Peugeot 306, kontrolka ładowania żarzy się...

02 Lut 2011, 22:13

Witam wszystkich.

Tak jak w temacie. Peugeot 306 1.8 16v 1999r. 200tys.
Niedawno (jesień) miałem problem tego typu, że jak było wilgotno po deszczu na dworze to kontrolka od ładowania mi nie gasła dopóki nie dałem więcej gazu. Stało się tak parę razy - potem miałem jakiś czas spokój aż do dziś.

Po przekręceniu zapłonu kontrolka ładowania się żarzy. Po zapaleniu silnika, również się żarzy. Osobiście stawiam na szczotki alternatora, ale chciałbym wymienić cały bo nie chcę ryzykować że diody lub regulator lub łożyska są zużyte.

Cała niedogodność polega jeszcze na tym że obecnie jestem w Szwajcarii i nie uśmiecha mi się bulić za ich serwis.

Mam jeszcze pytanie- którędy najlepiej się dostać do alternatora? Od góry czy z boku?
Za wszelkie opd. dzięki.
PEUGEOT 306 1.8 16V
missiekk_ch
Nowicjusz
 
Posty: 27

03 Lut 2011, 13:28

Sprawdz multimetrem ładowanie,nie ma potrzeby wymieniać kompletnego alternatora jeżeli są to szczotki,regulator napięcia.W zależności jaki masz alternator niekiedy nie ma potrzeby demontażu alternatora w celu wymiany regulatora napięcia.Jeżeli to silnik 16v to masz praktycznie bezproblemowy dostęp od góry.
życie jest zbyt krótkie żeby jezdzić przepisowo lub dieslem...
Leopard
Początkujący
 
Posty: 225
Miejscowość: zachodniopomorskie

03 Lut 2011, 16:18

missiekk_ch napisał(a):Po przekręceniu zapłonu kontrolka ładowania się żarzy. Po zapaleniu silnika, również się żarzy.


według mnie diody uszkodzone lub zwarcie w wiązce
uxi916
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Miechów

03 Lut 2011, 18:31

Leopard napisał(a):Sprawdz multimetrem ładowanie,nie ma potrzeby wymieniać kompletnego alternatora jeżeli są to szczotki,regulator napięcia.W zależności jaki masz alternator niekiedy nie ma potrzeby demontażu alternatora w celu wymiany regulatora napięcia.Jeżeli to silnik 16v to masz praktycznie bezproblemowy dostęp od góry.


Widzę kolego że nie jesteś zapoznany z tym autem i ułożeniem silnika w komorze.
Po drugie nie mam multimetru;(

[ Dodano: 3 Luty 2011, 18:39 ]
uxi916 napisał(a):
missiekk_ch napisał(a):Po przekręceniu zapłonu kontrolka ładowania się żarzy. Po zapaleniu silnika, również się żarzy.


według mnie diody uszkodzone lub zwarcie w wiązce

Jestem jednak zdania że szczotki się skończyły, trą po komutatorze i cały brud w połączeniu z wilgocią tworzą przebicia na komutatorze.

Co myślicie o mojej teorii.
p.s. alternator marki Bosch

[ Dodano: 3 Luty 2011, 20:29 ]
Sytuacja uległa zmianie, po przekręceniu kluczyka kontrolka normalnie świeci, a po zapaleniu żarzy się. Może to efekt że auto stoi teraz w ciepłym (+10st.) i suchym garażu.

Znalazłem jakiś analogowy miernik to dokonałem pomiaru, nie ma zmiany napięcia przed i po rozruchu silnika;(

[ Dodano: 6 Luty 2011, 10:48 ]
Pacjent wyleczony.

Po 200 tys. przebiegu, pył ze szczotek spowodował "zawieszenie" się szczotek, w konsekwencji szczotki nie dotykały komutatora no i nie było ładowania. Wystarczyło rozebrać, przedmuchać powietrzem i złożyć. Jak ręką odjął ale roboty w .....

A poza tym, jeśli chodzi o ten model Peugeota to trzeba było odkręcić kolektor ssący żeby dostać się do alternatora. Oraz koło i osłony koła aby dostać się do napinacza paska.

To tyle, mam nadzieję że te informacje przydadzą się komuś, a w razie czego pytać!
PEUGEOT 306 1.8 16V
missiekk_ch
Nowicjusz
 
Posty: 27
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Stylowy kabriolet
    Nazwa kabriolet pochodzi z języka francuskiego i podobnie jak w przypadku coupé, pierwotnie odnosiła się do wozów ciągniętych przez konie. Kabrioletem nazywano jednoosiowy lekki powóz z opuszczanym dachem. ...