Peugeot 307 1,6hdi problem z odpalaniem na mrozie

17 Kwi 2017, 02:37

Heej

Peugeot 307 1.6 hdi 109km 2005

Mam problem z odpalaniem auta zimą, jak jest -10 to odpali za np 9 czy 10 razem ale jak już odpali i nawet postoi potem kilka godzin to za pierwszym. Ogólnie jak jest temp dodatnia to pali za pierwszym.
Dopiero teraz zwróciłem uwagę na to ale w zimę nie zapaliła mi się ani razu dioda od grzania świec(może znaczyć że nie grzeją? ). (Auto było na komputerze ale błędu nie wykrylo)

Wymienilem:
Akumulator na nowy przed zimą (nic nie dalo)
4 świece (jedna była złamana, nic nie poprawilo)

Z tego co czytałem po forach, to mam zamiar wymienic rozrusznik na nowy (klasy6), myślałem nad pompka paliwowa, sprawdzeniem styków

Chyba mam również zepsuty czujnik płynu chłodzącego bo podczas jazdy wskazówka potrafi sobie latać (jak sekundy w zegarku nawet szybciej), odbija się od 70 do 90 różnie.

Jakieś rady?
izusek1
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 8
Auto: Peugeot 307

17 Kwi 2017, 11:54

izusek1 napisał(a):Wymienilem:
Akumulator na nowy przed zimą (nic nie dalo)
4 świece (jedna była złamana, nic nie poprawilo)
A sprawdzane było czy świece po wymianie grzeją? Bezpiecznik i przekaźnik od świec sprawdzałeś?
Ja nie dochodzi do nich prąd i stare przez to nie grzały to wymiana świec nic nie pomoże.

izusek1 napisał(a):Dopiero teraz zwróciłem uwagę na to ale w zimę nie zapaliła mi się ani razu dioda od grzania świec(może znaczyć że nie grzeją? )
Jeżeli żaróweczka nie jest przepalona, a nie zapala się przy niskich temperaturach to ewidentnie będzie jakiś problem z grzaniem świec.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Kwi 2017, 00:15

Niby jak odlacze czujnik temperatury płynu chłodzącego to wtedy powinna się kontrolka zapalić, mam rację? (Odległości niejednokrotnie przepalona) a jak już to owy czujnik jest na wierzchu czy gdzieś skitrany, dzięki za odpowiedź
izusek1
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 8
Auto: Peugeot 307

18 Kwi 2017, 10:30

izusek1 napisał(a):Niby jak odlacze czujnik temperatury płynu chłodzącego to wtedy powinna się kontrolka zapalić, mam rację?
Tak powinno być w twoim 1.6 HDi i dodatkowo chyba ale tu nie jestem pewien powinien załączyć się wentylator chłodnicy i pracować cały czas.

Czujnik powinieneś znaleźć bez problemu jest taki zielony z dwupinową wtyczką i powinien być jak stoisz przodem do samochodu po prawej stronie silnika.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Kwi 2017, 13:30

Dziękuję za odpowiedź, jak dziewczyna wróci z pracy to sprawdzę, a co pracującej chłodnicy to odkąd mi ta temp zaczęła szaleć to czasem po przejechaniu nawet 5 km i po zgłaszaniu auta chłodnica pracuje przez około 1min

Czy muszę odłączyć aku zanim czujnik wyciagne oraz czy mogę odpalić auto przy wyciągnięte?

Jeszcze raz dziękuję za rzeczowa odpowiedź
izusek1
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 8
Auto: Peugeot 307

18 Kwi 2017, 14:27

izusek1 napisał(a):Czy muszę odłączyć aku zanim czujnik wyciagne oraz czy mogę odpalić auto przy wyciągnięte?
Nie musisz bo inaczej musiałbyś z powrotem go podłączać w celu odpalenia auta bez podłączonego czujnika.

izusek1 napisał(a):temp zaczęła szaleć to czasem po przejechaniu nawet 5 km i po zgłaszaniu auta chłodnica pracuje przez około 1min
To zobacz jeszcze czy zaraz po odpaleniu silnika też pracuje cały czas.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Kwi 2017, 15:16

Peugeot 307 1,6hdi problem z odpalaniem na mrozie Peugeot 307 1,6hdi problem z odpalaniem na mrozie

To jest gdzieś czymś przykryte, deszcz że śniegiem sypal i na tyle co patrzyłem to nie znalazłem.
izusek1
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 8
Auto: Peugeot 307

19 Kwi 2017, 18:14

izusek1 napisał(a):To jest gdzieś czymś przykryte, deszcz że śniegiem sypal i na tyle co patrzyłem to nie znalazłem.
Czujnik temperatury powinien być pod tą rurą dolotowa która jest niżej od tej od turbo. Jak ją zdemontujesz to pod nią po lewej mniej więcej tak jak strzałka na załączonym zdjęciu powinieneś go zobaczyć.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Kwi 2017, 20:05

Tak więc odnalazłem czujnik, tylko coś dziad mocno siedzi, mogę go szarpać mocno?coś jakby trzymało. Peugeot 307 1,6hdi problem z odpalaniem na mrozie[/url]

Ale co znalazłem nowego to się zdziwiłem, nie wiem czy to może mechanik nie dał na miejsce, wątpię żeby sama wyskoczyła (tym bardziej ten mechanik po demontażu głowicy zapomniał podpiąć wężyk od płynu chłodzącego i spryskiwaczy więc mozliwe)
Czy to może też mieć wpływ na odpalanie czy tylko na temp?
Peugeot 307 1,6hdi problem z odpalaniem na mrozie
Ale tak chyba powinno być?
Peugeot 307 1,6hdi problem z odpalaniem na mrozie
Od czego ten mały wężyk taki poszarpany wogole
Dziękuję że się tak udzielasz, normalnie piwko powinno lecieć do Ciebie
izusek1
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 8
Auto: Peugeot 307

19 Kwi 2017, 20:43

izusek1 napisał(a):Tak więc odnalazłem czujnik, tylko coś dziad mocno siedzi, mogę go szarpać mocno?coś jakby trzymało.
No bo on jest na taki zatrzask musisz ten czarny plastik który wystaje lekko podważyć i wtedy dopiero ściągać wtyczkę. Powinna zejść bez większych oporów.

izusek1 napisał(a):Czy to może też mieć wpływ na odpalanie czy tylko na temp?
Ten plastikowy kanał co spadł jest od dolotu? Jest on po podszybiem tak?

W wężyku widać że oplot się kończy ale czy on jest gdzieś dalej podłączony to nie widać.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Kwi 2017, 20:47

To jest ta rura na którą mi pokazałeś strzałka, tak jest pod podszybiem.

Jutro na wężyk zerknę jeszcze raz
izusek1
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 8
Auto: Peugeot 307

19 Kwi 2017, 21:08

izusek1 napisał(a):To jest ta rura na którą mi pokazałeś strzałka, tak jest pod podszybiem
To rura dolotowa od powietrza. Czyli była duża nieszczelność między przepustnicą i filtrem powietrza. Wychodzi na to że praktycznie zasysał powietrze z pominięciem filtra powietrza co mogło mieć wpływ na odpalanie i nie tylko.

Obserwuj czy zostanie na miejscu. Raczej nie powinna sama spaść ale może była źle założona lub nie założona tak jak wspomniałeś.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999