Passat b8 1.5 TSi - skrzynia DSG czy manual?

04 Maj 2021, 11:22

Witam. Zastanawiam się nad kupnem używanego passata b8 z silnikiem 1.5 tsi. Jaką skrzynię biegów polecacie? Manualną czy dsg? Ciekawi mnie jaka jest różnica w obrotach silnika przy 140km/h na najwyższym biegu. Czy w przypadku dsg przy 140km/h na 7 biegu jest zauważalnie ciszej, niż na 6 w manualu?
Wojciech27
Nowicjusz
 
Posty: 3

05 Maj 2021, 10:45

Mając skrzynię DSG masz przy 140km/h jakieś 2,5 tyś. obr., a przy skrzyni manualnej będzie prawie 3 tyś. obr. Rożnica jest spora. Moim zdaniem większą frajdę z jazdy daje tu skrzynia automatyczna DSG która na pewno pozwoli w trasie na mniejsze spalanie, a w mieście nie będziesz musiał martwić się o zmiany biegów i wciskanie sprzęgła. Tu jednak warto przy zakupie używanego samochodu dobrze sprawdzić taką skrzynię żeby uniknąć ewentualnych problemów.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10180
Zdjęcia: 35

05 Maj 2021, 14:40

Ja bym brał DSG, 1,5 TSI w Passacie B8 1,5 TSI jest od 2,5 roku i takie auto ma może z 40 tys przebiegu, także nie jest to 15 latek z nalotem 300 tys więc skrzynia pochodzi, a samo DSG usprawnia jazdę, nie obciąża napędu tak mocno, a przy ewentualnym sprincie sa lepsze osiągi.
Będzie też ciszej bo są inne przełożenia. Czyli ogółem DSG na plus.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

06 Maj 2021, 09:10

Rozumiem, dzięki za pomoc :)
Wojciech27
Nowicjusz
 
Posty: 3

06 Maj 2021, 09:15

Najlepiej znajdź sobie dwa samochody jeden w manualu i drugi z DSG przejedź się nimi i sam zdecyduj co lepiej do Ciebie pasuje. Zawsze warto to sprawdzić przed zakupem.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10180
Zdjęcia: 35

06 Maj 2021, 09:23

Tak zrobię :)
Wojciech27
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze crossovery w Polsce – styczeń 2017
    W pierwszym miesiącu 2017 roku rynek nowych samochodów odnotował kolejne wzrosty. Sprzedaż na poziomie przekraczającym 41 tys. sztuk oznacza, że był to najlepszy styczeń od 10 lat. Popyt generowany jest głównie ...

06 Maj 2021, 09:55

Rokiko napisał(a):Najlepiej znajdź sobie dwa samochody jeden w manualu i drugi z DSG przejedź się


Albo wpisz sobie na google hasło "1,5 tsi szarpanie" :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11054
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Maj 2021, 11:49

Opinie z Google najlepsze
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

06 Maj 2021, 11:58

Problem występował przy manualnych skrzyniach ale nie wiem czy Volkswagen coś z tym zrobił. Jakiś czas temu był nawet komunikat na ich oficjalnej stronie w tej sprawie bo wielu użytkowników zgłaszało się z problemem kangurowania przy ruszaniu z manualna skrzynią. Co ciekawe tłumaczyli to charakterystyką silnika ale przecież ten sam silnik jest przy DSG a tam problemów nie było. Niemniej jednak warto to mieć na uwadze oglądając samochód z manualem przed zakupem.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10180
Zdjęcia: 35

06 Maj 2021, 12:28

Raziel11 napisał(a):Opinie z Google najlepsze

Trzeba umieć wyciągać wnioski i nie podniecać się 3ema wpisami na krzyż no ale jeżeli coś jest znane u pracowników ASO co jako pierwszy powinieneś wiedzieć to chyba jednak zaistniał problem.

I uprzedzę wszystkich rycerzy broniących tsi niczym relikwii nie uważam tego za wielkie ajwaje,, nie wiąże tego z silnikiem tylko padło pytanie o skrzynie biegów.

Do tego sam producent sygnalizował o tym problemie nawet ogłosił zmianę oprogramowania co średnio pomogło.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11054
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Maj 2021, 13:06

Prawda jest taka że DSG jest fajną skrzynią o ile działa oczywiście a z tym to bywa różnie, niestety coś mocno postępowe technoligicznie, z kombinacjami typu 15 biegów 5 sprzęgieł i 30 tarczek, natyczmiastową zmianą biegów, praca wiecznie na niskich obrotach dodatkowo przy małym wysilonym silniczku nie może być jakoś super trwałe niestety, w tym przypadku musisz mieć świadomość że ten komfortowy dodatek jest kosztowny
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4