Patrol - Pajero (2000 - 2002) - który?

24 Sie 2008, 20:57

Witam,
Jakiś czas temu zwracałem się o poradę w sprawie zakupu samochodu (patrol. pajero i discovery - wszystkie z 1997 roku). Od tamtej pory oglądałem po jednym pajero i patrolu oraz 4 land rovery i jak na razie... niestety nic! Może moje wyobrażenia o samochodzie, o którym sprzedający własciciel mówi że "jest w idealnym stanie", pomimo poprawki, którą biorę na wiek auta, są nieco wypaczone w stosunku do rzeczywistości... więc nadal mamy w rodzinie dwa samochody osobowe. A że nie śpieszy mi się jakoś strasznie, więc jestem wybredny :)
Zatem przechodzę do sedna sprawy (jeszcze podziękowanie za wszystkie wcześniejsze porady):
postanowiłem poszukać nowszych nieco autek i zainteresowały mnie: Patrol 2000 - 2002 z silnikiem 3l i Pajero z analogicznych roczników 3,2. Jak poszukałem trochę po niemieckich ogłoszeniach, to można znaleźć takie autka w granicach 10 - 12 tys Euro.
Prosze o poradę w kwestii ewentualnego wyboru pomiędzy tymi dwoma samochodami. Zaznaczam, że w gre wchodzi wyłącznie manualna przekładnia, wersje długie (5 drzwi) no i oczywiście diesle 3,0 i 3,2.
Co do przeznaczenia samochodu, to (mimo najszczerszych chęci) jazda głównie po asfalcie oraz polowania, grzyby i ryby. Generalnie nie zamierzam brodzić w błocie, ale... jesienią wybrać się w Bieszczady i pojeździć troszkę po "polnych drogach", gdzie błoto może się zdarzyć.
Bardzo proszę o wasze opinie i rady co do ewentualnego wyboru pomiedzy dwoma przedstawionymi modelami.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez zoommy00, 28 Sie 2008, 00:10, edytowano w sumie 1 raz
zoommy00
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Miejscowość: Trójmiasto

27 Sie 2008, 22:50

Proszę znawców tematu o opinię!
Zamierzam kupić auto w ciągu najbliższych dni :) zaczyna mi się śpieszyć. W grę wchodzi auto do 40.000PLN. Jeszcze jedna dodatkowa informacja do tych, podanych w poprzednim poście - mam 190cm wzrostu, tak więc przestrzeń też ma znaczenie.
Pozdrawiam
zoommy00
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Miejscowość: Trójmiasto

28 Sie 2008, 12:03

Patrol - dwa sztywne mosty, wybuchające korbowody
Pajero - niezależne zawieszenie, mocny i trwały motor z drogimi częściami

poza powyższym obydwa auta są duże, wygodne, komfortowe i godne polecenia.
wybór należy do Ciebie :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

28 Sie 2008, 20:26

Dzięki za odzew!
Dzisiaj siedziałem w Patrolu z 2003 roku... kawał maszyny!!!! chociaż auto zdecydowanie bardziej podoba mi się z zewnątrz niż w środku.
Co do tych korbowodów, to wybuchają tak po prostu, czy też jakiś "szczególny sposób eksploatacji" sprzyja temu "wybuchaniu"?
zoommy00
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Miejscowość: Trójmiasto

29 Sie 2008, 08:05

wada fabryczna. sporo egzemplarzy miało wymieniane silniki już na gwarancji. są wybuchowe i ponoć tylko kwestią czasu jest kiedy wybuchną :wink: ale z drugiej strony nie ma co poruty robić bo sporo osób jeździ i... nic im się z samochodami nie dzieje.
patrol ma silniki 6-cylindrowe, szybko łapiącymi temperaturę, nie należy ich przegrzewać ani zbytnio przeciążać na drodze (długa jazda z prędkościami większymi jak 110km/h).
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

29 Sie 2008, 17:32

OK, dziękuję za wyjaśnienia :)
Jeszcze jedna sprawa - po rozmowie z kolegą pomyślałem chwilę o automatycznej przekładni... Ja nie jestem zwolennikiem automatów - może dlatego, że nigdy nie miałem samochodu w automacie, ale...
Wobec tego co napisał Karson o tych silnikach wybuchających, o własciwej eksploatacji itp... Moze automat byłby tu lepszym rozwiązaniem, gdyż jak myśle (może głupio i naiwnie) ręcznie można wiecej "namieszać" i bardziej wymęczyc silnik, niż w przypadku przekładni automatycznej.
Co o tym myślicie?
Poza tym, samochód ma służyć do bezstresowego podrózowania równiez po polnych derogach, a nie do wypraw ekstremalnych - co w tym kontekście myślicie o skrzyni automatycznej?
pozdrawiam
zoommy00
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Miejscowość: Trójmiasto
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Corvette C3 Stingray
    Długa maska, wąska talia i zjawiskowy wygląd. Mowa o samochodzie Corvette C3 Stingray - kolekcjonerskim rarytasie. Choć od jego stworzenia minęło ponad 40 lat nadal zadziwia nowoczesną stylistyką i świetnymi osiągami. Samochód ...

29 Sie 2008, 18:14

chodzi o nie jeżdżenie Patrolem na wysokich obrotach i zbytnie forsowanie go na autostradach. po prostu V max 100-110km/h
skrzynia nie ma nic do tego :wink:
niemniej... może być. automat szczególnie pomocny jest w korkach lub w sytuacji jak lubisz jeździć z ręką na kolanie żony/dziewczyny. o ile sięgniesz tak daleko :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

01 Wrz 2008, 10:21

Jeszcze raz o Patrolu...
Namierzyłem e EU kilka aut z roku 2000 - 2001 w dość strakcyjnej cenie, przebiegi ok. 200.000km, Eszystko wygląda bardzo fajnie, tylko martwię się o te silniki "kwestia kiedy wybuchną :)...
Czy silnik, jego stan i ewentualne "predyspozycje do wybuchu" mozna jakoś sprawdzić, czy sa jakieś widoczne oznaki, które "zwiekszają parwdopodobieństwo awarii"?
Generalnie wiem, że wybiorę albo Pajero, albo Patrola. Jeśli chodzi o Patrole, to jakoś tak się złożyło, że są w "sensowniejszych lokalizacjach" jak dla mnie i łatwiej byłoby mi zaplanować podróż po auto. Ten tydzień daję sobie na ostateczne poszukiwania, a przyszłym zamierzam sfinalizować zakup.
Dlatego tak pytam o wszelkie sugestie dotyczące obu aut, a w tej chwili jestem "mocno przestraszony" tymi "silnikami wybuchowymi". Natomiast jedno i drugie auto bardzo mi sie podoba.
zoommy00
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Miejscowość: Trójmiasto

01 Wrz 2008, 12:27

silniki 2.8TD w patrolach też mają opinię wybuchowych, a i tak kupa luda z takimi jeździ i sobie chwali. jest to kwestia odpowiedniego użytkowania. nie należy samochodu żyłować na wysokich obrotach, jeździć zbyt szybko, ostro przyspieszać itd. należy natomiast dbać o układ chłodzenia, eliminować wszelkie nieszczelności chłodnicy i całego układu, wlewać tylko dobry płyn chłodzący, dbać o odpowiedni poziom dobrego oleju w silniku i często go wymieniać. i powinno być dobrze.
a wybuchnąć może każdy silnik, niezależnie czy to patrol, pajero, isuzu czy toyota.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

03 Wrz 2008, 13:53

Wracając do tematu -
a może w takim razie lepszym rozwiązaniem byłby rocznik 1998 - 1999 - nowa karoseria i silnik 6 cylindrowy 2,8?
zoommy00
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Miejscowość: Trójmiasto

03 Wrz 2008, 14:08

bez różnicy :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

04 Wrz 2008, 20:39

Przepraszam ,że się wtrącę ja tez kiedyś szukałem samochodu w tym wieku. I moja opinia jako osoby ,która oglądnęła masę samochodów jest taka. Wolałbym Pajero z manulem ( ew. automatem) niż Patrola. Ponieważ Patrol jak dla mnie jest gorzej wykończony.Nie chodzi o to ,że ma gorsze wyposażenie.Nie , po prostu jak siadłem w takiej ful wersji i zobaczyłem ,że drzewo to jest plastik oklejony to mnie troszkę odrzuciło. Z wyglądu zewnętrznego to zdecydowanie ładniejsze jak dla mnie jest Patrol chociaż odwrotnie twierdzi mój ojciec. Zawsze większy respekt na drodze budził u mnie Patrol , chociaż będą parę lat temu w salonie Mitsubishi , Pajero tez zrobiło na mnie duże wrażenie.Komfort jazdy jest bardzo porównywalny ale wydaje mi się ,że Patrol szerszy i nie ,,rzuca" nim tak na zakrętach.Jeśli chodzi o dłuższe trasy to tutaj jest podobnie chociaż ja wolę Pajero , w ogóle wydaje mi się ,że fotele lepiej trzymają na boki. Bogatsza wersja ma w standardzie DVD ale jak dla mnie jest ono niefortunnie rozmieszczone , bo nie mogą oglądać filmu pasażerowie z tyłu ewentualnie tylko ten na środku. Lepiej choć w niewielu samochodach są ekrany w zagłówkach ale rozwiązane jest to w Pajero.Nie jestem typem kamikaze ale weź pod uwagę to że czasem będziesz używał samochodu na autostradach tutaj też Pajero jest dużo lepsze. Spalanie chociaż w tej klasie samochodu to mało ważne jest mniejsze chyba w Pajero ( dawno temu to sprawdzałem)Może troszkę namieszałem ale pisze to co doświadczyłem z własnego doświadczenia.
Aha i ostania rzecz nie polecam amerykańskiej wersji o nazwie Montero.
astro007
Aktywny
 
Posty: 253

09 Wrz 2008, 02:41

Dzięki za wszystkie rady i sugestie.
Cały czas szukam, raczej Pajero, ale jak jakis fajny Patrol się trafi, to też powaznie się zastanowię. Samochodów troszkę namierzyłem, jednak zawsze jest "coś", a jak już sie trafił taki, który potencjalnie by mnie interesował, to okazało się, że sprzedany!!! Niemniej jednak nie poddaję sie, szukam dalej i jakies auto zamierzam KONIECZNIE kupić.
Jeszcze jedno takie pytanko:
Oglądając niemieckie ogłoszenia zwróciłem równiez uwagę na Opla Fronterę... W granicach 10.000EUR bywają modele z 2002 - 2003, O Pajero i Patrolu z tego rocznika w tej cenie można tylko pomarzyć :)
Górna cena, jaką chciałbym zapłacić za auto to 12.000EUR. Dochodzą jeszcze koszty rejestracji, tak więc te 12tys jest absolutnie nieprzekraczalne - może udałoby sie zamknąć w tej kwocie wraz z rejestracją :)
Wracając do Frontery... Poczytałem sobie różne posty na tym forum i wasze opinie są... bardzo różne.
Znalazłem kilka aut w cenie do 10.000EUR, rocznik 2002, 2003 przebiegiem do 150.000km, 5 drzwiowe, z dieslem 2,2, manualna skrzynia...
Co sadzicie o takim aucie zamiast np. Pajero z 2000 roku?
Dla mnie ewentualnymi argumentami za byłyby:
- przynajmniej 2 lata młodszy
- mniejsze zużycie paliwa?
- mniejszy przebieg (przy zakładanej cenie)
- niższa cena
Poza zużyciem paliwa, (wg ogólnodostępnych danych - auto mniej pali) wszystkie pozostałe argumanty "ZA" sa mało motoryzacyjne :)
Jak jest w praktyce z Fronterami z tego rocznika? Zaznaczam ponownie, że auto ma służyć do:
- jeżdżenia po mieście
- wyjazdów rodzinnych (asfalt, polne drogi)
- polowania, ryby, grzyby
Bardzo proszę o opinie i o podanie konretnych argumentów ZA i PRZECIW
Pozdrawiam
zoommy00
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Miejscowość: Trójmiasto

09 Wrz 2008, 17:29

Nie potrafię ci na to do końca odpowiedzieć ,znam kilka osób , ktore mają Frotki nie narzekają ale ja bym brał raczej Pajero niż Opla.ale chce dodać że wysprzęglanie w Patrolu w manualu jest okropne więc lepiej wybrać automat.
astro007
Aktywny
 
Posty: 253

09 Wrz 2008, 17:48

Ja również, tak jak wczesniej napisałem skłaniam sie ku Pajero, ale:
1) chcę w październiku wyjechać na trochę w karpaty wschodnie (wcześniej jeżdziłem w tamte rejony autem osobowym i tez dawałem radę)
2) ciężko znaleźć sensowne Pajero w cenie do 12.000EUR i w lokalizacji, gdzie ktoś znajomy mógłby mi je obejrzeć i zaliczkować *raczej zakładam zakup w Niemczech)
3) Frontera o dwa lata młodsza jest o jakieś 2.000EUR tańsza...
stąd moje ewentualne rozmyślania na temat tego auta, bo jakieś chciałbym kupić w najbliższych dniach. Ale tak jak napisałem wcześniej - celuję w Pajero.
zoommy00
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Miejscowość: Trójmiasto