C klasa na... cos bardziej wygodnego

08 Lip 2019, 01:26

Witam,
(rozpatrywany budżet Ok 15-20 tys).

Po wielu perypetiach, od ponad roku moim wozidłem jest mercedes w203 z silnikiem 2.7 cdi - taki się trafił w rodzinie .
I nie przedłużając.. kto miał a jeździł innymi autami to myślę, podzieli opinie, że ten samochód to, na dziurach szczególnie, straszna taczka, ponadto niewygodna jeśli o fotele chodzi (nwm dlaczego one są w centralnej części siedziska najbardziej wypukłe) - spod znaku gwiazdy, ale dalej taczka. Fakt ze prowadzi się nadzwyczaj dobrze, jest dość sztywna, No ale ja wariować na drodze nie lubię a nade wszystko cenie sobi komfort podróży. Wiem, ze ten model to segment niżej od aut pokroju e klasa/A6/5 seria/go/mondeo i stąd moje pytanie.
Czy odczuje znaczącą różnice w komforcie jazdy miedzy obecnym samochodem a autami wyżej wymienionymi ? Jedyne pomysły jakie sie oczywiście nasuwają to A6C5/e39/lexus ta o ile do dostania w tych pieniądzach oraz np mondeo...ewentualnie niezniczalne passeratii ;D
Innymi słowy, szukam kogoś kto jeździł, dla przykładu: Betą i audi albo innymi samochodami, Pretendującymi do grona wygodnych, i ma szanse realnie przedstawić odczucia mając je do porównania. Bo na forum c klasy co drugi uważa ze to najwygodniejsze auto świata :lol:
Czyli reasumując:
1. Czy przy zmienię na segment wyżej odczuje różnice
2. Co proponujecie na zamianę (przez komfort rozumiem to jak auto wybiera nierówności, jak „płynie” po drodze a nie to, jak bardzo zwarte jest w zakrętach, ponadto fotele, wyciszenie rownież), benzyna albo diesel wszystko rozważę bo przebiegi robie rzędu 15 tys wiec tak na pograniczu sensowności stosowania diesla. Jeżdzę spokojnie wiec nie straszny mi diesle o mocy 110 koni czy benzyny o podobnej, wiadomo spalanie fajnie jakby było najniższe ale ni spodziewam sie w ponad 1,5-2 tonowym klocu spalania rzędu 5 litrów ropy albo 9 gazu ;D

Ktoś mógłby powiedziec ze moze szukam nie wiadomo czego za tak niewielkie pieniądze... No cóż, chce spróbować poszukać auta z którego po trasie 300 nie wyjdę wypluty i az tak bardzo wkurzony ze odczułem każda praktycznie dziurę na drodze a fotel pracuje na moją niekorzyść jeśli o zdrowie chodzi xD

Ostatnio troche miałem możliwość pojeździć x3 II generacji kolegi i wiadomo, auto znacznie świeższe i zaczalem sie zastanawiać czy ni szukać jakiegoś „suva”
WojtekTa97
Nowicjusz
 
Posty: 4

08 Lip 2019, 07:58

W każdym aucie dostrzeżesz jakieś minusy, w tym to bedzie zawias w tamtym poczujesz pływanie mniejsza stabilność a jeszcze w innym cos innego wpadnie do głowy. Na pewno miedzy passatem/a6 a C klasa nie poczujesz wielkiej różnicy, tu e39 i e klasa bedzie komfortem sporo wyżej. A jak denerwują Cie dziury to trzeba szukać co na hydro lub pneumatyce
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Lip 2019, 08:56

W210 połyka dziury bezszelestnie i poczujesz dużą różnicę względem W203. Jedyne co to szukałbym wersji z lepszymi fotelami (skórzane), bo te zwykłe są takie sobie.
Rewelacyjne fotele w serii ma Volvo, ale coś z miększym zawieszeniem to S80 lub V70. S60 ma trochę twardsze nastawy zawieszenia od swoich większych braci.
Dość miękki i komfortowy będzie Citroen C5, musisz się przejechać i ocenić czy to Ci odpowiada.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

08 Lip 2019, 10:08

Z takim budżetem to bardziej C5 I polift (II) do roku 2008.
Ewentualnie może Hyundai Sonata polift - końcówka 2008/2009/2010.
Mondeo (od 2007...),C5 III (od 2008) ... za 15-20k... eee, średnio to widzę.
tomekdk
 

08 Lip 2019, 11:27

Oczywiście, na C5 III nie ma co liczyć w tym budżecie, Mondeo MK4 poza jakimś biednym 1.6 też nie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

08 Lip 2019, 16:44

Dziekuje za taki odzew. Rozumiem, co do wspomnianego komfortu - po prostu zależy mi na wygodnych fotelach oraz wybieraniu nierówności i dziur w jakikolwiek sposób. Wspomniana c klasa jedzie ładnie po równej drodze, jak się pojawią dziury, niewielkie nierówności, wszystko w środku woła żeby dać spokój i na całym ciele zreszta to czuć :D
Czyli rozumiem, że e39 będzie jakimś przeskokiem w tym zakresie ? A6 kolegi wydawało się dość komfortowe wiec skoro Beata jeszcze więcej tego oferuje to rozumiem ze jest całkiem już znośnie :D Okular wiem ze jest wygodny, ale za cholerę mi się nie podoba :(
A co powiecie na temat Lexusa GS II generacji? Akurat jego „podwoje” oświetlenie ma coś w moim mniemaniu w sobie, tylko co z wyżej wymienionym budżetem ? Jest szansa ? Jest to wygodny samochód ?
Co do wspomnianej sonaty, czy one różniły się zawieszeniem i jego zestrojeniem w zależności czy to początek czy koniec produkcji/między poszczególnymi silnikami? Brat ma 2.0 benz z 2007 roku i mimo ze to znacznie wieksze auto od c klasy to nierówności również nie są dla niego obojętne - nie nie szukam s klasy w cenie tico tylko obiektywnie patrząc ona jest w tej wersji gdzieś między c klasa a wspomnianą A6 kolegi.

C5 mi się podoba niestety tylko 3 generacji wiec rozumiem ze będzie ciężko, chyba ze dozbieram, ta sama historia z mondeo...
Taaaak wiem, straszniem wybredny wizualnie , szczególnie z tym budżetem ;D
A gdyby hipotetycznie rozważać te modele to z jakimi silnikami? C5 rozumiem z hdi, a Ford ? 1.6 pewnie nie zabija dynamiką ale jak z awaryjnością?
WojtekTa97
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ford Fiesta 1,0 EcoBoost o mocy 100 KM
    Pod maską opisywanej wersji Fiesty znajduje się trzycylindrowa jednostka benzynowa o pojemności jednego litra, która generuje równe 100 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą manualnej skrzyni biegów o ...
    Sala koncertowa na czterech kołach
    Czasy klasycznego radia AM/FM i stosów kaset magnetofonowych zdolnych zaspokoić większość muzycznych potrzeb kierowcy dawno już minęły. W najnowszym Lexusie LS można znaleźć nie tylko styl nawiązujący do japońskiej ...

08 Lip 2019, 22:34

Ossy napisał(a):W210 połyka dziury bezszelestnie

O ile sam nie jest już wielką dziurą. Co Ty polecasz? W210 kupi za 3 - 6 tys. zł, a ma budżet 15 - 20 tys. W210 ciężko będzie już dostać, bo prawie wszystkie zgniły. To jeden z najgorszych samochodów ostatnich 30 lat. Po co w ogóle o nim pisać?
aGradory
 

08 Lip 2019, 22:38

Gradory napisał(a):W210 ciężko będzie już dostać, bo prawie wszystkie zgniły. To jeden z najgorszych samochodów ostatnich 30 lat.
nie mając pojęcia o tym aucie nie pownieneś się wypowiadać, uwierz że da się znaleźć merca bez dziur i w dobrym stanie..... nie bardzo wierzę w to że wszystkie c-e-s klasy mają badania techniczne podbite na lewo bo podłogi nie ma
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Lip 2019, 22:53

Kao, zobacz jak mało jest W210 w ogłoszeniach. Porównaj ceny W124 i W210. Dlaczego W124 są droższe? Dlaczego W210 kosztują grosze? Dlaczego tak mało się ich ostało? W210 jest może i dobry dla entuzjasty Mercedesa. Innym nie wypada tego polecać. Forum jest od dawania rzetelnych rad, a nie polecania badziewia, jakim jest ta mercedesowska porażka - jeden z najgorszych samochodów tej marki. Wstyd to proponować.
aGradory
 

08 Lip 2019, 23:22

Miałem W210, jedno z lepszych aut tej klasy, fakt znalezienie w Polsce tego auta w sensownym stanie jest trudne, ale da się (polecam kanał Złomnika na YouTube).

A co do W124 to polift E-klasa (93-96) gnije podobnie jak wczesne W210, ale jedzie na legendzie W124 i niektórzy płacą za to po 20 tysięcy.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

08 Lip 2019, 23:24

Kurdę żeby to jeszcze inne marki robiły takie badziewia które wytrzymują 20-30 lat i przebiegi bliżej miliona :ok:

No i od kiedy w124 nie gnił? nie masz pojęcia, wiesz tyle co gdzies tam przeczytałeś czy obejrzałeś na YT
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Lip 2019, 00:13

Ze tak się wtrącę w rozmowę, wspomniana c klasa również niestety w mojej ocenie nie zasługuje ani na polecenie ani na nazwanie tego mercedesem (z jakim kojarzy się ta marka)... rdzewiejącą blacha, (i to w zadbanym egzemplarzu) problemy z elektronika i brak wspomnianego komfortu... no trochę to nie pasuje w moim mniemaniu do tej marki, nawet jeśli po lifcie coś tam poprawiono w tej kwestii..
WojtekTa97
Nowicjusz
 
Posty: 4

09 Lip 2019, 08:00

WojtekTa97 napisał(a):Ze tak się wtrącę w rozmowę, wspomniana c klasa również niestety w mojej ocenie nie zasługuje ani na polecenie ani na nazwanie tego mercedesem
fajnie ze masz chęć do rozmowy ale polecony został E-klasa i to o nim rozmawiamy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Lip 2019, 09:42

W210 jest dużo bardziej komfortowy od W203, nawet bardziej od następcy, czyli W211. W211 jest już bardziej skomplikowany, i o ile blachy są dużo lepsze, tak mechanika nie jest już tak tania w naprawie.

Możesz szukać do 20 tysięcy Audi A6C5, bezwypadkowe nie powinno być przerdzewiałe, ale sytuacja rynkowa tego modelu jest kiepska - w ogłoszeniach widać pełno zajechanych egzemplarzy.

Niezły komfort zaoferuje Volvo S80, ale to nie ten poziom co Mercedes E/S klasa.

BMW 5 (E39) to bardzo przyjemne auto, ale nastawy zawieszenia są bardziej twarde, musiałbyś się przejechać i stwierdzić czy Ci odpowiada. Plus ten sam problem co z W210 i A6C5 - większość aut jest dojechanych i wymaga dużych inwestycji.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Lip 2019, 11:18

Kao napisał(a):Kurdę żeby to jeszcze inne marki robiły takie badziewia które wytrzymują 20-30 lat i przebiegi bliżej miliona

Podstawa długowieczności to dobre zabezpieczenia antykorozyjne, a tych Mercedes nie miał nigdy (może najnowsze mają?). Silnik czy skrzynię biegów sobie na złomie kupisz za 500 zł do 20-letniego auta. Ale ze zgniłą budą już nic nie zrobisz. Są bardziej długowieczne auta niż Mercedes.
Kao napisał(a):No i od kiedy w124 nie gnił?

Wszystkie stare mercedesy gniły, ale W210 był w tej dziedzinie wirtuozem.
aGradory