Passat B5 - wymiana modułu sterowania drzwiami

22 Gru 2014, 23:20

Witam, od dłuższego czasu w moim passacie akumulator bardzo szybko się rozładowywał, więc pomyślałem że sprawdzę od czego tak się dzieje. Doszedłem do przednich drzwi od strony pasażera. W drzwiach znajduje się moduł sterujący, który daje jakiś lewy prąd 0.24A, po odpięciu go od wtyczki pobór prądu przez samochód na postoju wynosi 0.03A, a po ponownym podłączeniu pobór prądu podnosi się do 0.24A. Podpinałem już kilka sterowników i z żadnym komputer samochodu nie wykrywa komunikacji, od czego to zależy? Na nowo podłączonych sterownikach pobór prądu wynosi 0.03A ale nie działa w tych drzwiach centralny zamek, oświetlenie i wszystko inne, zaś na starym sterowniku wszystko działa,a pobór prądu wynosi 0.24A.

Numer sterownika: 3B4 837 752 EG. Wszystkie inne, które zakładałem miały inny numer. Poradzicie coś na podpięcie sterownika z innym numerem? Czy muszę kupić taki sam jak ten obecny? :)
Ostatnio edytowany przez Domenico, 24 Gru 2014, 15:25, edytowano w sumie 1 raz
Domenico
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: VW Passat b5
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

23 Gru 2014, 23:55

Pisząc o poborze prądu, masz na myśłi ampery, a nie volty, jak mniemam omyłkowo napisałeś?
Nie wiem, czy dobrze kojarze, ale chyba sterownik trzeba aktywować. Ale mogę się mylić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Gru 2014, 15:26

Tak chodziło mi o ampery, głupi błąd, nie wiem czemu napisałem volty.

Ok, ale jak go aktywować ?
Domenico
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: VW Passat b5
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

24 Gru 2014, 16:22

Nie robiłem z tym nigdy, a przynajmniej nie kojarzę, ale nie wiem, czy nie trzeba się podłączyć pod kompa. Nie wiem, czy to w Vectrze czy właśnie w Passacie nie można nawet odłaczać aku, bo potem trzeba się podłaczać pod kompa i aktywować wszystkie systemy, bo jak nie, to cała masa kontrolek miga.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Gru 2014, 21:47

Podpinam vag'a pod samochód i wchodzę w kanał 46 - Central Conv., potem Fault Codes i pokazuje brak komunikacji ze sterownikiem, mimo że jest podpięty.

Akumulator odpinałem gdyż sprawdzałem pobór prądu przez inne sterowniki i wszystko działa dobrze :)
Domenico
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: VW Passat b5
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

25 Gru 2014, 17:36

kolego musisz mieć sterownik z takim samym numerem seryjnym albo jego nowszą wersją, vw często zmieniał numery ale w aso powiedzą ci jeżeli został zmieniony to jaki jest nowy. A z tym rozkodowywaniem to troszkę przesadziłeś bynajmniej w grupie vw aku odpiąć można tylko nie można wymieniać bo wtedy komp strujący pracą akumulatora dostaje głupawki tak samo jak nie powinno się ładować aku poza autem, a ładowarkę powinno się podpinać tylko do chwytów do tego przeznaczonych o ile takowe są bo wtedy sterownik rozdziela gdzie ma iść prąd i zlicza wartości. Czasami zdarza się że jak akumulator jest na tyle słaby że zakręci tylko raz rozrusznikiem i padnie to się wszystkie sterowniki wykodowywuja ale jest to rzadkie. A co do aktywacji to też na dwoje babka wróżyła raz trzeba raz nie. te większe sterowniki to na 100% trzeba np ecu czy komfort itp.
tankonek
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 09 09 1998
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: audi s3
Silnik: 1,8t
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [B] C3 I 1,4 / Punto II 1,2 / Colt V 1,3 / Ibiza II 1,4
    Podstawowe kryteria zestawienia: - hatchback segmentu B - silnik benzynowy o mocy ok. 80KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2002r. Wytypowane modele do zestawienia: - Citroen C3 I 1,4 - 75KM - Fiat Punto ...
    10 faktów na temat programu ogniw paliwowych Hyundaia
    Do końca 2015 roku na europejskich drogach pojawi się 250 egzemplarzy modelu Hyundai ix35 Fuel Cell napędzanego ogniwami paliwowymi. Do końca 2015 roku do europejskich klientów trafi 250 egzemplarzy modelu Hyundai ...

25 Gru 2014, 17:38

Ale twój rocznik auta nie ma takich strasznych bajerów więc po podłączeniu i skasowaniu błędu powinno śmigać.
tankonek
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 09 09 1998
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: audi s3
Silnik: 1,8t
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

27 Gru 2014, 17:16

Przelutowałem zamek i dalej to samo. A moduło jak nie znalazłem, tak nie mam.
Domenico
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: VW Passat b5
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997