Peugeot 308 1.6 vti problem z ciśnieniem oleju

30 Sie 2024, 16:30

Peugeot 308 1.6 vti, auto ma problem z ciśnieniem oleju. Po odpaleniu na manometrze podłączonym w miejscu czujnika nad termostatem pokazuje ok 2bar po nagrzaniu wskazówka nie drgnie z pozycji 0, jedynie po dodaniu gazu ale to ok 0,7bar. Napiszę co już wymieniłem przy silniku :
- czujnik ciśnienia oleju
- kpl rozrząd
- nastawniki na wałkach rozrządu
- regulowane kółka na wałkach
- "oringi" uszczelniające na wałkach wymienione na teflonowe
- krzywki na wałkach przepolerowane
- nowy olej 10w40 z filtrem
- uszczelki podstawy filtra oleju
- wyjęty wał i zrobiony szlif (był porysowany)
- panewki główne i korbowe
- simmering wału przód i tył

Kończą mi się pomysły. Wiem na pewno, że jest słaba kompresja na jednym z cylindrów, po odpaleniu zanim się zagrzeje puszcza dymek, widać po odkręceniu kolektora wydechowego, że sporo nagaru jest przy 2 i 3 cylindrze (spróbuję chemią ruszyć pierścienie) ale pierw chciałbym ustabilizować sprawę z ciśnieniem oleju.
piotere
Obserwowany
 
Posty: 1

10 Wrz 2024, 07:06

Pomysły się kończą,gdyż być może nie został wzięty na tapetę ważny element,czyli pompa oleju,tam już takiej czystej mechaniki jak w starych,porządnych autach nie ma,elektrozawór np.i wystarczy by pompa zaczęła wybierać się na wczasy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czeka cię wymiana opon? Pamiętaj o zasadzie 3P
    Szukasz nowych opon i nie wiesz, jak je wybrać? Planujesz wymienić zimówki na letnie i nie wiesz jak znaleźć profesjonalny warsztat, który ich nie zniszczy? Jak odróżnić ten profesjonalny serwis od przypadkowego? ...
    Lexus IS 430
    Wyjątkowym samochodem Lexusa był również IS 430, opracowany na targi SEMA w 2003 roku. Choć auto na pierwszy rzut oka przypominało po prostu nieco stuningowanego sedana IS, zmiany były znacznie istotniejsze. Pod maską ...