Volvo xc90 D5 2009 - dolegliwości po wizycie u mechanika

08 Mar 2025, 18:35

Cześć. Post dość długi, ale będę wdzięczny za dotrwanie do końca. Jakiś czas temu oddawałem swoje XC90 2009 r. D5 w automacie do mechanika (tutaj lista z tym co było naprawiane: https://postimg.cc/xqB668Wr . Samochód stał tam prawie 3 miesiące. Po odebraniu go zauważyłem parę rzeczy:

1. Wibracje. Samochód na włączonym silniku drga wyraźnie bardziej niż przed oddaniem. Drga kierownica, fotele, pedaly, czyli w sumie cała kabina. Drgania czuć zarówno na postoju jak i podczas jazdy (raczej na niskich i średnich obrotach). Chyba najbardziej czuć to:
- na wrzuconym wstecznym
- przy hamowaniu gdy auto toczy się już tak z 10-30 km/h - wtedy zaczyna mocniej wibrować
- na biegu jałowym na postoju
Mechanik uważa, że nic specjalnego nie czuć, ja natomiast wyraźnie czuję różnicę. Plus dwie osoby które ze mną jechały też potwierdziły. Zasugerowałem mechanikowi, że może coś z poduszkami silnika, ale stwierdził, że raczej niee, że poduszki to byłoby czuć raczej jakbym hamował i zaraz dodał znowu gazu.

2. W momencie zmiany przełożenia czuję jak pod podłogą coś uderza/trze. Nie występuje to za każdym razem - czasami się pojawia czasami nie, ale jest to wyraźne. Najczęściej i najwyraźniej pojawia się to przy zmianie biegu z 3 na 4. Przy niższych biegach może parę razy się zdarzyło i mniej wyraźnie, przy 5 i 6 raczej wcale.

3. Tutaj może mi się tylko wydawać, ale mam wrażenie, że po odbiorze auta od mechanika skrzynia chodzi trochę inaczej, gorzej. Biegi są przerzucane mniej płynnie, w momencie zmiany biegu na wyższy najpierw jest uczucie jakby przez ułamek sekundy zahamował silnikiem, takie uczucie jakby coś go od tyłu przytrzymało i dopiero wtedy następuje przełożenie, przy którym jest też lekkie szarpnięcie. Poza tym przy jezdzie na 3 biegu przy spokojnym przyspieszaniu auto wrzuca 4 bieg dopiero przy 2000 obr. Wydaje mi się, że wcześniej skrzynia nie zwlekała tak długo i zmieniała trochę szybciej. Aż się prosi, żeby szybciej wrzucił. Uczucie trochę jak w trybie sportowym, którego nie ma.

4. Ostatnio przy przyspieszaniu, skrzynia się nieco zawahała i jak zmieniła bieg to wydobył się jakiś dźwięk z podwozia. Po tym incydencie podczas odpalania silnika pojawia się takie stuknięcie. Słychać to na filmiku - pod koniec procesu odpalania. Nie pojawia się to przy każdym odpalaniu, ale przy większości.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Czy któraś pozycja z załączonej listy może być powiązana z tymi dolegliwościami?

Dodam, że przekładnia kątowa była regenerowana na nowo i wzmacniana przez inną osobę, ale kontaktowałem się już i zapewniła, że nic z tego nie będzie powiązane z przekładnią.
Netheaton
Nowicjusz
 
Posty: 19

08 Mar 2025, 18:45

I co my mamy zawyrokować ? Złożyłeś reklamację do mechanika ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Mar 2025, 21:10

Nie zawyrokowac tylko pomóc oceniać na tyle na ile to możliwe czy któraś z tych dolegliwości może być powiązana z którąś z tych pozycji na liście do której link podałem
Netheaton
Nowicjusz
 
Posty: 19

08 Mar 2025, 21:36

Powtórzę - składałeś reklamację do mechanika ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Mar 2025, 22:51

Mówiłem o tych drganiach, ale mówili że pojeździli i nie wykryli. W tygodniu chce jeszcze raz podjechać, ale nie chciałbym żeby mnie skasowali za coś co sami spowodowali, dlatego chcę się zorientować.
Netheaton
Nowicjusz
 
Posty: 19