Peugeot 206 - rośnie temperatura przy jeździe pod górę

16 Paź 2017, 11:56

Witam wszystkich.
Moje autko to peugeot 206 1.6 benzyna 1999rok przebieg 64000km
Nie wiem czy się przejmować.
Mój przypadek jest taki że w czasie jazdy trasą przy większym obciążeniu tzn jazdy pod górę temperatura rośnie do załączenia się wentylatora. Po płaskim terenie jest ok.
Czy to jest normalne w 206. W innych autach starszych nie miałem takiego przypadķù.
Termostat zmieniony, czujnik temperatury też, układ chłodzenia przepłukany. Wentylator włączał się przed czyszczeniem układu przy 90C tak pokazywał wskaźnik, teraz po płukaniu włącza się przy 85C. Uklad jest odpowietrzony.
Z góry dziękuję za pomoc :ok:
miras81
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 19 06 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.6 8v
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Paź 2017, 12:11

No trochę za wcześnie włącza się wentylator. Powinien włączać się między 92-95 stopni ale w sumie nie masz czym się obawiać.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Paź 2017, 13:56

Nie jestem w 100% pewny, ale wskaźnik zaniża temp. Jak pisalem termostat wymieniłem i czujnik temperatury na wskaźnik i jest tak samo jak na starym.
Ja tylko chciałbym wiedzieć czy to jest normalne, że w czasie jazdy trasą bo w mieście to normalne, 206-stki nagrzewaja się do załączenia się wentylatora. Bo martwi mnie to że może się zdażyć tak że w trasie wentylator się nie włączy i silnik zagotuję.
Przepraszam że zwracam głowę, ale żona też jeździ i chciałbym mieć spokojna głowę.
:yes:
miras81
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 19 06 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.6 8v
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Paź 2017, 12:21

miras81 napisał(a):Bo martwi mnie to że może się zdażyć tak że w trasie wentylator się nie włączy i silnik zagotuję.
W trasie wentylator rzadko się włącza. Musi być naprawdę ciepło co innego na postoju.

Ogólnie wygląda na to że wszytko jest ok. Ja u siebie jadąc pod górę obserwuję że wskazówka od temperatury potrafi delikatnie drgnąć w górę jak jest ciepło na dworzu. To normalny objaw moim zdaniem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Paź 2017, 19:51

Dla pewności można zrobić test wydajności pompy płynu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Paź 2017, 08:04

W jaki sposób to można zrobić?
miras81
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 19 06 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.6 8v
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Paź 2017, 19:55

Sam tego nie sprawdzisz. Niekórzy mechanicy, czyli ci, co się bardziej szanują, mają urządzonka do pomiaru prędkości i ilości przepływającego płynu. W określonym czasie przez pompę na pewnych obrotach powinna przelecieć określona ilość płynu.
Oprócz tego w zależności jak jest skonstruowany zbiorniczek wyrównawczy, to czasami można popatrzeć do samego zborniczka i widać jak płyn do niego wraca z układu chłodzenia. Wtedy można na oko stwierdzić, czy pompa pracuje.
Takie urządzonka mają też gazownicy - przydaje im się to w sytuacji, jak komus zamarza reduktor. A dzieje się to zazwyczaj właśnie z powodu słabego obiegu cieczy chłodzącej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Paź 2017, 20:57

Tak jak piszesz, wizualnie sprawdziłem przepływ cieczy w zbiorniczku, przepływ jest i ze wzrostem obrotów strumień jest większy, ale to tylko wizualnie. Pompa ma 6 miesięcy, zakładana z rozrządem.
miras81
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 19 06 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.6 8v
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Paź 2017, 19:59

miras81 napisał(a):Tak jak piszesz, wizualnie sprawdziłem przepływ cieczy w zbiorniczku, przepływ jest i ze wzrostem obrotów strumień jest większy, ale to tylko wizualnie.

No i to wystarczy tak naprawdę - byle jest strumień tej cieczy, a nie kapie sobie albo leci powolutku stróżką. Wygląda więc, że pompa dobra. W takim razie można jeszcze sprawdzić, przy jakiej temp. otwiera się termostat i czy płynnie się przymyka i otwiera. Należałoby go wymontować, wrzucić do garnka z wodą, włożyć termometr i zacząć podgrzewać wodę oraz obserwować, przy jakiej temp. termostat zaczyna się otwierać, czy otwiera się całkowicie. Potem wyłączyć podgrzewanie i obserwować, czy się przymknie, jak temp woda spadnie. A następnie znowu zacząć podgrzewać i obserwować, czy płynnie pracuje.
Bo tak naprawdę przez ostanie czasy nie mieliśmy jakichś wielkich temperatur i taka jazda pod górkę nie powinna powodować włączania się wentylatora. Bo jakby tak miało być, to we wszystkich samochodach ludzi, którzy mieszkają w górach wentylatory chodziłyby non stop...A układ chłodzenia nie jest skomplikowany wbrew pozorom.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Paź 2017, 20:01

Narazie jestem w posiadaniu termometru laserowego. Będę musiał kupić normalny do wysokich temperatur, to sobie sprawdzę ten termostat.
Pozdrawiam :ok:
miras81
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 19 06 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.6 8v
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Paź 2017, 21:40

No niestety - laser się do tego nie nadaje :(
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Paź 2017, 05:40

Może być jeszcze jedna przyczyna, a mianowicie zakamieniona chłodnica. Miałem taki problem w starym LT-ku. Płukanie z odkamieniaczem pomogło.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

26 Paź 2017, 22:58

Chłodnicę i cały układ płukalem płynem do płukania uķladu chłodzenia. Później samą chłodnice wodą z węża, następnie trzy razy cały układ wodą destylowaną. :ok:
miras81
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 19 06 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.6 8v
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Paź 2017, 10:37

@miras81 i teraz już jest dobrze czy dalej jest problem taki jak był na początku?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Paź 2017, 17:42

Niestety nic się nie zmieniło :no:
miras81
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 19 06 1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.6 8v
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999