Peugeot 301 2016 - BŁĄD P0420 pomimo wymiany katalizatora.

07 Kwi 2021, 20:02

Sytuacja dotyczy samochodu Peugeot 301, rok produkcji 2016, 1,2 cm3, 60 kW, benzyna.

Sytuacja wygląda tak, że 2 dni po zakupieniu samochodu wyskoczył mi check engine z kodem błędu P0420, razem z Panem z komisu postanowiliśmy i ustaliliśmy, że błąd skasujemy i jeśli wystąpi znów to podejmiemy się wymiany katalizatora do czego się zobligował. Koniec końców błąd wyskoczył ponownie, więc odstawiłem auto do mechanika i dostałem auto z powrotem po lekko ponad godzinie (możliwa jest tak szybka wymiana katalizatora?). Wszystko było ok, trochę śmierdziało spalinami, ale po 20/30 minutach jazdy zapach znikł. Wszystko było dobrze przez lekko ponad miesiąc. Wczoraj pojechałem autem w dłuższa trasę, autostrada, wiec auto przez dłuższy czas jechało na większych obrotach, nagle znów wyskoczył check, po podjechaniu do mechanika okazało się, że znów wyskakuje błąd P0420, ktoś wie co to może być skoro katalizator został wymieniony? Sprzedawca proponuje oddac auto na jeden dzień do mechanika w celu głębszej analizy, ma to sens?

Dorzucam zdjęcie błędu przed (1) wymiana katalizatora oraz po (2).

Jeśli temat już był, proszę wybaczyć, ale jestem tutaj nowy.

WŁAŚNIE pojechałem trochę „przegonić” auto i check zgasł, wiec jak uważacie? Jest sens grzebać głębiej czy może było to po prostu wina paliwa?
mnbv9898
 

08 Kwi 2021, 07:37

Trzeba sprawdzić jak pracują sondy lambda.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Kwi 2021, 07:42

Tylko sprawa wyglada tak, że check engine znikł, a na przyszła środę byłem umówiony na dokładna diagnostykę do mechanika, mam zostawić auto na cały dzień, a on mówił coś o tym, że sprawdzi je i na zimno i na ciepło, cytując jego słowa.

Dodam tylko, że kilka dni temu robiłem również przegląd u faceta który sprawdził auto dość dokładnie i z emisja spalin wszystko było Ok, wiec zastanawiam się czy jest sens w ogóle coś grzebać i szukac skoro check znikł, emisja spalin prawidłowa, a auto działa poprawnie?
mnbv9898
 

08 Kwi 2021, 08:04

Tutaj nie ma tak, że check zniknie i oznacza to koniec problemów. Nie wykluczone, że znów się pojawi. Niektóre błędy mają tak, że problem musi pojawić się kilka razy z rzędu, w pewnym odstępie czasu, żeby zaświecił się check. Wystarczy, że z jakiegoś powodu, dany problem się nie pojawi przez pewien określony czas, to check się nie zaświeci, mimo, że problem nadal jest.
Czasami bywa tak, że błąd się pojawi w kilka sekund po odpaleniu silnika, skasujesz, za chwilę znowu się pojawia, skasujesz i jeździsz przez 500 km i nic, a tu znowu...
Jak chcesz, to odwołaj mechanika i poczekaj, czy moje słowa się sprawdzą. Nic cię to nie będzie w sumie kosztowało. Pojeździj i zobaczysz. Do mechanika też możesz oddać, bo wiadomo jak jest z terminami. Może sprawdzić jak działają sondy na zimnym i na ciepłym silniku.
Decyzja należy do ciebie :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Kwi 2021, 08:11

Zrób tak jak napisał [email widoczny po zalogowaniu] Trzeba sprawdzić wykresy sond i sprawdzić głównie jak pracuje ta za katalizatorem ale musi być on w pełni rozgrzany i wtedy jedziesz na trasę ustawiasz obroty około 3 tyś. i obserwujesz jej wykres. Może wrzucić wykresy obu sond do tematu to coś więcej na ich temat powiemy :)

Ten błąd P0420 (opis w linku) na początku pojawia się najczęściej jak katalizator niedomaga podczas dłuższej jazdy z jednostajną prędkością. Jego częstotliwość pojawiania się może być nawet co 1000km i sukcesywnie się ten dystans z czasem zmniejsza. U ciebie jest nowy katalizator więc watro przyjrzeć się wykresom.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10191
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Alfa Romeo Stelvio - SUV-em klasy premium
    Pierwszy SUV w przeszło 100-letniej historii włoskiej marki. W Stelvio przestronność i wymiary samochodu sportowo-użytkowego idealnie harmonizują z cechami charakterystycznymi dla marki. Linia nadwozia odzwierciedla bezkompromisowe ...