Czy Czujnik spalania stukowego jest częścią ECU

04 Wrz 2024, 17:03

Cześć, konkretne pytanie.

Mam wykupione ubezpieczenie kosztów naprawy. Awarii uległ czujnik spalania stukowego. Sama wymiana nie jest kosztowna ale problematyczna była robocizna i stąd koszty były dość spore.

W warunkach ubezpieczenie mam wpisane ze ubezpieczeniu podlega Elektroniczny układ sterowania silnikiem. Ubezpieczyciel odrzucił roszczenie pisząc że ubezpieczeniem jest objęte samo ECU, a nie czujnik spalania stukowego.

Pytanie - czy czujnik spalania stukowego należy rozpatrywać jako część składowa systemu ECU? Czy jest to osobny komponent z którym ECU jedynie się komunikuje? Jak należy to zinrepretować?
Buberq
Obserwowany
 
Posty: 1

04 Wrz 2024, 19:11

Buberq napisał(a):Jak należy to zinrepretować?
tak naprawde to kazdy kabel wiązki silnikowej ma powiązanie z ECU także wiesz....
Ogólnie to ubezpieczyciel rozdaje karty. To jego reguły.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16439
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Wrz 2024, 21:55

Trzeba by przeczytać w umowie to co napisane drobnym druczkiem . :wink:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4804
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Wrz 2024, 00:14

Z pewnością to ubezpieczenie nie obejmuje czujników,nie obejmuje każdej awarii i robocizny.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8526
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy stosowanie dodatków do oleju i paliwa się opłaca?
    Kierowcy ze względu na utrudnioną sytuację na rynku samochodów, coraz częściej poszukują rozwiązań, które pomogą im utrzymać silnik pojazdu w jak najlepszym stanie przez długi czas. Jedną z opcji, jaką oferują ...
    Toyota Corolla TE27 (1972–1974)
    To właśnie od niej zaczyna się wielka przygoda Corolli ze sportem. Pod maską lekkiego, ważącego zaledwie 855 kg nadwozia coupe ówczesnej Corolli TE27 zamontowano 115-konny silnik DOHC z Celiki. Ta wersja trafiła do ...