Peugeot 307 II 1.6 HDI - Kopci i dużo pali

25 Cze 2018, 11:54

Mati051 napisał(a):Przyczyną kolcenia może być bardzo mały wyciek oleju z przepustnicy?
Myślę że tak tam nie powinno być oleju. Zlokalizuj skąd przedostaje się tam olej, czy jest to odma czy też EGR?

Mati051 napisał(a):Wyjął sprawdzić wtryski a pomowtrysków nie sprawdził. Jak?
Ty masz silnik 1.6 HDi 109 KM ( DV6TED4 ) więc masz pompowtryskiwacze. Jak powiedział że sprawdził wtryski pewnie miał na myśli pompowtryskiwacze. Tu masz opisane różnice jak-odroznic-w-dieslu-pompowtryski-od-wtryskiwaczy-vt108861.htm
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • 25 Lip 2018, 08:56

    Przepraszam że tak długo to trwało. Okazało się że turbina która była regenerowana przyszło do warsztatu uszkodzona. Turbina na gwarancję, ale serwis ma urlop do 13 sierpnia więc i tak muszę czekać. Dzięki wszystkim za pomoc!!
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    17 Wrz 2018, 15:23

    ooookej odgrzewamy starego kotleta... Problem kopcenia nie zniknął mimo tych prac:
    - Regeneracja turbiny,
    - Wymiana odmy olejowej,
    - Wymiana przepływomierza,
    - Sprawdzenie sprawności EGR,
    - Sprawdzenia intercoolera,
    - Sprawdzenia pompo-wtryskówm
    - Sklejanie przepustnicy.
    Auto nadal kopci na czarno ale i zauważyłem pewną zależność. Otóż na "rurce?" od turbiny gromadzi się sadza, a uszczelka (ta pomarańczowa) nie wytrzymuje, i ją wypycha tak jak na foto. Jakieś pomysły?
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    18 Wrz 2018, 23:19

    Peugeot 307 II 1.6 HDI - Kopci i dużo pali
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    19 Wrz 2018, 19:57

    Dobra, na turbinę sadzą spaliny bo źle jest coś spasowane, ale to nie powód kopcenia.
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    19 Wrz 2018, 19:58

    DPF (FAP) jest wybity. Możliwe że coś jest nie tak z komputerem?
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Skąd się biorą zniżki na OC?
      Skąd się biorą zniżki na OC? Zakres OC jest dokładnie taki sam w każdym towarzystwie ubezpieczeniowym. Nieco inne mogą być natomiast zniżki na OC przyznawane przez konkretnych ubezpieczycieli. Ci rządzą się swoimi prawami ...
      Największy rozpraszacz kierowcy? Jazda na zderzaku
      Co najbardziej rozprasza kierowców podczas jazdy? Brytyjscy kierowcy twierdzą, że jest to widoczny we wstecznym lusterku samochód, który jedzie zbyt blisko nich. Jazda na zderzaku to problem również ...

    24 Wrz 2018, 14:03

    Mati051 napisał(a):DPF (FAP) jest wybity
    A katalizator masz?
    Mati051 napisał(a):na turbinę sadzą spaliny bo źle jest coś spasowane, ale to nie powód kopcenia
    Wygląda mi to na problem z wtryskami.

    Sprawdzałeś jak wygląda przepustnica?
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    25 Wrz 2018, 10:40

    Wtryski są okej. Przepustnica wymieniona. Auto kopci sporo mniej, ale nadal kopci.
    Jeżeli chodzi o katalizator, to nie wiem. Nie jestem w stanie w tej chwili powiedzieć. Jest możliwość że po wybiciu fap, ktoś mógł źle zrobić mapę wtrysków?
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    26 Wrz 2018, 10:13

    Mati051 napisał(a): ktoś mógł źle zrobić mapę wtrysków?
    Taka możliwość zawsze istnieje choć widziałem np. forda 1.6 TDCi po wycięciu DPFa który też puszczał dym nawet przy jakimś niewielkim dodaniu gazu a wszystko miał ustawione prawidłowo i nie dało się tego wyeliminować. Jak miał DPF było lepiej ale wymagał on regeneracji a właściciel zdecydował się na usunięcie bo było tańsze.

    Podjedź tak gdzie ci robili mapę niech sprawdzą jak wygląda, może trzeba coś poprawić. Samochód dobrze przyspiesza i mało pali? Nie zauważyłeś jakiś problemów oprócz tego dymienia?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    26 Wrz 2018, 19:57

    Przyśpieszenie teraz już jest okej. Pali też okej ale właśnie dymi. Pojadę zrobić tą mapę i dam znać :D
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    27 Wrz 2018, 10:08

    Mati051 napisał(a):Pojadę zrobić tą mapę i dam znać
    Ok, ciekaw jestem jak mocno on dymi być może już nic z tym nie da się zrobić. Jak dodajesz lekko gazu czyli przyspieszasz normalnie to wtedy dymi czy tylko jak mocniej mu wciśniesz?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    27 Wrz 2018, 13:54

    Dymi jak przyśpieszam. Nie ważne jak mocno.
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    28 Wrz 2018, 06:15

    Okej znalazłem małą nieszczelność pomiędzy kolektorem a przepustnicą. Dzisiaj to zrobię i jutro dam znać co i jak
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    28 Wrz 2018, 11:38

    Mati051 napisał(a):znalazłem małą nieszczelność pomiędzy kolektorem a przepustnicą
    Ok, ale wątpię żeby to coś dało.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    30 Wrz 2018, 13:34

    Czy przyczyną kopcenia może być źle założony rozrząd? Był on zupełnie przesunięty, a obudowa (osłona) rozrządu lekko pogięta.
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006