Peugeot 207 - po wymianie UPG wypadanie zapłonu

23 Sie 2021, 11:40

Peugeot 207 z silnikiem 1.2 benzyna+LPG. Podobno najgorszy silnik z możliwych, bo z BMW. Samochód zaprowadzony do warsztatu z uwagi na problem z zagrzewaniem się silnika i wprost ujmując syf w zbiorniku wyrównawczym, w którym na oko mieszało się wszystko. Wymieniona uszczelka pod głowicą, przepłukane wszystko,wymieniony olej i płyn chłodzący + rzeczy których laik nie potrafi przytoczyć. Przy pomiarach wyszło niskie i nierówne ciśnienie na cylindrach. Wahania między 8 a 9,5. Po złożeniu wszystkiego do kupy okazało się, że po rozgrzaniu silnika następuje wypadanie zapłonu i silnik brzmi dosłownie jak stary ciągnik. Co poszło nie tak? Mechanik wycenił że kompletna naprawa to koszt ok.11k (sic!). Czy ktoś może mi logicznie wytłumaczyć co się stało? Że przed naprawą nie było tego problemu a po naprawie się pojawił? Do warsztatu oddane auto (jako tako) ale na chodzie, a do odbioru ruina która nie nadaje się do jazdy. Help! :evil:
DrZaz
Nowicjusz
 
Posty: 7

23 Sie 2021, 12:00

Chyba peugeot 208, 207 nie miał 1.2. Czyli mechanik prawdopodobnie dał ciała i teraz chce 11 tys za remont? Głowica splanowana? Bo jeśli nie to na odpiernicz zrobione, więc i rozrząd może być źle ustawiony.
Gość114260
 

23 Sie 2021, 13:38

Była splanowana. Przy zdjęciu okazało się niestety, że ktoś przy niej wcześniej majstrował i szlifował ch wie czym... :/
DrZaz
Nowicjusz
 
Posty: 7

23 Sie 2021, 14:08

Co to za silnik bo w 207 najmniejszy był 1.4

DrZaz napisał(a):Mechanik wycenił że kompletna naprawa to koszt ok.11k (sic!)
To co wchodzi w tą wycenę bo to bardzo dużo jak na taki mały silnik.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

23 Sie 2021, 14:24

DrZaz napisał(a):Była splanowana. Przy zdjęciu okazało się niestety, że ktoś przy niej wcześniej majstrował i szlifował ch wie czym...

Więc dlaczego mechanik wydał Ci samochód w takim stanie?
Gość114260
 

23 Sie 2021, 14:29

W sumie w takim przypadku jeżeli głowica była w kiepskim stanie powinna zostać wymieniona i tyle. Na pewno to nie taki koszt jak podałeś. Przecież mechanik po rozebraniu silnika widział w jakim jest stanie.

Ciekaw jestem tylko co to za silnik...
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35

23 Sie 2021, 14:33

Zacznijmy od tego ze silnik nie od BMW tylko to wspólna konstrukcja ale to 1.6 a nie 1.2, 1.2 nie było w 207 więc coś mylisz.
Ja bym sprawdzić czy rozrząd dobrze ustawiony, żeby było szybciej wystarczy sprawdzić ciśnienie na cylindrach i będzie wiadomo
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16573
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Sie 2021, 16:09

Ponownie rozłożenie przede wszystkim. Chyba nowa głowica, cewki, panewki...? wymieniał i wymieniał, ciężko spamiętać, jeśli się na tym nie zna. W ogóle na ten moment wycenił to co już zostało zrobione na ponad 4k :!: co i tak udało się zbić do 4k... Wiem że robione było coś więcej, przy wymianie oleju filtry itd. Ale czy ta cena trochę nie przesada?
DrZaz
Nowicjusz
 
Posty: 7

23 Sie 2021, 16:17

Jeszcze mi go nie wydał. Ale w miarę czasu kiedy go robił, co jakiś czas dzwonił że jeszcze to i to wymienić. Za chwilę, że jeszcze to. W końcu uzbierała się taka kwota, że trzeba było powiedzieć stop i zastanowić czy się czy warto inwestować w ogóle... Na początku powiedział, że w najgorszym wypadku wyjdzie 8k (części +robocizna) teraz nagle że w sumie do 11k jakby zrobić wszystko kompletnie. Ja już słów nie mam
DrZaz
Nowicjusz
 
Posty: 7

23 Sie 2021, 16:19

Wymieniacz, a nie mechanik. O wiele prościej kupić inny sprawny silnik, przekładka max 1 tys i dziękuję. Też nie wiadomo co jest nie tak w starym silniku, zmień mechanika.
Gość114260
 

23 Sie 2021, 16:29

Ok. Mój błąd. Silnik 1.4 70kW benzyna +lpg
DrZaz
Nowicjusz
 
Posty: 7

23 Sie 2021, 17:44

1.4, mój błąd. Łańcuch rozrządu był wymieniony przed tą naprawą, chyba 3 miesiące wcześniej. Ciśnienie było mierzone jak dobrze pamiętam 8, 9, 9, 9,5.
DrZaz
Nowicjusz
 
Posty: 7

24 Sie 2021, 07:50

Czyli masz vti 95 koni
DrZaz napisał(a):8, 9, 9, 9,5
brakuje ciśnienia na cylindrach to i nie spodziewaj się ze chodzić będzie dobrze.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16573
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Sie 2021, 12:10

Tak czy siak 11 tyś to abstrakcja. Lepiej kupić nowy piec, a najlepiej oddać do innego mechanika do przeglądniecia głowica i rozrząd, bo nie wiemy nic.
Gość114260
 

24 Sie 2021, 12:47

A jest na to jakaś rada? Poza wymianą silnika na inny?
DrZaz
Nowicjusz
 
Posty: 7