Peugeot 3008 I 1.6HDI na krótsze trasy?

26 Lis 2017, 22:06

Witam,
W niedługim czasie mam zamiar kupić samochód, zastanawiam się nad Peugeot 3008 I (te z pierwszych lat produkcji 09-10) i choć nie robię dużych przebiegów, w granicach 15k km rocznie, głównie trasy 20km-miasto-20km, raz w miesiącu jakiś dłuższy wypad 100km-100km, to pod uwage biorę silnik diesela 1.6HDI, więcej egzemplarzy na rynku, stara i sprawdzona jednostka, z filtrem cząsteczek stałych FAP który dużo lepiej sprawdza się na krótszych dystansach niż popularny DPF.
Czy w takiej sytuacji opłaca się brać diesela? Silniki benzynowe w tym modelu niestety są awaryjne. Druga sprawa budzet, mam przeznaczone 27 tys zł, za tą cenę jestem w stanie kupić coś sprawdzonego?
Dzięki wszystkim za pomoc! :ok:
takatajama12
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 02 04 1988
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Peugeot
Paliwo: Diesel

26 Lis 2017, 22:14

Do 15k rocznie diesel stoi bardzo mocno pod znakiem zapytania.
Po drugie... mówisz że benzyny awaryjne, a 1.6 HDi to szczyt motoryzacji może? W poprzedniej firmie mieliśmy 4-5 takich aut i w każdym, ale to absolutnie każdym coś się działo... Ciągłe problemy z turbo, lejące wtryski, wymiany sprzęgła, naprawy skrzyni, ja wiem że to firmowe auta ale Citroeny z benzynami jakoś się nie psuły.

Do tego charakterystyka tego silnika jest bardzo irytująca. Turbodziura jest ogromna (zasługa małego silnika i dużego turbo), albo masz moc, albo jej nie masz, jak przy zmianie biegów zaśpisz z lewarkiem to tracisz cały piękny moment obrotowy diesla i znowu czekasz aż turbo się załaduje...

Kwintesencją tego HDi wiesz co było? To, że nawet serwis Citroena nie potrafił zakodować nowego wtryskiwacza i wydzwaniali do Francji, żeby im pomogli z kodami :D

Generalnie ode mnie, NIE.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Lis 2017, 23:38

Z tego co czytałem po forach, silnik 1.6HDI do 2008roku, kiedy został zaprezentowany 3008, został dopracowany i nie ma już takiego problemu z wtryskiwaczami czy turbo, natomiast benzyny (1.6THP) to jednostki opracowane wspólnie z BMW w których występują problemy z łańcuszkiem rozrządu i napinaczem łańcuszka. Dodatkowym plusem diesela jest jego popularność, dużo części zamiennych co przekłada się na niższe koszty napraw. Niemniej jednak dzięki za opinie, wezmę ją pod uwagę. :ok:
Po głowie chodzi mi jeszcze Nissan Qashqai I z silnikiem benzynowym 1.6 115KM.
takatajama12
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 02 04 1988
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Peugeot
Paliwo: Diesel

08 Gru 2017, 08:24

Witam,eksploatuję dwa peugeoty 308 od 5 lat a 3008 od 6 miesięcy oba 1.6 hdi mogę polecić je tak na trasy dłuższe jak i dojazdy do pracy.Brak problemu z FAP -em,niskie spalanie,cichy i przestronny.Koszty eksploatacji niskie osobiście jestem zadowolony i z czystym sumieniem polecam.
Andrzej160664
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 0- 0-1982
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Peugeot 3008
Silnik: 1.6 hdi 112 KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

08 Gru 2017, 19:34

takatajama12 napisał(a):został dopracowany i nie ma już takiego problemu z wtryskiwaczami czy turbo


Ale to nie jest żaden problem i nigdy nie był
Turbo, wtryskiwacze i koło dwumasowe to zwykłe elementy EKSPLOATACYJNE, nie psują się a po prostu zużywają.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Suzuki Jimny
    Mała terenówka Suzuki była już kiedyś dostępna ze zdejmowanym dachem. Ale najnowsza odsłona modelu, która ostatnio skradła serca wielu kierowców, nie doczekała się dotąd takiej odsłony. Są jednak spore ...