Peugeot 307 II 1.6 HDI - Kopci i dużo pali

30 Wrz 2018, 23:28

To jest jakiś żart... Turbina znowu do wymiany PO RAZ CZWARTY... Co może powodować ciągłe uszkadzanie jej? Na komputerze wyskakuje błąd niskiego doładowania turbiny. Układ jest szczelny, a przepływomierz wymieniowy na nowy... Mam już dość tego auta...
Mati051
Nowicjusz
 
Posty: 35
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 27 11 2017
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Peugeot 307
Silnik: 1.6 HDI 109KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • 01 Paź 2018, 00:29

    Witaj w świecie francuskich aut, dodatkowo masz silnik który cierpi na zbyt szybkie kończenie turbiny, ile zrobiłeś od ostatniej wymiany turbo?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16734
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    01 Paź 2018, 07:13

    Nie przesadzajmy... 850km
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    01 Paź 2018, 10:04

    Kao napisał(a):Witaj w świecie francuskich aut


    Witaj w świecie badziewnych ropniaków raczej. Mogę wymienić z głowy kilka aut kumpli (niemieckich) które też wiecznie mają problemy. Pierwszy z brzegu Seat Toledo, podczas wyprzedzania musiał wyłączać zapłon i na nowo odpalać żeby turbo miało doładowanie = Niemiecka inżynieria!!! Kao, odpuść już te teksty, w każdej marce dzieją się takie tematy, niezależnie od kraju.

    Autorze, jak 4 razy robiłeś turbo, to nic się w głowie nie zapaliło? Albo zepsuli Ci regenerację czy co tam robiłeś, albo coś innego ją wykańcza. W przypadku 1.6 HDi to raczej silnik i osprzęt wysiada, niż turbo (mały silnik, a turbo wielkie). Rozrząd oczywiście że może być przyczyną, ale to wróżenie z fusów, tam jest tyle elementów które mają na to wpływ, że nie da się postawić diagnozy. Musisz znaleźć kogoś kto ogarnia temat, zostawić mu auto na kilka dni i niech bada sprawę.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    01 Paź 2018, 10:34

    galakty napisał(a):Pierwszy z brzegu Seat Toledo, podczas wyprzedzania musiał wyłączać zapłon i na nowo odpalać żeby turbo miało doładowanie =
    zawór ciśnienia doładowania, ulala droga rzecz bo aż 120 zł :naughty: boli Cię bo prawdę piszę a sam masz francuza? Nie porównuj swojego 20 letniego chrupka do współczesnych aut. Teraz wszystko to melanż i śmietnik, jedynie Japonia jako tako trzyma poziom jeżeli chodzi o silnik.

    Co to tego turbo trzeba ustalić kto sknocił robotę, turbo masz jeszcze na gwarancji wiec wysylaj
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16734
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    01 Paź 2018, 13:57

    Kao napisał(a):boli Cię bo prawdę piszę a sam masz francuza?


    Nic mnie nie boli bo nie obraź się, ale mam gdzieś co o czymś sądzisz. Boli mnie to ciągłe hejtowanie Francuzów w każdym poście, do znudzenia... Sam nie lubię VW, 1.6 MPI ale nie piszę w każdym temacie "Witamy w świecie VAGa, gdzie silniki chleją olej zamiast benzyny i nie jadą, było kupić japońca". Boli mnie także wrzucanie wszystkich francuzów do jednego wora, tak jakby nie było żadnego dobrego. Bądź obiektywny, napisz że 1.6 HDI w Peugeocie to szrot (sam nigdy tego silnika nie polecałem, ba, za każdym razem odradzam bo miałem z nimi styczność), ale nie pisz że to wina kraju pochodzenia :ok:
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Nowy silnik LPG w nowym Renault Clio i nowym Capturze
      Nowa jednostka ma zdecydowanie lepsze osiągi, a jednocześnie znacznie niższe zużycie paliwa i emisję CO2. Jest zasilana benzyną oraz gazem LPG i wykorzystuje sprawdzone rozwiązania fabryczne, jest łatwa w obsłudze, przystępna ...

    01 Paź 2018, 16:09

    Słuchaj od tego tu jestesmy aby wyrażać swoje opinie i poglądy, nie zastosuje się do Twoich próźb czy tam rozkazów.
    Ps. Ja się nie obrażam mow co chcesz rób co chcesz, jesteśmy z innych światów dlatego mamy odmienne zdania
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16734
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    01 Paź 2018, 19:12

    Okej. Rozmawiałem z gościem od regeneracji turbiny. Podejrzewa że olej nie dociera do turbiny, i polecił mi swojego człowieka. W ciągu kilku dni się dowiem czemu turbina tak leci...
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    01 Paź 2018, 20:36

    daj znać
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16734
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    05 Paź 2018, 06:33

    Okej a więc. Pojechałem do gościa u którego turbina była regenerowana. Polecił mi swojego mechanika. Kolejnego dnia wybrałem się do niego porozmawialiśmy i wziął się do roboty. Znalazł niewielką nieszczelność w układzie powietrza, oraz wyją "puszkę" od filtra DPF. W puszcze było ok 2kg sadzy, więc sama by się raczej nie wydmuchała. Auto teraz kopci tylko przy bardzo szybkim ruszaniu, i dym nie jest już taki gęsty jak był.

    Dowiedziałem się że nie ma również katalizatora.
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    05 Paź 2018, 06:57

    Czyli turbo jest ok? Winowajcą był DPF
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16734
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    05 Paź 2018, 10:20

    Mati051 napisał(a):W puszcze było ok 2kg sadzy, więc sama by się raczej nie wydmuchała
    Raczej nie, a to sporo objętościowo wychodzi.
    Mati051 napisał(a):Dowiedziałem się że nie ma również katalizatora
    Wisz co tak myślałem bo nie wiem dlaczego ale w tym silniku i w Fordach 1.6 TDCi bardzo często jak usuwają DPF to i katalizator bo chyba im tak jest łatwiej ;/
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    07 Paź 2018, 10:06

    Auto chwilę pochodziło dobrze, i prawnie nie kopciło. Znowu jest to samo...
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    08 Paź 2018, 11:05

    Mati051 napisał(a):Auto chwilę pochodziło dobrze, i prawnie nie kopciło. Znowu jest to samo...
    Hm… dziwnie raz jest ok za chwilę już nie. Jeżeli nie masz katalizatora i DPF to na pewno jest potrzebna odpowiednia modyfikacja mapy, bez tego nie będzie dobrze.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    12 Paź 2018, 09:39

    Radze też zmienić zakład w którym regenerowałeś turbo i w ogóle jeździsz z autem, przydałaby się opinia innego, dobrego fachowca bo widać tutaj niewiele mogą zdziałać...
    Salko
    Aktywny
     
    Posty: 278
    Auto: Seat Leon
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Rok produkcji: 2001