Patrol gr Y61 i Y60 wybuchy

08 Lis 2008, 22:11

Więc chciałbym się dowiedzieć jak to dokładnie jest z tymi patrolami...a gównie chodzi mi tu o wybuchające elementy silnika ( co dokładnie wybucha ) czy dotyczy to zarówno Y61 jaki i Y60, czym to jest spowodowane, to są wady fabryczne czy też są to zaniedbania użytkowników, co można zrobić,żeby temu zaradzić no i czy występuje to tylko w silnikach 2,8.

z góry dzięki za poszerzenie mojej wiedzy na ten temat....
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

08 Lis 2008, 22:52

kup se w końcu to pajero bo robote nam tu robisz :lol:

silniki 2.8 i 3.0 mają opinie wybuchowych, to prawda. wiele jest opinii takich, że nawet jak bardzo dbasz, to przychodzi czas, że uszczelka pod głowicą się "wydmuchuje" i... remont silnika trza robić. :wink:
kumpel ma parcha z motorem 2.8, zrobił nim wiele kilometrów i na razie wszystko jest OK. wprawdzie jedna jaskółka wiosny nie czyni ale moim zdaniem podstawą jest dbałość o super wydajność całego układu chłodzenia, wtedy problemu z pękniętą głowicą nie będzie.
ale jak dbać w terenie, gdy chłodnica oblepiona jest błotem, a czas goni :?: :wink:
silniki 3.0 to nie tylko problem z głowicą. to również problem z tłokami - wychodzą z boku bloku silnika.
patrol jest specyficznym autem, nie lubi wysokich obrotów, szybkiej jazdy, dużo pali. ale ładnie brzmi i ma pancerny układ napędowy. :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

08 Lis 2008, 23:08

pajero będzie spokojnie... jestem na etapie sprzedaży plaskacza i jakoś idzie jak krew z nosa... ale pajero będzie :D a co do tego patrola to występuje to w tym starszym i nowszym dobrze rozumiem ?
I wniosek z tego jest taki, że lepiej chyba w patrolu kupić większy i mocniejszy motor...?
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

08 Lis 2008, 23:10

A co do tej roboty, to zobaczysz, że po mnie będą następni i następni :mrgreen: i ja wtedy w podzięce za waszą pracę im to napisze :D
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

09 Lis 2008, 09:48

w patrolu najlepszy jest silnik 4.2 niestety baaardzo ciężko jest go kupić.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

09 Lis 2008, 13:24

raz widziałem takiego pick upa na allegro z tym silnikiem... a jak już pytałem awaryjny silnik 2,8 dotyczy obu patroli ( Y60 i Y61 ) ?
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

09 Lis 2008, 17:46

silnik 2.8 występował w Y60, 3.0 w Y61 więc dotyczy to obu modeli :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

10 Lis 2008, 01:51

A kurczę szkoda bo małe japońskie rączki mogły to dopracować i by było milej dla wszystkich... ale cóż jest jak jest i inaczej nie będzie :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

09 Mar 2010, 18:38

Karson napisał(a):silnik 2.8 występował w Y60, 3.0 w Y61 więc dotyczy to obu modeli :wink:

Witam wszystkich serdecznie!

Rozglądam się za nissanem patrolem z rocznika 2000 - 2002.
Obserwując toczące się dyskusje widzę że silniki 2,8 i 3,0 to dość problemowe jednostki.
Samochodów z silnikiem 4,2 jest jak na lekarstwo. Powiedzcie mi jak kupić taki samochód jeżeli 95% ofert to właśnie takie wadliwe jednostki napędowe?? Jak widać inne silniki praktycznie nie były oferowane przez producenta na teren Europy. Czy w związku z tym wszystko co sprzedaje się na terenie Europy to szmelc?? Bardzo chciałbym kupić sobie takie auto a na młodszy mnie nie stać... :cry:

Pozdrawiam,
Wojtek
Wojtek
telonik
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Warszawa

09 Mar 2010, 18:50

jeśli 2,8 był używany normalnie to spokojnie wytrzymuje przebiegi po 500kkm
wybuchy głównie tyczą się aut do katowania w terenie u ludzi nie patrzących na wskazówke temp (a to takie fajny odruch w nissanach :mrgreen: ), ogólnie w 2,8 pada najczęściej uszczelka pod głowicą lub pęka głowica, tragedii nie ma choć kosztuje to cirka abałt 2 tysie ;) ale zrobione dobrze i używane z głową nie robi żadnych problemów, większość użytkowników dokłąda sobie mału elektryczny wiatrak do chłodnicy żeby wymusić chłodzenie lepsze na postoju i w błocie, ale ogólnie silnik nie najgorszy :)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Mar 2010, 18:59

Dzięki za info. A jak wygląda sprawa silników 3,0. Czy sytuacja jest podobna jak w 2,8? Czy rozsądna i spokojna eksploatacja będzie gwarancją niezawodności. Oczywiście nie mam na myśli drobnych przypadłości jakie mogą zdarzać się w autach używanych, tylko takie jak np. pękniecie głowicy. Pytam bo są opinie mówiące iż ciężkie awarie są powszechne niezależnie od sposobu eksploatacji...
No i oczywiście najważniejsze. Na co zwrócić uwagę żeby nie nadziać się na samochód po przejściach?
Wojtek
telonik
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Warszawa

09 Mar 2010, 19:05

z 3.0 jest różnie jedni mają przebiegi wielkie jedni 100 i silnik do kosza,
jest jedna opcja ;) kupić Y61 z wybuchniętym motorem i kupić motor 4,2 w dobrym stanie i zrobić szczepkę silnika i budy :mrgreen:
ogólnie szukał bym dobrego 2.8 jeśli masz wielkie parcie to 4,2 w automacie :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

10 Mar 2010, 00:04

Coś mi się o uszy obiło że na 3.0 jest lekarstwo (nie wiem na ile skuteczne) w formie trzymania poziomu oleju trochę ponad max na bagnecie, ponoć te silniki mają za małą średnicę przewodu do natrysku denka tłoka i dlatego na 4 cylindrze się wypala gdyż nie ma odpowiedniego smarowania, taka akcja chyba nawet była że wzywali do serwisu na dolanie oleju. 2.8 niby też wybuchowy ale to co znajomego przeżył to pełen szacun, auto tylko w teren (głowica już po wybuchu była), pojechaliśmy na rajd w celu jazdy na maxa albo wynik albo silnik, drugi silnik już czekał aż ten umrze, 5 OS po ok 2.5 - 3km każdy, Patrol kręcony do 4.000obr/min przez większość trasy, padła skrzynia, sprzęgiełko AVM, ładowanie a silnik dalej żył :cry: i pudło było
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

10 Mar 2010, 11:22

Dzięki za info.
Będę szukał czegoś ciekawego.Dam znać jak coś upoluję i podzielę się spostrzeżeniami. Gdyby ktoś miał jakiś ciekawy egzemplarz patrola do zbycia z przedziału 2000-2002 to dajcie proszę znać. Nie potrzebuję auta do offroad'u więc nie szukam wersji tego typu.

Pozdrawiam wszystkich!!
Wojtek
telonik
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Warszawa