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 284
    Miejscowość: małopolska
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Fabryka opon Michelin w Olsztynie
      Fabryka opon w Olsztynie jest jednym z największych zakładów produkcyjnych Michelin na świecie. Michelin Polska SA zatrudnia ponad 4 tysiące osób i jest największym pracodawcą na Warmii i Mazurach (zleca też prace wielu lokalnym ...
      Technika jazdy i nasze nowe drogowe postanowienia
      Technikę, umiejętności oraz kulturę jazdy można poznawać i doskonalić latami. Początek roku jest dobrym czasem, żeby zastanowić się, co jako kierowcy możemy zmienić, aby za kierownicą czuć się bezpieczniej, pewniej i jak ...

    10 Lut 2010, 20:28

    sprawdziłem, u mnie ta sztanga chodzi bardzo ciezko- musze uzyc duzo sily aby ruszyc nia, co robic?? przypominam ze to silnik 1.9 TDI 90 KM

    [ Dodano: Sro Lut 10, 2010 20:33 ]
    sprawdzalem i sztanga bardzo ciezko chodzi musze uzyc duzo sily co robic??
    jac_lop
    Nowicjusz
     
    Posty: 33
    Miejscowość: dolnoślaskie

    10 Lut 2010, 21:23

    Wyciągnij turbo i rozruszaj łopatki co są umocowane do tego pręta...
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 284
    Miejscowość: małopolska

    12 Lut 2010, 11:32

    pewny jesteś że to turbina , kolega miał w takim samym pasacie problem w przepływomierzem powietrza i też mu gubiło turbo !
    greyt
    Początkujący
     
    Posty: 151

    13 Lut 2010, 02:39

    zawor n75 podmienilem, rozruszlem sztange- chodzi eleganko, ale nadal bez zmian, ok 3000 obr/m i predkosci 100 km/h wylacza turbinke, ale niezawsze czasem idzie jak strzala szkoda ze tylko czasem[/list]

    [ Dodano: Sob Lut 13, 2010 03:34 ]
    mam tez blad ktory nie moge usunac 65535- no error or controle module malfunktion, czy to ma cos wspolnego z ta turbina??? oraz czujnik pokazuje niska temp 67 st, po dluzszej jezdzie, vag tez taka pokazuje??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????[/list]
    jac_lop
    Nowicjusz
     
    Posty: 33
    Miejscowość: dolnoślaskie

    13 Lut 2010, 21:48

    z tego co pamiętam silnik 90km nie ma turbiny ze zmienną geometrią sprawdź dokładnie błędy mówisz że jednego nie możesz wykasować zacznij od tego, przyczyną może być również nieszczelność układu dolotowego tzn sprawdź wszystkie przewody od turbiny przez intercooler do kolektora ssącego poszukaj tzw dziury, nieszczelności, zawsze w miejscu nieszczelności widać sączenie oleju,możesz poprosić drugą osobę żeby pododawała ci gazu a ty od spodu słuchaj czy gdzieś nie dmucha, może być też przepływka. powodzenia w poszykiwaniu :cool:
    longer666
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Miejscowość: międzyrzec

    13 Lut 2010, 22:54

    Witam około ośmiu miesięcy temu zaczęło mi huczeć w kole od strony pasażera no i miałem luzy na kole wymieniłem łożysko i wszystko grało cztery miesiące temu podobne efekty w lewym kole luzów nie było ale łożysko wymieniłem ale nie dało to żadnych efektów byłem u dwóch mechaników i nic każdy niby coś robił i kasował za to ale nie zmieniło to niczego zaznaczę ze przy zakrętach szum się nie nasila.
    bialy121
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: Gdańsk

    21 Lut 2010, 13:30

    komp nie pokazuje zadnych błedów, n75 podmienilem, przewody i weze sprawne, turbo nie jest zapieczone, co mnie zastanawia to filtr powietrza- wymienilem bo tamten byl ostro zajechany i jest poprawa czasem idzie do 130 km/h (a czasem normalnie chyba wtedy gdy zimny jest)i tak jakby słabnie nie chce wiecej isc?? prosze o pomoc
    jac_lop
    Nowicjusz
     
    Posty: 33
    Miejscowość: dolnoślaskie

    21 Lut 2010, 19:58

    kolego. ręką ruszysz to cięgno a jak potrzymasz na obrotach to chodzi wtedy. w 99% jest wina właśnie przytartych łopatek. turbo sam wyciągniesz i rozbierz i przemyj te łopatki aby lekko chodziły i po sprawie.. dasz rade,
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 284
    Miejscowość: małopolska