REKLAMA
Witam,
Mam problem z Peuegotem 206 1.4 75KM (2002r 120 tys. Przebiegu) a mianowicie podczas jazdy zapala się i miga CHECK, któremu towarzyszy sygnał dźwiękowy oraz samochód zaczyna szarpać/ przerywać tak jakby pracował na 3 cylindrach. Błąd zapala się po przejechaniu kilku km, kiedy samochód już się nagrzeje. W momencie szarpania samochód traci moc. Wystarczy wyłączyć samochód, dać mu kilka min i dalej znowu można pokonać kilka km.
Odczytałem błędy:
P0200 – obwód wtryskiwacza wadliwe działanie
P0300 – jednocześnie w wielu cylindrach wykryte wypadanie zapłonów lub losowo w różnych cylindrach
P0711 – obwód czujnika temperatury oleju przekładniowego nieprawidłowy zakres wartości sygnały wejściowego lub problem ze sprawnością
Auto odstawiłem do mechanika, który zdiagnozował wypalenie cewek zapłonowych (3 z 4 były już kiepskim stanie). Wymienił je oraz wyregulował zawory. Sprawdzał wtryskiwacze jednak nie dopatrzył się niczego więcej niepokojącego. Jedyną rzeczą na którą zwrócił uwagę był kiepsiej jakości olej. Olej został wymieniany 12 tys. Km temu/ niecały rok temu (Lotos).
Po powrocie dalej to samo. Do powyższych błędów doszedł:
P0350 – obwód pierwotny/ wtórny cewki zapłonowej wadliwe działanie
a przecież została zamontowana nowa cewka. Wcześniej też wymieniłem samodzielnie świece zapłonowe.
Po telefonie do mechanika zasugerował, że być może komputer potrzebuje kilkunastu uruchomień silnika aby adoptować nową cewkę.
Czy ktoś miał podobny problem lub wie co może być przyczyną tych problemów?