Peugeot 307 przepalają się żarówki

12 Sty 2017, 15:33

Witam. Otóż rzecz dotyczy Peugeota 307 2.0 hdi 2003r. Non stop przepalają się żarówki mijania (h7) raz jedna raz druga. Nie wiem już co może być. Dziś sprawdziłem napięcie ładowania i zarówno na akumulatorze jak i na żarówkach i jest ok 14.3V. Czy nie jest to trochę za dużo nie powinno być między 13.8-14.2V?
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

12 Sty 2017, 17:13

Przy włączonych światłach mijania, napięcie powinno wynosić około 13,9V. Przy wyłączonych swiatłach napięcie ładowania nie powinno być większe niż 14,4V. Sprawdż jakie masz napięcie ładowania przy wyłączonych wszystkich odbiornikach ( światła, dmuchawa, radio itd ).
Inna sprawa, to jakie to są żarówki?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Sty 2017, 18:09

Napięcie czy są włączone światła czy nie waha się może o 0.2V. Co do żarówek to były zamontowane i markowe philips Osram bosma Varta i jakieś tańsze których nazw nie pamiętam. Nie ma reguły czy to tańsze czy droższe markowe żarówki.
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

12 Sty 2017, 18:24

damian87 napisał(a):Napięcie czy są włączone światła czy nie waha się może o 0.2V.

Poproszę o konkretną odpowiedż.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Sty 2017, 19:47

przy wyłączonych światłach jest 14.32-14.30V przy światłach włączonych 14.30-14.24V
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

14 Sty 2017, 14:43

Myślę, że pomiar jest źle wykonany, albo miernik nie teges. Jeżeli bez świateł jest 14,3, to ze światłami musiałoby być poniżej 14V - jakieś 13,8V.
A jeżeli miernik jest ok, pomiar jest ok, to napięcie przy włączonych światłach jest za duże. Ale jeżeli chodzi o napięcie ładowania, to jest ok. Dlatego nie podoba mi się ta zbyt mała różnica między napięciem przy światłach włączonych a wyłączonych. Stąd podejrzenie, że albo miernik albo pomiar zakłamany. W każdym bądz razie żarówki się przepalają, ponieważ jest za duże napięcie.
Nie spotkałem się jeszcze z takimi różnicami napięć. Ale nie jest wykluczone, że poprostu regulator napięcia świruje w ten sposób.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Toyota Land Cruiser 300 – silnik V6 i napęd hybrydowy
    Nowa Toyota Land Cruiser 300 zostanie najprawdopodobniej pokazana w sierpniu. Legendarna terenówka na ramie ma według doniesień japońskiego magazynu Best Car Web otrzymać platformę TNGA i napęd hybrydowy z silnikiem ...