Patrol Przymierzam się do kupna

04 Lis 2007, 22:54

Witam wszystkich. Jestem tu nowy i potrzebuję rady. Chciałbym kupić GRa, mniej więcej rocznik 1998-2001, diesel, 4/5 drzwi. Na razie nie planuję większych atrakcji w terenie, może w przyszłości. Proszę o opinie na temat tego samochodu oraz ewentualnie na co zwracać uwagę przy zakupie. Pozdrawiam.
Prezes 106
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Zielonka

05 Lis 2007, 18:20

Silniki 2.8 przy niewydolnym układzie chłodzenia lubią wybuchać ale przecież żaden silnik nie wytrzyma długo bez dobrego chłodziwa. Natomiast w silnikach 3.0 mogą wystąpić problemy z tłokami.
Mosty są pancerne, wały podobnie.
Sprawdź czy nie ma luzów na mostach, skrzynia nie wyje, kompresję silnika i jeśli wszystko jest w porządku to kupuj.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

05 Lis 2007, 19:21

Dzięki serdeczne, jestem laikiem, ale wycie w skrzyni chyba usłyszę, poza tym muszę zaopatrzyć się w mechanika. Mam dalsze pytania: co należy powymieniać po zakupie i na jakie nastawić się koszta. Zdaję sobie sprawę, że terenówki nie są tanie w utrzymaniu. Czy trzeba coś robić z rozrządem przy 200 tys. km, czy jest to kilometraż przy jakim należy zrobić przegląd (tj. wymienić płyny i inne materiały eksploatacyjne)
Prezes 106
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Zielonka

06 Lis 2007, 18:35

No cóż, ja wyznaję zasadę, że w każdym aucie po zakupie (choćby nie wiem jak zapewniał mnie sprzedający) wymieniam pasek rozrządu i wszystkie płyny eksploatacyjne (olej w mostach, silniku, skrzyni, płyn chłodniczy) oraz filtry.
Jaki to koszt w Patrolu? Nie wiem. Na szczęście mamy spory wybór w dostawcach części - serwisy, hurtownie, sklepy - można wybierać. :wink:

W światku offroadowym mówi się, że tzw pakiet startowy - czyli wyżej wymienione - to około 1,5-2 tyś PLN. W skład pakietu wchodzą również jakieś drobiazgi wymagające wymiany - klocki hamulcowe, paski klinowe, krzyżaki, płyn czy szczęki hamulcowe.

Wszystko zależy od stanu technicznego autka, im jest ono w lepszym stanie tym mniej tych drobiazgów do wymiany jest. Ale rozrząd i płyny wymieniłbym na 100%.

A co do eksploatacji w przyszłości...
Olej w mostach wymieniamy po każdym większym taplaniu w wodzie (mosty pod wodą), w silniku co 10-15 tyś km, w skrzyni raz na rok lub w zalezności od jego stanu. Na bieżąco sprawdzamy hamulce.
A jeśli coś wyskoczy tak nagle.... to też oczywiście wymieniamy/naprawiamy. :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

06 Lis 2007, 22:28

Ok. Dzięki, jak dojdzie do zakupu i stanę się SZCZĘŚLIWYM posiadaczem Patrola dam znań, pozdrawiam: Prezes 106.
Prezes 106
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Zielonka

06 Lis 2007, 23:03

Powodzenia w zakupie. I nie zapomnij wkleić fotki swojego nabytku. :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault Type B - 120 lat modelu
    Sztywny dach nadawał samochodowi zaskakujący wygląd jak na dzisiejsze normy. Był prawie równie wysoki co długi. Nadwozie miało długość 1,9 metra (czyli o 50 cm mniej niż nowoczesne Renault Twizy) i imponującą wysokość ...