( Peugeot 1007 ) Problem z temperaturą

03 Wrz 2014, 15:10

Witam
Mam Peugeot 1007 1.4 75km i mam z nim problem a mianowicie z temperaturą. Gdy silnik się zagrzeje zaświeca mi się kontrolka od temperatury i zaczyna piszczeć komputer. Muszę go zgasić chwilę odczekać i dopiero wtedy ruszyć. I po chwili dalej się zaświeca ;/ wentylator dopiero się włącza jak zapala się kontrolka i zaczyna piszczeć ale nieraz nawet to nie pomaga. Płyn w zbiorniczku jest i nie ubywa go. Tak samo jak olej, ale spalanie troszkę wzrosło. Auto nie kopci i odpala na strzała. Co to może być ? :cry:
boekje
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Peugeot 1007
Silnik: 1.4B 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

03 Wrz 2014, 19:09

Warto sprawdzić czujnik temperatury. To na początek :)
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

03 Wrz 2014, 20:53

Witamy, rzeczywiście sprawdzeniu na początek należy poddać czujnik temperatury płynu chłodzącego. Sygnał wysyłany prze ten czujnik załącza wentylator i może wskazywać temperaturę na deskę rozdzielczą. Czujnik sprawdzić można urządzeniem diagnostycznym weryfikując wskazania podawane do sterownika silnika i na deskę rozdzielczą.
Zapraszamy serwis Auto-Conrad
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

08 Wrz 2014, 12:07

A więc bawiłem się z tym autem i tak.. Czujnik wymieniony i dalej to samo, wywaliłem termostat i grzeje się dalej tak samo jak wcześniej. Pojechałem do warsztatu żeby sprawdzić czy nie jest wywalona uszczelka pod głowicą tym urządzeniem do płynu co wykrywa dwutlenek węgla oczywiście nic a nic nie wyszło czyli uszczelka jest dobra :D założyłem nowy termostat i odpowietrzałem go 2 dni jeźdząc i w ogóle. I jest tak że jak jadę i mi się zaświeci to po chwili gaśnie bo chłodzi go 2 stopień wentylatora i potem przez długi czas się nie zaświeca a jak stanę w korku zaraz się zaświeca ;/ i tak w kółko jak odkręcam korek to jeszcze jakieś pęcherzyki powietrza wylatują ;/ I tak cały czas ;/ Kupiłem jeszcze środek do czyszczenia chłodnic i dalej nic ;/ co to może być ?
boekje
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Peugeot 1007
Silnik: 1.4B 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

08 Wrz 2014, 17:42

Witamy ponownie.
Jeśli auto wyposażone jest w klimatyzację to zapewne posiada dwie prędkości wentylatora. W takim przypadku uszkodzeniu mógł ulec opornik wentylatora włączający jego 1-wszą prędkość.
Druga prędkość nadal będzie się włączała przy mocno rozgrzanym silniku.
Zapraszamy serwis Auto-Conrad
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

08 Wrz 2014, 19:05

1 stopień wentylatora jest sprawny :/ a co myślicie nad pompą wody? a jeszcze może wiecie gdzie są odpowietrzniki w tym modelu. Bo na chłodnicy nie ma.
boekje
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Peugeot 1007
Silnik: 1.4B 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

08 Wrz 2014, 22:43

boekje napisał(a):1 stopień wentylatora jest sprawny :/ a co myślicie nad pompą wody? a jeszcze może wiecie gdzie są odpowietrzniki w tym modelu. Bo na chłodnicy nie ma.


Pompa jest jak najbardziej prawdopodobna :ok:... U Ciebie jest napędzana rozrządem??? Pewnie tak... Kiedy ostatnio ją wymieniałeś??? Jaki tam jest płyn chłodniczy??? Kiedy go ostatnio wymieniałeś??? Czy gdy silnik jest nagrzany to wszystkie przewody elastyczne są w tej samej temperaturze??? Czy chłodnica jest gorąca przy nagrzanym silniku??? Z opisu wnioskuję... Że nie mas instalacji LPG... CZY ODCZYTYWAŁEŚ BŁĘDY??? ROBIŁEŚ DIAGNOSTYKĘ KOMPUTEROWĄ??? Kiedy będziesz zmieniać rozrząd??? Jakoś niedługo może???

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

09 Wrz 2014, 22:01

A więc :D
Tak jest napędzany rozrządem, nie wymieniałem bo samochód kupiłem niedawno, Płyn wymieniony na BORYGO :D Tak gdy silnik jest nagrzany wszystkie przewody są gorące, Chłodnica też. Nie ma LPG. Nie byłem na żadnym komputerze.

Dziś chwilę przy nim siedziałem jest taka dziwna rzecz bo jak się dobrze nagrzeje to jak zacznie dzwigać wodę do góry to puszcza pęcherzyki powietrza. Wygląda tak jak by był cały czas zapowietrzony ;/ i czy w tym modelu jest tylko jeden odpowietrznik ten z tyłu na wejściu do nagrzewnicy? Zdaje mi się żę pompa jest dobra bo wszystkie węże gorące ;/ I nigdzie nie cieknie nic, płynu nie ubywa, chłodnica też sucha
boekje
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Peugeot 1007
Silnik: 1.4B 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

09 Wrz 2014, 22:47

boekje napisał(a):Zdaje mi się żę pompa jest dobra bo wszystkie węże gorące ;/ I nigdzie nie cieknie nic, płynu nie ubywa, chłodnica też sucha


Skąd wiesz czy nie ubywa jeśli układ wygląda jakby się wciąż odpowietrzał? To że wszystkie węże są gorące to po prostu skutek otwartego termostatu, pompa nie ma aż tak dużego znaczenia w tym temacie. Nawiew masz na maksimum ciepło przy tym odpowietrzaniu????? Być może masz gdzieś małą nieszczelność i układ sam się lekko zapowietrza... Hmm???

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

10 Wrz 2014, 05:28

Tak nawiew jest włączony na full i ustawiony na gorące powietrze ;) ale nigdzie nie widać żeby gdzieś kapało czy coś :(
boekje
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Peugeot 1007
Silnik: 1.4B 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

10 Wrz 2014, 20:15

boekje napisał(a):Tak nawiew jest włączony na full i ustawiony na gorące powietrze ;) ale nigdzie nie widać żeby gdzieś kapało czy coś :(


Jeżeli będziesz niedługo wymieniać rozrząd to oczywiście zmień i pompę... Chyba że byś się najpierw zdecydował się na diagnostykę komputerową, która być może rozjaśniła by sytuację... To jak wolisz, co pierwsze. A pali się jakaś kontrolka ??? Duże i dużo tych bąbli leci??? Generalnie jeśli bąble są ściśle powiązane z tą usterką to diagnostyka może okazać się zbędna, jeżeli nie to przydałoby się ją zrobić. Nie ocenię bo ich nie widzę... Możliwe że ten samochód ma jeszcze jakieś odpowietrzniki ale to już podpytaj np. na forum Pug bo osobiście tego nie wiem. Czy w tym samochodzie/silniku płyn chłodniczy wędruje do głowicy przez kolektor dolotowy??? Wydaję mi się że nie ale pewności nie mam... Kolego z jakiego rejonu jesteś??? W stolicy mogę polecić świetnego speca od PUG'ów.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

03 Paź 2014, 17:43

Problem rozwiązany :D

Okazało się na komputerze diagnostycznym że problemem był wentylator zacinający się pierwszy stopień a potem już się wcale nie włączał :D Wentylator zakupiony autko działa jak należy :mrgreen: Dziękuje wszystkim za pomoc ! :D
boekje
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Peugeot 1007
Silnik: 1.4B 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005