Patrol Przymierzam się do kupna

04 Lis 2007, 22:54

Witam wszystkich. Jestem tu nowy i potrzebuję rady. Chciałbym kupić GRa, mniej więcej rocznik 1998-2001, diesel, 4/5 drzwi. Na razie nie planuję większych atrakcji w terenie, może w przyszłości. Proszę o opinie na temat tego samochodu oraz ewentualnie na co zwracać uwagę przy zakupie. Pozdrawiam.
Prezes 106
Nowicjusz

Miejscowość: Zielonka

05 Lis 2007, 18:20

Silniki 2.8 przy niewydolnym układzie chłodzenia lubią wybuchać ale przecież żaden silnik nie wytrzyma długo bez dobrego chłodziwa. Natomiast w silnikach 3.0 mogą wystąpić problemy z tłokami.
Mosty są pancerne, wały podobnie.
Sprawdź czy nie ma luzów na mostach, skrzynia nie wyje, kompresję silnika i jeśli wszystko jest w porządku to kupuj.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

05 Lis 2007, 19:21

Dzięki serdeczne, jestem laikiem, ale wycie w skrzyni chyba usłyszę, poza tym muszę zaopatrzyć się w mechanika. Mam dalsze pytania: co należy powymieniać po zakupie i na jakie nastawić się koszta. Zdaję sobie sprawę, że terenówki nie są tanie w utrzymaniu. Czy trzeba coś robić z rozrządem przy 200 tys. km, czy jest to kilometraż przy jakim należy zrobić przegląd (tj. wymienić płyny i inne materiały eksploatacyjne)
Prezes 106
Nowicjusz

06 Lis 2007, 18:35

No cóż, ja wyznaję zasadę, że w każdym aucie po zakupie (choćby nie wiem jak zapewniał mnie sprzedający) wymieniam pasek rozrządu i wszystkie płyny eksploatacyjne (olej w mostach, silniku, skrzyni, płyn chłodniczy) oraz filtry.
Jaki to koszt w Patrolu? Nie wiem. Na szczęście mamy spory wybór w dostawcach części - serwisy, hurtownie, sklepy - można wybierać. :wink:

W światku offroadowym mówi się, że tzw pakiet startowy - czyli wyżej wymienione - to około 1,5-2 tyś PLN. W skład pakietu wchodzą również jakieś drobiazgi wymagające wymiany - klocki hamulcowe, paski klinowe, krzyżaki, płyn czy szczęki hamulcowe.