Pedał hamulca czasami twardnieje

21 Wrz 2014, 17:48

Witam. Chyba mam jakiś problem z hamulcem. Otóż kilka razy (ze 3 razy w ciągu ostatnich 2 miesięcy) zdarzyło mi się, że podczas hamowania pedał hamulca stał się twardy - tj. nie mogłem go dostatecznie głęboko wcisnąć - i siła hamowania znacznie osłabła.
Gdzieś wyczytałem, żeby sprawdzić serwo - "napompować" hamulec przy wyłączony silniku aż pedał stwardnieje, a potem odpalić auto. Jeśli serwo jest ok, to pedał powinien opaść - i tak też się u mnie stało.
Dodam, że niedawno auto miało diagnozowany niedziałający ABS i wymieniona była koronka.
Układ raczej nie będzie zapowietrzony, bo niedawno też był wymieniany płyn, więc zakładam, że majster wszystko porządnie zrobił.

Poradzicie w czym może być problem i jak się pozbyć tego mankamentu tanim kosztem?
j3sper
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 10 10 2006
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

30 Wrz 2014, 12:48

Takim objawem może być np. zapieczenie tzw. prowadników zacisku hamulcowego. Zdarza się to często jak zacisk nie może się odsunąć od tarczy do końca po puszczeniu pedału hamulca wtedy podczas jazdy klocki trą cały czas o tarczę. Przez taką sytuację dochodzi do nagrzania hamulców do wysokiej temperatury, a to z kolei przy dłuższej jeździe może prowadzić nawet do zagotowania się płynu hamulcowego.

Objawem może być właśnie twardnienie pedału hamulca tak jak u ciebie. Jak to naprawić? Najlepiej zdemontować zaciski i dokładnie oczyścić wszystkie elementy i sprawdzić dokładnie prowadniki.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Wrz 2014, 18:51

W międzyczasie byłem z tym u mechanika... Przez 2 dni nie wiedział w czym problem, a trzeciego dnia nagle stwierdził, że trzeba wymienić płyn bo "delikatnie zagotowany i zapowietrzony" - i tak też zrobił. Jestem o 200zł lżejszy i "będzie pan zadowolony".
Ja tam się za bardzo na mechanice nie znam, ale czy jakby to był problem płynu, to pedał nie byłby właśnie miękki, a nie twardy? Problem występował sporadycznie, więc nie jestem w stanie stwierdzić, czy nastąpiła jakakolwiek zmiana. W weekend przejechałem 200km i nic się nie działo, ale to była trasa, a nie miasto.

Chyba sam nie jestem w stanie jednak tego zdemontować i naprawić. Pozostaje zmiana mechanika?
j3sper
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 10 10 2006
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

21 Paź 2014, 22:02

Zagotowanie się płynu zmienia jego właściwości i wówczas pedał może być twardy podczas próby hamowania.
Wiesman
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 07 08 1980
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Audi A4
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

30 Paź 2014, 17:41

witam mam podobny problem i mam pytanko czy ta rurka koncowa z pompy vacum ma byc taka lużna??
andriu051
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: łomża
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...