Peugeot 3008 I 1.6HDI na krótsze trasy?

26 Lis 2017, 23:06

Witam,
W niedługim czasie mam zamiar kupić samochód, zastanawiam się nad Peugeot 3008 I (te z pierwszych lat produkcji 09-10) i choć nie robię dużych przebiegów, w granicach 15k km rocznie, głównie trasy 20km-miasto-20km, raz w miesiącu jakiś dłuższy wypad 100km-100km, to pod uwage biorę silnik diesela 1.6HDI, więcej egzemplarzy na rynku, stara i sprawdzona jednostka, z filtrem cząsteczek stałych FAP który dużo lepiej sprawdza się na krótszych dystansach niż popularny DPF.
Czy w takiej sytuacji opłaca się brać diesela? Silniki benzynowe w tym modelu niestety są awaryjne. Druga sprawa budzet, mam przeznaczone 27 tys zł, za tą cenę jestem w stanie kupić coś sprawdzonego?
Dzięki wszystkim za pomoc! :ok:
takatajama12
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 02 04 1988
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Peugeot
Paliwo: Diesel

26 Lis 2017, 23:14

Do 15k rocznie diesel stoi bardzo mocno pod znakiem zapytania.
Po drugie... mówisz że benzyny awaryjne, a 1.6 HDi to szczyt motoryzacji może? W poprzedniej firmie mieliśmy 4-5 takich aut i w każdym, ale to absolutnie każdym coś się działo... Ciągłe problemy z turbo, lejące wtryski, wymiany sprzęgła, naprawy skrzyni, ja wiem że to firmowe auta ale Citroeny z benzynami jakoś się nie psuły.

Do tego charakterystyka tego silnika jest bardzo irytująca. Turbodziura jest ogromna (zasługa małego silnika i dużego turbo), albo masz moc, albo jej nie masz, jak przy zmianie biegów zaśpisz z lewarkiem to tracisz cały piękny moment obrotowy diesla i znowu czekasz aż turbo się załaduje...

Kwintesencją tego HDi wiesz co było? To, że nawet serwis Citroena nie potrafił zakodować nowego wtryskiwacza i wydzwaniali do Francji, żeby im pomogli z kodami :D

Generalnie ode mnie, NIE.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Lis 2017, 00:38

Z tego co czytałem po forach, silnik 1.6HDI do 2008roku, kiedy został zaprezentowany 3008, został dopracowany i nie ma już takiego problemu z wtryskiwaczami czy turbo, natomiast benzyny (1.6THP) to jednostki opracowane wspólnie z BMW w których występują problemy z łańcuszkiem rozrządu i napinaczem łańcuszka. Dodatkowym plusem diesela jest jego popularność, dużo części zamiennych co przekłada się na niższe koszty napraw. Niemniej jednak dzięki za opinie, wezmę ją pod uwagę. :ok:
Po głowie chodzi mi jeszcze Nissan Qashqai I z silnikiem benzynowym 1.6 115KM.
takatajama12
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 02 04 1988
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Peugeot
Paliwo: Diesel

08 Gru 2017, 09:24

Witam,eksploatuję dwa peugeoty 308 od 5 lat a 3008 od 6 miesięcy oba 1.6 hdi mogę polecić je tak na trasy dłuższe jak i dojazdy do pracy.Brak problemu z FAP -em,niskie spalanie,cichy i przestronny.Koszty eksploatacji niskie osobiście jestem zadowolony i z czystym sumieniem polecam.
Andrzej160664
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 0- 0-1982
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Peugeot 3008
Silnik: 1.6 hdi 112 KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

08 Gru 2017, 20:34

takatajama12 napisał(a):został dopracowany i nie ma już takiego problemu z wtryskiwaczami czy turbo


Ale to nie jest żaden problem i nigdy nie był
Turbo, wtryskiwacze i koło dwumasowe to zwykłe elementy EKSPLOATACYJNE, nie psują się a po prostu zużywają.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kia Sorento po zmianach
    Odświeżona linia i zmodernizowana konstrukcja skorupy nadwozia, nowy silnik benzynowy 2.4 GDI o niższym zużyciu paliwa i emisji spalin, wyższy komfort podróżowania i lepsze własności jezdne – to tylko niektóre ...