Cześć. Post dość długi, ale będę wdzięczny za dotrwanie do końca. Jakiś czas temu oddawałem swoje XC90 2009 r. D5 w automacie do mechanika (tutaj lista z tym co było naprawiane:
https://postimg.cc/xqB668Wr . Samochód stał tam prawie 3 miesiące. Po odebraniu go zauważyłem parę rzeczy:
1. Wibracje. Samochód na włączonym silniku drga wyraźnie bardziej niż przed oddaniem. Drga kierownica, fotele, pedaly, czyli w sumie cała kabina. Drgania czuć zarówno na postoju jak i podczas jazdy (raczej na niskich i średnich obrotach). Chyba najbardziej czuć to:
- na wrzuconym wstecznym
- przy hamowaniu gdy auto toczy się już tak z 10-30 km/h - wtedy zaczyna mocniej wibrować
- na biegu jałowym na postoju
Mechanik uważa, że nic specjalnego nie czuć, ja natomiast wyraźnie czuję różnicę. Plus dwie osoby które ze mną jechały też potwierdziły. Zasugerowałem mechanikowi, że może coś z poduszkami silnika, ale stwierdził, że raczej niee, że poduszki to byłoby czuć raczej jakbym hamował i zaraz dodał znowu gazu.
2. W momencie zmiany przełożenia czuję jak pod podłogą coś uderza/trze. Nie występuje to za każdym razem - czasami się pojawia czasami nie, ale jest to wyraźne. Najczęściej i najwyraźniej pojawia się to przy zmianie biegu z 3 na 4. Przy niższych biegach może parę razy się zdarzyło i mniej wyraźnie, przy 5 i 6 raczej wcale.
3. Tutaj może mi się tylko wydawać, ale mam wrażenie, że po odbiorze auta od mechanika skrzynia chodzi trochę inaczej, gorzej. Biegi są przerzucane mniej płynnie, w momencie zmiany biegu na wyższy najpierw jest uczucie jakby przez ułamek sekundy zahamował silnikiem, takie uczucie jakby coś go od tyłu przytrzymało i dopiero wtedy następuje przełożenie, przy którym jest też lekkie szarpnięcie. Poza tym przy jezdzie na 3 biegu przy spokojnym przyspieszaniu auto wrzuca 4 bieg dopiero przy 2000 obr. Wydaje mi się, że wcześniej skrzynia nie zwlekała tak długo i zmieniała trochę szybciej. Aż się prosi, żeby szybciej wrzucił. Uczucie trochę jak w trybie sportowym, którego nie ma.
4. Ostatnio przy przyspieszaniu, skrzynia się nieco zawahała i jak zmieniła bieg to wydobył się jakiś dźwięk z podwozia. Po tym incydencie podczas odpalania silnika pojawia się takie stuknięcie. Słychać to na filmiku - pod koniec procesu odpalania. Nie pojawia się to przy każdym odpalaniu, ale przy większości.
[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Czy któraś pozycja z załączonej listy może być powiązana z tymi dolegliwościami? Dodam, że przekładnia kątowa była regenerowana na nowo i wzmacniana przez inną osobę, ale kontaktowałem się już i zapewniła, że nic z tego nie będzie powiązane z przekładnią.