Peugeot 107, problem z biciem tarcz kół przedniej osi.

30 Cze 2020, 20:00

Witam. Mój przypadek jest następujący. Posiadam Peugeota 107 z 2006 r. (silnik 1.0 benzyna), którego intensywnie eksploatuję dojeżdżając codziennie do pracy. Ogólnie jestem zadowolony. Mało pali, nie rdzewieje, tanie części i raczej bezawaryjny. Ostatnio jednak pojawiła się pewna usterka, której usunięcie chyba mnie przerosło. Przy przebiegu ok. 169000 km pojawiło się bicie na przedniej osi podczas hamowania. Wymieniłem tarcze hamulcowe i klocki na nowe oraz piasty kół przednich (były już trochę zużyte). Po około 1000 km znów pojawiło się bicie na przedniej osi podczas hamowania. Okazało się, że lekko skrzywiły się tarcze. Dałem je do przetoczenia (przy zachowaniu minimalnej dopuszczalnej grubości). Po założeniu wszystko było ok. Do czasu. Po kolejnych 2000 km znów pojawiło się bicie. Znów wymieniłem tarcze na nowe (ATE), założyłem nowe klocki (FERODO) oraz nowe blaszki pod klocki (w jarzmach). Jakiś czas było dobrze. Po lekko ponad 6000 km znów pojawiło się bicie kół podczas hamowania. Podczas pomiaru (po zdjęciu tarcz) okazało się że bicie mają piasty (niewielkie, ale nie mieściło się już w normie). Wymieniłem więc piasty kół przednich na nowe (sprawdziłem – nowe nie miały bicia). Prawie nowe tarcze dałem do przetoczenia. Po założeniu bicia nie było. Do czasu. Po przejechaniu ok. 11000 km znów pojawiło się bicie na przedniej osi podczas hamowania. Pojechałem na diagnostykę. Zawieszenie jest ok. W warsztacie ponownie wymieniono piasty kół przednich na nowe i przetoczono tarcze. Jakiś czas było ok., ale znów podczas hamowania zauważyłem, że pojawia się delikatne bicie na przedniej osi. Na chwilę obecną skończyły mi się już pomysły. Może ktoś miał podobny przypadek i udało mu się to ogarnąć.
gaas
Obserwowany
 
Posty: 1

01 Lip 2020, 06:45

Tarcze kup z oryginału, ja też miałem taki problem dopiero za trzecim czy 4 razem kupiłem tarcze w serwisie i spokój
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Sie 2020, 08:10

Tylne hamulca masz sprawne? Kiedyś miałem problem w małym samochodzie właśnie z biciem tarcz po pewnym przebiegu i zawsze było to mniej niż 10tkm. Po drugim zabiegu zacząłem sprawdzać o co chodzi i okazało się że tylne hamulce były słabe (przeszły przegląd ale ledwo o tym nie wiedziałem). Po zrobieniu tylnych hamulców z przodu problem więcej się nie pojawił przy takiej samej jeździe (95% miasto).
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10133
Zdjęcia: 35

19 Sie 2020, 08:31

W dzisiejszych czasach nie ma chyba sposobu na bicie hamulców ;). Osobiście w swoim peugeocie stosuje DEPLHI (nie za tanie, ale też nie za drogie, nie ma przerostu formy nad treścią) i póki co jestem zadowolony.
Easydriver
Początkujący
 
Posty: 77
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Warszawa / Złotoryja
Prawo jazdy: 22 05 2016
Auto: Ford Maverick, poluję na BMW
Silnik: 2.3 i 150 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

24 Wrz 2020, 15:25

Rokiko jest raczej na dobrym tropie,bo jak wytłumaczyć to,że odstawiłem W210 na rok na przysłowiowe,,kołki,auto stało bez jazdy,odpalałem tylko silnik,tarcze nie biły,przy pierwszej jeżdzie po takim czasie biły okropnie,po tygodniu mniej,ale bicie nie ustąpiło,zacząłem domyślać się,że czas stagnacji auta wpłynął na to,podczas stania tarcze wykrzywić się nie mogły,czeka mnie,, smarowanie ,,wszystkich tłoczków,coś jest zapieczone,tylko jeszcze nie wiem jak to może wpływać na efekt bicia,po prostu efekt jest taki ,jakby pompa ABS działała przy hamowaniu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8594
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

23 Lis 2020, 06:33

Ja z kolei toczyłem bijące Delphi i na końcu poszły na śmietnik. Założyłem Boscha i nie biją. Teraz z tarczami to loteria ,bo robią je szybko zamiast zachowania prawidłowego procesu technologicznego i odleżenia się żelaziwa. Stąd te problemy. Mocno zdziwiony jestem tylko tym ,że biły ATE ,to dosyć solidny wyrób. :unsure:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    MORPHOZ - łączność i sztuczna inteligencja
    Na kierowcę i pasażerów Renault MORPHOZ czeka komfortowe i przestronne wnętrze LIVINGSPACE, przypominające prawdziwy salon. Siedząc wygodnie, każdy w swoim fotelu, kierowca i pasażerowie są dopieszczani przez sztuczną ...

23 Lis 2020, 16:10

W 107 na pierwszy montaż szły jak się nie mylę tarcze Zimmerman. Ale nie jestem pewny na 100%. Najlepiej podjedź do serwisu i tam kup z oznaczeniem Q ( OE ). Czasami można kupić nawet w hurtowniach lub zamówić w sklepie. Ważne, żeby były OE dla 107. Po Vinie sprzedawca powinien odszukać właściwe.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000