Passat b5 problemy techniczne

28 Sty 2014, 15:21

Witam wszystkich, otóż mam problem z passatem b5 1.9 tdi 90km . 15 stycznia wymieniałem olej na nowy, lecz dwa dni temu poszalałem trochę na ręcznym i zaświeciła mi się kontrolka od oleju, pojechałem na stację, litra wlałem, a kontrolka cały czas świeci i wyje. Samochód nie kopci ale w ogóle nie ma mocy nie "jedzie", kręci się do 2100 obrotów i ni [...] więcej. Moje pytanie brzmi czy padła turbina, czy co się stało ?
Dizzyy
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: VW Passat b5

28 Sty 2014, 15:43

Dizzyy napisał(a):Witam wszystkich, otóż mam problem z passatem b5 1.9 tdi 90km . 15 stycznia wymieniałem olej na nowy, lecz dwa dni temu poszalałem trochę na ręcznym i zaświeciła mi się kontrolka od oleju, pojechałem na stację, litra wlałem, a kontrolka cały czas świeci i wyje. Samochód nie kopci ale w ogóle nie ma mocy nie "jedzie", kręci się do 2100 obrotów i ni [...] więcej. Moje pytanie brzmi czy padła turbina, czy co się stało ?


Na pewno nic co możesz naprawić pod blokiem, tym bardziej odradzam jazdę tym samochodem jeśli świeci się kontrolka CIŚNIENIA OLEJU.

Po tym lataniu na ręcznym ile było tego oleju w silniku (przed dolaniem), że wlałeś litra??? Musiałeś dolewać???

Proponuje zadzwonić po kogoś, niech łapie Cię na linkę i do profi warsztatu... Nie odpalaj silnika.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

28 Sty 2014, 16:24

Tłumaczyłem sobie, że po butowaniu diesel wciągnie trochę oleju, ale na drugi dzień zauważyłem, że filtr oleju jest cały mokry. Zastanawiam się też czy komputer może blokować obroty do 2000, czy jest to możliwe ? Odpala od strzała, nie puści ani chmurki, ale chodzi jakoś inaczej, mocy zero.
Dizzyy
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: VW Passat b5

28 Sty 2014, 16:29

Dizzyy napisał(a):że filtr oleju jest cały mokry.


W jakim sensie cały mokry??? Ktoś mógł Ci źle zamontować filtr oleju przez co wypluło uszczelkę pod nim. Mogło się tak stać też przez zbyt dużą ilość oleju w silniku. Tak czy siak radzę nie odpalać silnika. Jak najszybciej do warsztatu jeśli nie chcesz mieć więcej problemów i to na holu!

Dizzyy napisał(a):Zastanawiam się też czy komputer może blokować obroty do 2000, czy jest to możliwe ?


A pali Ci się jeszcze jakaś kontrolka???

Kontrolka ciśnienia oleju to nie żarty, jeśli nie masz warsztatu to raczej nie naprawisz tego sam. Nie radzę nawet odpalać silnika.

Ile było oleju po tym lataniu na ręcznym??? Sprawdzałeś czy po prostu uznałeś że musiał łyknąć litr??? Objawy zaczęły się po dolaniu tego litra??? Czy dolałeś bo oleju było mało???

I na przyszłość:

Butować to możesz jak latasz na ręcznym koło 100 km/h... Podejrzewam że szybko nie jeździłeś, więc nie bardzo rozumiem po co to butowanie. Jak przedni napęd to podejrzewam że miałeś kierownicę generalnie skręconą do wewnętrznej i but co nic nie daje, a nie no kontrę. Nie but tylko kontra... Koła do wewnętrznej + but = wypluwanie przodu i to nie tylko w FWD, nic tym nie zacieśnisz -> nie powiększysz poślizgu (kąt). Jak śmigasz sobie powoli to nie potrzebujesz butowania. Bo niby po co w FWD, na śniegu i z małą prędkością butować???

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993