Peugeot 1007 brak wspomagania

09 Mar 2025, 16:49

Wieczorem zrobię diagnostykę raz jesscze i wstawię zdjęcie
hedzik
Nowicjusz
 
Posty: 22
Zdjęcia: 0

09 Mar 2025, 19:49

Robiłem jeszcze raz skanowanie i takie błędy pokazuje komputer
hedzik
Nowicjusz
 
Posty: 22
Zdjęcia: 0

10 Mar 2025, 13:29

Zrobiłem test funkcji wspomagania i takie błędy wyszły.
hedzik
Nowicjusz
 
Posty: 22
Zdjęcia: 0

10 Mar 2025, 14:27

Jesteś pewny że ten drugi sterownik wspomagania jest sprawny ? Da się tutaj otworzyć puszkę i obejrzeć płytkę drukowaną od strony lutowań ? Co do ABS jaką masz skrzynię biegów ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Mar 2025, 14:49

Pewien nie jestem, gościu zapewnial że jest sprawny ale pewność nie mam... otwierałem ten stary i widać płytkę główna ale nie wyciągałem jej bo nie chciałem nic uszkodzić.
Skrzynka 5 biegowa manualna
hedzik
Nowicjusz
 
Posty: 22
Zdjęcia: 0

10 Mar 2025, 20:44

Tak wygląda sterownik w środku
hedzik
Nowicjusz
 
Posty: 22
Zdjęcia: 0

11 Mar 2025, 17:21

za słaba jakość tego zdjęcia niestety, niewyraźne. Lepsze światło na pewno by pomogło! Co do samej płytki, z lewej strony to chyba tylko śniedź, natomiast nurtuje mnie pomarańczowo/brązowa kolorystyka tu i ówdzie z prawej. Niestety, nie wymontuję ze swojego auta dla porównania, bo jest w innym mieście :D Inna rzecz, gdzie dokładnie te moduły są umiejscowione. W miejscach narażonych na wibracje połączenia lutowane potrafią pękąć i to w sposób niewidoczny dla oka. Pomaga tylko kontrola ciągłości obwodów, ale bez schematu punktów testowych jest to zwykła męczarnia
mikajisy
Nowicjusz
 
Posty: 14
Zdjęcia: 4

11 Mar 2025, 17:38

Nie mam już pomysłów gdzie wgl zacząć szukać rozwiązania
hedzik
Nowicjusz
 
Posty: 22
Zdjęcia: 0

11 Mar 2025, 19:10

dzięki, jest lepsze choć nie świetne - to typowy problem lamp błyskowych w prostych aparatach, świecą mniej więcej stąd, gdzie łapią światło, co sprawia że wszelkiego rodzaju lustrzane odbicia są prześwietlone. Nie szkodzi. Okolice układu z prawej strony wyglądają jak pokryte błotem, tylko część liter jest czytelna, pozostałe na środku i lewy dolny jakby powierzchniowo roztopione, górny albo plama albo częściowo roztopiony... Największy układ na zdjęciu ma na całej powierzchni oznaczenia. Czy to nie dziwne? Nie wygląda to dobrze, ciekaw jestem jak ten drugi. Co mnie nurtuje, auto wcześniej było ok, nikt przy tym nie grzebał?... nie pamiętam też, gdzie ten cały moduł jest umiejscowiony, gdy jest na swoim miejscu, a do diagramów nie mam już dostępu. Czy cokolwiek mogło spowodować kontakt z nadmierną temperaturą? Czy obudowa modułu nosi jakieś ślady? inna rzecz, może ktoś kiedyś akurat tą płytkę regenerował, niezbyt umiejętnie, wypalając ją np opalarką. Tu już zaczyna się robić detektywistycznie : )
mikajisy
Nowicjusz
 
Posty: 14
Zdjęcia: 4

11 Mar 2025, 20:42

Jutro podeślę foto drugiego sterownika, znajduje się on za akumulatorem. Nic o tym nie wiem żeby ktoś to regenerował czy cokolwiek grzebał przy tym .
hedzik
Nowicjusz
 
Posty: 22
Zdjęcia: 0

15 Mar 2025, 18:55

Podsylam zdjęcie drugiego sterownika w środku.
hedzik
Nowicjusz
 
Posty: 22
Zdjęcia: 0

17 Mar 2025, 12:22

ten wygląda inaczej, jednak ślady na plastikowych częściach wskazują na byłą obecność płynów i ich odparowanie. Przydałby się diagram tej części, żeby sprawdzić ciągłość i oporność poszczególnych wyjść i wejść, ale niestety nie posiadam
mikajisy
Nowicjusz
 
Posty: 14
Zdjęcia: 4

20 Mar 2025, 23:45

Kupiłem kolejny sterownik, bez zmian. Nie wiem już gdzie mam szukać...
hedzik
Nowicjusz
 
Posty: 22
Zdjęcia: 0

24 Mar 2025, 21:59

myślę nad tym od czasu do czasu i mam takie przeczucie, że to jest jakaś kaskada problemów. Coś ciągnie za dużo prądu, inne systemy nie dostają stabilnego 12V i zaczynają sypać błędami. Kiedyś diagnozując tego typu kłopoty zaczynałem od wypinania po kolei bezpieczników, wpinania, kasowania błędu i ponownego testu. W tym wypadku mam wrażenie, że to może być wspomaganie kierownicy - są elektryczne i miewały problemy. Co do pary 1109 i 1309 https://peugeot.auto.com.pl/forum/viewt ... p?t=254430 ale wątpię, żeby to było to. Inni mieli całą gamę kolorów na desce od jednego niesprawnego czujnika ABS.

Zaczynam się zastanawiać, skoro tu i tam w modułach były ślady po "czymś" to sprawdziłbym dokładnie wszystkie złącza - odpiął, przedmuchał, spray do czyszczenia kontaktów i po odparowaniu spowrotem wpiąć. To co cię spotyka to niestety francuska elektronika... ale każde auto ma jakieś przypadłości.
mikajisy
Nowicjusz
 
Posty: 14
Zdjęcia: 4

25 Mar 2025, 10:53

Ja zapytam autora - od kiedy jest problem ? W jakich okolicznościach powstał ?
Co z tą parą błędów w ESP ? Myślę że ktoś coś tutaj grzebał / wymieniał.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna