Passat B6 / Modneo Mk3 / Octavia II

08 Lip 2019, 12:19

Z podlinkowanych niżej ofert co doradzicie wybrać pod względem trwałości auta wewnątrz jak i samej wrażliwości na rudą z zewnątrz.

Trasy krótkie, jak dla emeryta rencisty. Blisko do pracy/dojazd do centrum miasta 15km i rodzinne wypady 50-100km+

[link do oferty na Olx wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Chyba, że Vectra C tutaj jeszcze się załapie
Siatkarz
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Miejscowość: Bydgoszcz
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lip 2019, 12:25

1. Passat ma śmieciowy silnik
2. Mondeo spoko i wygląda dobrze ale z ceną trochę poszalał
3, Wygląda w miarę ok ale sam sobie odpowiedz czy 16k za piętnastoletnią octavię ze słabiutkim silnikiem to odpowiednia suma.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Lip 2019, 12:37

Co do paassata nie spodziewałem się takiej złej opinii :D :D :D

Octavia II - kieruje się tutaj pojemnością auta wewnątrz i utrzymanie niedrogie. Co do kwoty - owszem wysoka, ale z octavią zawsze tak jest w ogłoszeniach. Liczyłem tutaj na utargowanie się do 15tyś chociaż dużej różnicy i tak to nie robi.

Ford - przebieg niski i też tym się wywyższa z ceną.
Siatkarz
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Miejscowość: Bydgoszcz
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lip 2019, 13:49

Akurat B6 to najgorszy passat w historii. Tak naprawdę, do bezproblemowego użytkowania można polecić jeden silnik benzynowy 1.6/102 km - czyli ten co w octavii, którą zalinkowałeś. Jak zachowuje się półtoratonowe auto mające 100km wspominać chyba nie trzeba, dynamika żadna a na spalanie w mieście poniżej 10 nie ma co liczyć (tylko żeby tu zaraz się żaden z "miasta" na 50 tys mieszkańców nie oburzał bo tam to się jeździ jak w trasie). Do tego imo dość słabej jakości wnętrze i coraz częściej pojawiająca się korozja. Na duży plus ilość miejsca w środku i pojemność bagażnika ale auto ma jednak prawie 4,8 więc to nie dziwi.

Swoją drogą potrzebujesz auta tej wielkości na tak małe przebiegi? Zejdziesz sobie segment niżej i kupisz coś młodszego, zwykle z niższym przebiegiem a przy okazji masz niższe spalanie i mniejsze koszty eksploatacji.
Myślę, że taki focus, astra h, civic czy corolla będą spoko.
Fajną opcją jest też ta vectra c/octavia (ale tu gorzej z silnikiem) będzie przestronnie i tanio a przy okazji nie są tak wielkie jak passat więc manewrowanie w mieście będzie wygodniejsze. W vectrze masz fajny silnik 1.8/122 przed liftem i 1.8/140 po fl
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Lip 2019, 16:58

Invi napisał(a):3, Wygląda w miarę ok ale sam sobie odpowiedz czy 16k za piętnastoletnią octavię ze słabiutkim silnikiem to odpowiednia suma.

To jest Octavia "dwójka" nie jedynka :)

Passat B6 jak dla mnie spoko fura ale definitywnie unikać FSI, więc albo 1,9 albo 1,6

A tak w ogóle to bezsensu te auta..Octavia czyli Golf vs Mondeo Passat?
Octavia to Focus
Ostatnio edytowany przez Kafarr, 08 Lip 2019, 17:03, edytowano w sumie 1 raz
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

08 Lip 2019, 17:02

Kafarr napisał(a):To jest Octavia "dwójka" nie jedynka :)


Czyli nie ma 15 lat i nie ma słabego silnika?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak sprowadzić swoje wymarzone auto z USA krok po kroku?
    Import auta z USA wymaga spełnienia szeregu formalności, które mogą przysporzyć nieco kłopotów osobom prywatnym podejmującym się tego zadania po raz pierwszy. Sprowadzenie samochodu z USA wymaga znajomości amerykańskiego ...
    Mitsubishi Pajero Dakar
    Mitsubishi Pajero 2012 DAKAR otrzymał turbodoładowaną, 200-konną jednostkę napędową o pojemności 3,2 litra, spełniającą normy EURO5 z zamkniętym filtrem cząstek stałych DPF w standardzie. Dzięki zmodernizowanej jednostce ...

08 Lip 2019, 17:04

Ale to nie ma znaczenia liczy się generacja i rocznik
Kupisz focusa mk3 1,6 105 koni za 5 tys? bo słabiutki silnik?

Patrz na generację bo silniki to jest wybór każdego indywidualny od 1,6 do 2,0 i turbo itd..
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

08 Lip 2019, 17:09

Co z tego, że dwójka jeśli i tak ma 15 lat? i kosztuje 15k+ z silnikiem rodem z golfa III
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Lip 2019, 17:12

Silnik tak ale płyta Golfa V a więc stosunkowo świeże i nowoczesne auto.
Jak chcesz 200 koni to wybierasz nie wiem tam 2,0 turbo to jest chyba logiczne?
Jak ktoś chce 1,6 to bierze 1,6 ale dwójka to dwójka..inne rozwiązania inna płyta, inna przestrzeń

I nie to że bronie jakieś plastikowej Octavii ale nie twórzmy jakiś dziwnych historii dwójka nie będzie tańsza od jedynki.
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

08 Lip 2019, 17:26

Kafarr napisał(a):definitywnie unikać FSI

A co tam jest takiego zlego oprocz stosunkowo drogiego rozrzadu i wtrysku bezpośredniego?
Invi napisał(a):1. Passat ma śmieciowy silnik

Jak wyzej
Bumpalump
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 19 01 1990
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: A4 B7
Silnik: 1.8T 163km
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2007

08 Lip 2019, 19:23

Bumpalump napisał(a):A co tam jest takiego zlego oprocz stosunkowo drogiego rozrzadu i wtrysku bezpośredniego?

No wiesz zalecają lać Pb 98 bo fiksuje sterownik i ogólnie silnik głupieje, przy FSI często osadza się nagar i moc spada, silnik wariuje, lpg czystego nie założysz, a poza tym no zależy jakie FSI ale doładowane te mocniejsze to też trwałość mizerna moim zdaniem, jak wyciągają z pojemności 1,4 np.160 koni to raczej za długo to nie pociągnie.
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

08 Lip 2019, 19:28

Lejesz 98 i cieszysz sie jazda, jesli musi byc lpg to faktycznie to nie jest silnik stworzony pod lpg
Co do nagaru, za kilkaset zlotych czyscisz nagar co 60-80tys czy to jest duzy koszt? Rozloz to na roczna eksploatacje i wychodzi Ci 100zl za rok.
A trwalosc, smigaja takie po 300-400tys i nadal jezdza, to malo?
Bumpalump
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 19 01 1990
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: A4 B7
Silnik: 1.8T 163km
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2007

08 Lip 2019, 21:21

A znasz jakieś kosiarkowe jak to mówią np. 1,2 turbo od VW które zrobiło 400 tys?
Pb98 owszem można lać, można nawet Racingi jakieś tylko zobacz na ceny a jednak nagar to co innego a tankujesz co chwilę, wydasz w rok tyle na paliwo ile inni przez ileś lat.
Ja bym powstrzymywał się z takim chętnym kupowaniem tych silników, ale każdy robi jak uważa.
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

08 Lip 2019, 22:22

przeciez 98 jest jakies 40 groszy drozsza, na baku to jest 16zl, powiedzmy nawet 2 baki w miesiacu to 12x32 to 384zl w rok, powazne koszty...

Kafarr napisał(a):A znasz jakieś kosiarkowe jak to mówią np. 1,2 turbo od VW które zrobiło 400 tys?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


kolega ma 1.4 122km zrobione 380tys, rozrzad wymienia co 80tys km, dolewa 1.5l oleju co 8tys km i jezdzi

to samo w sumie z 2.0TSI w sieci mnostwo glupot o remontach po 100tys km a jakosc ludzie jezdza i po 400tys
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Bumpalump
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 19 01 1990
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: A4 B7
Silnik: 1.8T 163km
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2007

09 Lip 2019, 09:55

Jeśli priorytetem są koszty utrzymania to Octavia II 1.6 MPI to dobry wybór, alternatywnie Seat Leon/Toledo/Altea z tym samym silnikiem. Spoza grupy VAG:
Opel Vectra/Astra 1.8
Ford Mondeo MK3 2.0
Renault Laguna II FL 2.0
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002